ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
קקטוס הזהב: הם מ-פ-ח-דים מהאינטרנט 
 
 לשנה הבאה בתחרות האינטראקטיבית הבנויה. קקטוס הזהב   
 
עידו קינן

מההשפעה של האינטרנט על עולם הפרסום אי אפשר להתעלם. אבל עולם הפרסום, שמקפיד להיות צעיר ומעודכן, עדיין מתייחס לאינטרנט כאל בן חורג. בשנה הבאה, הבטיח יו"ר איגוד המפרסמים, ישולבו הצופים בבחירה האינטראקטיבית והאינטרנט אולי ייכנס למיינסטרים. ואולי עד אז גם יהיה לאיגוד המפרסמים אתר אינטרנט

 
 
 
 
 
 
 
 
 
עד כמה השפיע האינטרנט על עולם הפרסום? אתר החדשות הישראלי אייס דיווח לאחרונה על פרסומת חדשה לדגמי 2003 של לנדרובר. בפרסומת נראה חוקר הארצות הבריטי, סר רנדולף פיינס, מתהלך בין קרחוני אנטארקטיקה, ולפתע רואה שלט חוצות של רכב הדיסקברי החדש. בעוד הוא מתקרב, קופץ הרכב החוצה מתוך השלט אל השלג.

ואם זה לא באנר קופץ, אז מה כן?

קקטוס הזהב, טקס הפרסום השנתי של איגוד המפרסמים בישראל והאיגוד הישראלי לפרסום, שהתקיים באמצע החודש, הכיר השנה לראשונה בפרסום האינטרנטי-אינטראקטיבי כתחום לגיטימי, והכניס אותו לתחרות. אולם כפי שיתואר בהמשך, מתברר שעולם הפרסום, שמקפיד לטפח תדמית צעירה וחדשנית, חש כלפי המדיום הצעיר (יחסית) את מה שאנחנו מרגישים כלפי הילד שצועק "בינתיים סוגרים את המים!".


גדר הפרדה

בשנה שעברה נערכה תחרות הפרסום האינטרנטי, שטרודל הזהב, במחאה על אי הכנסת האינטרנט לקקטוס הזהב. יו"ר איגוד הפרסום, אבנר בראל, אמר אז בראיון לגלובס: "אנחנו הרי משקיעים המון באינטרנט וזה מוכיח הכל. אלא שיש לו דרך ארוכה לעשות עד שאפשר יהיה להתייחס אליו כאל מדיום מקצועי לגמרי". בדבריו בטקס השנה, התייחס בראל בקצרה וברמז בלבד לאינטרנט: "עם הגידול במספר משרדי הפרסום וסוגי המדיה החדשים, נקווה שיגיעו גם לקוחות חדשים". אם פספסתם, האינטרנט הסתתר במילים "סוגי המדיה החדשים".

מנחה הערב, גיא פינס, הציג את המדיום החדש: "במהלך השנה קיבלנו אלפי מכתבים, שקבלו על כך שהטקס של השנה שעברה היה קצר מדי. הטקס עומד להיות הרבה יותר ארוך, הודות לקטגוריה חדשה לחלוטין: קקטוס אינטראקטיב".

"פרסי קקטוס אינטראקטיב ישולבו באופן מלא לחלוטין, אבל יזכו לקטגוריה נפרדת", אמר פינס במשפט שהכיל סתירה פנימית. ההתעסקות שלנו בסתירה איננה קטנונית - היא נוגעת בלב הבעיה.


ובפרס האיפור הטוב ביותר זכה...

אבל קודם הסבר קצר על התחרות: הפרסים בתחרות הוענקו בקטגוריות פרסום שונות (ביניהן: מזון, שירותים פיננסיים, שירותים עסקיים, נופש ופנאי, תחבורה ויש עוד), שבכל אחת מהן ניתנו פרסים בארבעה סוגי מדיה (סרטון, עיתונות, רדיו ופרסום חוצות), ופרס לקמפיין מצטיין.

משרדי האינטראקטיב התבקשו להגיש את העבודות שלהם בדיוק כמו את העבודות הרגילות, בחלוקה לקטגוריות, סיפר מנהל אחד המשרדים לחדשות דה מרקר. אך לדבריו, "התפלאנו לגלות שהפרסים חולקו לפי סולם אחר לגמרי". במקום שהאינטרנט יהיה אחד מארבעת סוגי המדיה בקטגוריות הרגילות, הוא קיבל תחרות נפרדת, עם חמישה פרסים - באנר, אימייל, אתר אינטרנט, מדיה עשירה (באנרים קופצים, רוקדים ושרים) ופרס קמפיין האינטראקטיב המצטיין.

בכל קטגוריה, נחשפו הזוכים בשלושת המקומות הראשונים בכל מדיום, ורק בסוף נחשף הקמפיין הזוכה. אולם בתחרות האינטראקטיב, הוכרזו רק המקומות הראשונים, והקמפיין הזוכה היה הראשון שנחשף, מה שקצת הוציא את העוקץ מהתחרות האינטראקטיבית (תארו לעצמכם שהאוסקר הראשון שמחולק בטקס הוא האוסקר לסרט הטוב ביותר, מבלי שמכריזים מי חמשת המועמדים ומי זכה במקומות השני והשלישי; מי היה נשאר לראות את שאר התחרות, עם פרסים כמו האיפור הטוב ביותר?)


אינטראקטיב ואינטראקטיביות

"מה זה קקטוס אינטראקטיב?", שאל פינס. "הבאת קקטוס צהוב למשרד, נגעת בו, נתקע לך קוץ וצעקת 'איי!' - זה אינטראקטיב". מארגני הטקס אולי לא התכוונו לקישור הזה, אבל נראה שקקטוס אינטראקטיב הוא באמת סוג של קוץ בישבנם.

אורן מוסט, יו"ר איגוד המפרסמים, אמר בדברי הפתיחה: "אני מקווה שבקקטוס הבא נלך עוד שלב, ונשלב גם את הצופים בהצבעה. יס כבר חתמו, ואני מקווה שנשכנע את הכבלים". אולי אז, כשהתחרות עצמה תהיה אינטראקטיבית, יקבל האינטראקטיב את המקום הראוי לו - המיינסטרים. ואולי איגוד המפרסמים עצמו ילך עוד שלב, ויבנה עד אז, סוף סוף, אתר אינטרנט.


 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by