ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
אתרי חיפוש יחויבו לציין תוצאות חיפוש בתשלום 
 
 Show me the money. לינק בתשלום באתר אלטה ויסטה   
 
מערכת חיים ברשת

ה-FTC דורשת מהאתרים לציין אילו מהתוצאות הן בתשלום. הדבר הוחלט בעקבות תלונת ארגון צרכנות, לפיה מדובר ב"פרסומות-בתשלום במסווה"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אתרי חיפוש רבים מתפרנסים ממכירת תוצאות חיפוש. שלשום (ו') קבעה רשות המסחר הפדרלית (FTC) של ארה"ב, כי אתרי החיפוש יחויבו להבהיר לגולשים, אילו מתוצאות החיפוש שהם קיבלו נובעות מתשלום שכזה.

ההחלטה באה בעקבות תלונה על "פרסום מטעה", שהוגשה לפני שנה על ידי קבוצת הצרכנות Commercial Alert ("התרעה מסחרית"), שנתמכת על ידי פעיל הצרכנות ואחד המועמדים לנשיאות ארה"ב בבחירות 2000, ראלף ניידר.

בתלונה התבקשה ה-FTC לבדוק, אם שבע מפעילות אתרי חיפוש הפרו הגבלות פדרליות בכך ש"הכניסו פרסומות בתוצאות מנועי החיפוש בלי גילוי נאות ברור ובולט שהפרסומות הן פרסומות". בין החברות נמצאות AOLTW, אלטה ויסטה, מיקרוסופט וטרה לייקוס. "ההסתרה הזאת עשויה להוליך שולל את משתמשי מנועי החיפוש, כך שיאמינו שהתוצאות מתבססות על רלוונטיות בלבד, ולא על תחבולות שיווקיות", נכתב בתלונה.

ה-FTC מסרה, שאין ודאות שהאתרים האמורים הפרו את החוק, ועל כן היא אינה מתכננת לקנוס אותם או ליזום הליכים משפטיים נגדם. עם זאת, הוחלט לשלוח אליהם מכתבי אזהרה, בדרישה ל"חשיפה ברורה יותר של השימוש בהכללת אתרים בתשלום, כמו גם תיאור בולט יותר של ההכללה עצמה", כלומר מידע על הקריטריונים למכירת המיקומים.

מנהל משרד הגנת הצרכן של ה-FTC, הוורד בילס, אמר שהרשות תעקוב אחר פעולותיהן של החברות, שקיבלו את המכתב, והביע תקווה שאתרים נוספים יקיימו את המלצותיה.

"אנחנו ניצחנו", אמר מנהל Commercial Alert, גארי רסקין. "כשמנועי החיפוש יראו שפרסומות הן פרסומות, אנחנו מקווים שצרכנים יברחו מאותם מנועי חיפוש".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by