ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
יותר מבאס לגלוש מעריב 
 
 אתר מעריב לפי סבא לינק   
 
גדי שמשון

איזה אתר ישראלי מכיל את הכמות הגדולה ביותר של תוכן חדש ומגוון? ולמה הוא מחביא אותו כל כך טוב גם מעצמו? סבא לינק משיא עצות למעריב

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אביבית חבשוש, קוראת מעריב באינטרנט
 אביבית חבשוש, קוראת מעריב באינטרנט   
כבר שלושה שבועות שאני מנסה להשיג את אמנון דנקנר, שאחד הדברים שיש לו עכשיו על הראש הוא שדרוג אתר האינטרנט של "מעריב". האתר הוא ערוץ 10 של האינטרנט הישראלי; הפער בין הפוטנציאל לחוסר המימוש אדיר, ואנשי המקצוע משתמשים בו תדיר כדוגמא שלילית.

רציתי לגלות את אזנו כי בדרך לא דרך, באמצעות האקרים בני 12, הגיע לידי מסמך סודי המתאר את הדרך בה יתפוס אתר מעריב מקום מוביל בישראל. כמי ששימש בתפקיד בכיר בהקמת שני האתרים הנפוצים בישראל (MSN, לכו לשחק עם הוטמייל ותחזרו אחר כך), אני חייב להעיד שהמסמך נראה אותנטי.



אל: הנהלת קבוצת מעריב
מאת: (שמור במערכת)

הנדון: להפוך את אתר מעריב למוביל באינטרנט הישראלי

מכובדי,

1. מה בדיוק אנחנו עושים שם?
אנו שופכים את העיתון לרשת כמות שהוא, ומתאמצים להסתיר את הטוב שבו. לנו הארכיון העשיר ביותר, אבל שכחנו. כשחושבים על כך שהמערך הטכני שלנו משובח, ושכמות החומר המקורי באתר גדולה מכל המתחרים, אפשר לבכות.

"מעריב אינטרנט" אינה ynet, ישות תוכן עצמאית (ויקרה), וטוב שכך. בית דפוס אינו דוחף עצמו, וראוי ש"מעריב אינטרנט" יפעל מאחורי הקלעים, כמרכז הנוכחות של קבוצת מעריב / הכשרת היישוב ברשת. מעבר להעלאת היומון, "מעריב אינטרנט" תארוז מחדש את התכנים שבו ושל גופים אחרים בקבוצה (נשיונל ג'אוגרפיק, את, רייטינג, הד ארצי, המקומונים, הד ארצי מולטימדיה, מה לא?), לכל זה נוסיף מנוע חיפוש (מאוד זול היום לחכור), נתחבר למערך פורומים איכותי קיים - ו-voila! קיבלנו את פורטל התוכן העשיר והמגוון בישראל. לא צריך לשפוך כסף כדי לפתח מותג חדש - "מעריב" מותג מספק וחזק, ובאתר יהיה אגף ל"עיתון מעריב".


2. העיצוב שלנו נלחם בנו
אין דבר כזה "יפה" באתרים גדולים. תסתכלו על yahoo או על וואלה!. בלורית שובבית ועיניים בורקות אינם סוד הקסם שלהם. ynet הביאו את נוויל ברודי (שעיצב את אתר ה"גארדיאן", המקביל הבריטי ליומון הברלינאי "הארץ") - אבל עקב בצד אגודל הם מזמברים את התחושה והגריד המקוריים של ברודי. מה שיש לכולם ואין לנו זה עיצוב בהיר לעין וקל להתמצאות (בכמה סוגים של פונטים משתמשים באתר מעריב?); סדר והיררכיה בתכנים ומוצר תקשורתי בעל נוכחות ואופי (כלשהו).


3. מבזק חדשות: אנו לא באותה ליגה
למול אתרי חדשות הכוללים סגל מינימלי, ל"מעריב" גב של מאות עיתונאים ועורכי חדשות - שלא בא לידי ביטוי. העמוד הראשי של המבזקים כמו הוטלא בלילה לבן אחד. חלון הכניסה למערכת החדשות העשירה ביותר ברשת הישראלית - הוא גם המלוכלך ביותר.


4. יש לנו גב?
האויב הגדול ביותר של IOL ז"ל, ישב מולם ברחוב שוקן. זה של ynet שוכן בבניין המרובע ברחוב מוזס. גם אצלנו יושבים האויבים בחמש הקומות הראשונות בבית מעריב. היצר האנושי והחלוקה הפנימית מובילים למערכת פיאודלית של נסיכויות קטנות, דוכסויות פעוטות ורוזנויות מתבדלות. כדי לנצח יריבים, על המלך לאחד את האצולה המקומית. זה לא קל, אבל בלי זה ניפול ברשת. "מעריב אינטרנט" צריכה לקבל את ההרשאה שוואלה! דרשה משוקן במיזוג בינה ל-IOL: היא לוקחת כל תוכן ראוי, מכל גוף בקבוצה, ומשתמשת בו אחרי התאמה לאופיו השובבי (ושמא הקונדסי?) של הפורטל. לא צריך "לבנות אתר" לכל מקומון מעמק חפר, אך כדאי לחשוב על מתכונת שתאפשר למערכות המשנה לקבל תמורה כלשהי עבור "עזרתן".
 
 
5. תוכן? עצמאי? בכסף?

אם זה עוד לא היה ברור, מעריב אינטרנט אינה צריכה לייצר תוכן עצמאי יקר. "פורטל ורטיקלי", מונח ששימש להצדקת הרבה דברים מבישים, לא חייב לעלות הרבה כדי להיות עשיר.

יותר מתוך הבלבול והפחד שהפרסום באינטרנט נתון בו (כרגע, הפרסום ברשת לא ייעלם), ופחות בשל ראיית עולם מרחיקת ראות, מצהירים כולם כי בקרוב "כולם" יגבו כסף עבור תכנים. בהנחה שבמושג "קרוב" אין הכוונה לבין שנתיים לחמש והמושג "כולם" אינו מתייחס לחלק קטן, הרי ש"כולם" נורא רוצים. וזהו.

תוכן יוכל להימכר כשיהיה איכותי (הן במהותו והן באריזתו ושיווקו) וייחודי, ובעיקר - כשתהיה דרך טכנולוגית למכרו בקלות. חיוני שנתחבר במהרה לספקי הגישה. הכסף תמורת תוכן שמסתובב, ועוד יסתובב, מגיע בעיקר דרך חיובים שמבוצעים דרכם.

6. זה לא קנזס פה.
וגם מזמן לא ארץ עוץ. אם אנחנו פה, כדי להישאר ולהוביל (או לפחות להשאיר את ידיעות רחוק בסיבוב), כדאי שנתנהג כאילו אנחנו כאן. אלמנטים בנוסח ההצעה לעלעל באתר מ"העמוד הקודם" ל"עמוד הבא", מעלים את השאלה: האם באמת שמנו לב שאנו באינטרנט?

*****

(אם למישהו זה לא היה ברור, זה אינו מסמך פנימי אותנטי של מעריב הנחשף כאן. החברים מהאתרים הגדולים האחרים יכולים להפסיק לחייך, תורכם בקרוב).

("דואר זבל", רשימת הדיוור לנושאי אינטרנט, ערומות ומשנתו של הגל, נמצאת כאן)


 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by