ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
ובבניין הבאנר ננוחם 

ובבניין הבאנר ננוחם

 
 
שוש פורבס

מאחורי הקלעים עם "הבאנר", המדיום הפרסומי המוביל באינטרנט.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
באנרים עם המילה ``חינם`` זוכים ליותר לחיצות
 באנרים עם המילה ``חינם`` זוכים ליותר לחיצות   
הם קופצים, הם מבדרים, והכי חשוב - הם מביאים לכם מבקרים. הם הבאנרים (אותו בלוק מטריד של פרסומת בראש האתר, כשלרוב הדיל כולל גם אנימציה מרגיזת עין).

את הבאנרים נהוג לחלק לשלושה סוגים:
באנרים סטטיים - עשויים מתמונת gif או ,JPG ללא אנימציה.
באנרים עם אנימציה - הסוג הנפוץ ביותר. עשויים מגיף אנימציה.
באנרים ``עשירים`` (הידועים בכינויים המקצועי ``rich media banners``) - באנרים משוכללים מבוססי ,real video פלאש וג`אווה.

הבאנרים ה"עשירים" הם אינטראקטיביים, מרגשים כמעט, ומכילים בתוכם חידונים ולעיתים אפילו משחקים שלמים. דוגמא מפורסמת אחת היא באנר הפרסומת השווה של חברת סאן מיקרוסיסטמס, שמשתמש במשחק breakout בשביל להעביר את המסר שלו.

אולי בגלל החידוש ואולי בגלל האינטראקטיביות, מחקרים מראים עליה של 30%-40% בלחיצות על באנרים "עשירים" לעומת באנרים מסורתיים.
האם זהו העתיד של פרסום ברשת? הדעות עדיין חלוקות. מה שבטוח הוא, שבאנרים מבוססי אנימציית gif לא יעלמו כל כך מהר, לפחות כל עוד הרשת פקוקה כמו שהיא עכשיו.
 
באנרים במולטימדיה מבטיחים עלייה גדולה בכמות הקליקים
 באנרים במולטימדיה מבטיחים עלייה גדולה בכמות הקליקים   
כל זה טוב ויפה, אבל איך משיגים באנרים להצגה באתר שלנו? ומה שיותר חשוב - איך גורמים לאתרים אחרים להציג את הבאנר שלנו באתר שלהם? כאן נכנסים לתמונה שירותי החלפת הבאנרים. ישנם שלושה שירותים מובילים שפונים בצורה זו או אחרת לקהל הישראלי.

האתר הראשון הוא היפר באנר ישראל. בכל האתר יש רק שני מרכיבים ישראליים - האתרים המשתתפים בתוכנית, וכמה מדוגמאות הבאנרים המוכנות ביוצר הבאנרים אונליין (שלא תומך בעברית). שאר השירותים והאתר סטנדרטיים לאתרי החלפת באנרים - סטטיסטיקות באנרים, דף מאלף המציג את עשרת הבאנרים הלחיצים ביותר ועוד עזרים קטנים לאתר.
הייפר באנר מציעים שני סוגי באנרים - ג`אווה וגיף. שניהם בגודל 468 על 60.

חישוב כמות החשיפות שמגיעה למשתמש הייפר-באנר פשוט למדי: על כל לחיצה על באנר הנטען במלואו באתר שלכם תקבלו חצי קרדיט. תקבלו חצי קרדיט נוסף כבונוס על כל לחיצה על באנר ג`אווה המוצג באתר שלכם. כמו כן אפשר להרוויח קרדיטים נוספים ע"י הפניית אתרים נוספים לשירות. על כל קרדיט שהרווחתם, הבאנר שלכם יוצג פעם אחת באתר אחר.

די באנר, לעומת זאת, הוא שירות באנרים ישראלי לחלוטין, כולל תמיכה בעברית. כמו בהיפר באנר, גם כאן יש תצוגה של הבאנרים הלחיצים ביותר, סטטיסטיקה של החשיפות ושאר השירותים הרגילים.

הבאנרים המתקבלים צריכים להיות בפורמט גיף (אנימציה או סטטי) או ,JPG עד 11K במשקל, ואין כניסה לבאנרים מבוססי ג`אווה.
חישוב קרדיט חשיפות הוא פשוט ולעניין - על כל ארבעה באנרים המופיעים אצלכם, הבאנר שלכם יופיע בשלושה אתרים אחרים. בנוסף תקבלו 300 קרדיטים בונוס בזמן ההרשמה, על די-באנר. תאמינו להם, לדי-באנר זה עולה יותר.
 
להם זה עולה יותר. די-באנר
 להם זה עולה יותר. די-באנר   
לינק אקסצ`יינג` היא רשת החלפות הבאנרים הוותיקה והגדולה ביותר בעולם, וגם המסחרית ביותר (לא מזמן לינק אקסצ`יינג` נרכשה בידי מיקרוסופט), ולכן לא מפתיע שהיא זו שמבקשת את מספר הפרטים הגדול ביותר בעת ההרשמה. האתר מציע גם אפשרות להצטרף לרשימת תפוצה מעולה ואיכותית בנושאי קידום אתרים (הרשימה זמינה גם למי שאינו מנוי) ולציין את השפה בה מופיע האתר (עברית נמצאת ברשימה).

יש לחברה קריטוריונים קשיחים לפורמט לפיה היא מקבלת באנרים: הבאנר חייב להיות בגודל 468 על ,60 בפורמט גיף, ללא שקיפות, מקסימום 10K במשקלו, ו7 שניות (או פחות) של אנימציה. עורכי האתר גם טורחים ועוברים ידנית ובודקים כל באנר המוגש ע"י החברים. אם הבאנר נראה לא מתאים (מכיל תכנים למבוגרים בלבד, מכיל הערות גזעניות או מכיל פרסום ל-WAREZ ודומיו) הוא יפסל.
 
 
לכל רשת באנרים יש את היתרונות והחסרונות שלה. כמו תמיד, כדאי לבדוק מה אתם צריכים ולבחור את הרשת המתאימה ביותר לצרכים שלכם.

כדי שהפרסום שלכם יהיה היעיל ביותר, הנה כמה טיפים, שמתבססים על הסטטיסטיקות המפורטות שמציעות רשתות הבאנרים:

א. באנרים עם שאלות (כגון "מי רצח את קני?") זוכים ליותר לחיצות.

ב. באנרים עם המילה "חינם" זוכים ליותר לחיצות.

ג. באנרים עם צירוף המילים "ליחצו כאן" זוכים ל
ליותר לחיצות.

ד. אם יש לכם כתובת קליטה, שמו אותה על הבאנר.

ה. השתמשו בקטיגוריות שהשירותים מציעים לכם. א
אין טעם לפרסם אתר על מתכונים באתר העוסק בכדורגל, לדוגמא.

ו. אל תשימו יותר מבאנר אחד בכל דף.

ז. באנרים הנמצאים במרכז הדף (לא בחלק העליון ולא בחלק התחתון) זוכים למספר הלחיצות הגדול ביותר.

ח. החליפו מידי פעם את הבאנר שלכם, ונסו להבין למה באנר אחד קיבל יותר לחיצות מבאנר אחר.

ט. אם אתם מוצאים את עצמכם לוחצים על באנר, שאלו את עצמכם למה לחצתם עליו. מה הביא לקליק הנכסף? נסו להשתמש בטכניקה דומה בבאנרים שלכם.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by