ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
התכנים והתוכנות הולכים מכות באינטרנט המהיר 

התכנים והתוכנות הולכים מכות באינטרנט המהיר

 
 
עידו קינן

מה חושבת IDC על הכסף באינטרנט המהיר, מי אמר "בידור זה ביזנס", מי רואה את בריטני ספירס על המסך, ומה המחיר המקובל של וואלה באינטרנט? הכל במושב "אינטרנט מהיר בישראל" שנערך הערב

 
 
 
 
 
 
 
 
 
"ברוכים הבאים למושב של הביזנס האמיתי היחידי בישראל לדעתי, לעומת שני המושבים האחרים, שם רק יבכו", פתח מנכ"ל IDC ישראל, ניסו כהן, את דבריו במושב "אינטרנט מהיר בישראל", שנערך הערב (רביעי) בכנס "האופק העסקי של חברות התקשורת והמדיה" של גלובס. שני המושבים האחרים, עליהם דיבר כהן, עסקו ב-MMS (הודעות מולטימדיה בסלולריים) ושוק הטלוויזיה.

כהן אמר שההזדמנות היחידה, שמביא האינטרנט המהיר למגזר העסקי בישראל, היא אספקת שירותים על גבי האינטרנט (xSP) לעסקים בינוניים וקטנים. "האינטרנט המהיר לא נכנס לבית לסרטונים, הוא נכנס ל-SMB [עסקים קטנים ובינוניים - ע.ק.], לאנשים שעובדים מהבית", אמר כהן. "למרות שכולנו אומרים 'אינטרנט מהיר' ורואים את בריטני ספירס על המסך, אנחנו מאמינים במודל העסקי הזה".

"ה-main business של הברודבאנד הוא בידור אינטראקטיבי", אמרה לעומתו סמנכ"ל שיווק בערוצי זהב, אורלי דקל. כהן שאל אותה מה הביזנס של הפס הרחב, והיא אמרה: "בידור זה ביזנס". היא קראה ל-bundling [שילוב] של אספקת הגישה, האינטרנט והתכנים. היא ציטטה משתתף בקבוצת מיקוד, שאמר שהמצב הנוכחי משול לחברת סלולר, שתשלח את הלקוח לקנות מכשיר אצל נוקיה, ורק אז לחזור אליה כדי להתחבר לרשת הסלולרית שלה.

"תמיד שואלים אותי אם יש שוק פס רחב", אמרה סמנכ"ל שיווק בחברת בזק, פנינה שנהב, "אז יש שוק פס רחב במדינת ישראל, שוק שנמצא בצמיחה". שנהב אמרה שיש לבזק 83 אלף לקוחות אינטרנט מהיר ב-ADSL, אולם אמרה ש"זה שוק פרטי בעיקרו". שנהב הדגישה את חשיבות התכנים לעידוד ההתחברות לאינטרנט המהיר: "אנחנו מדברים על תכנים שנמצאים קרוב ללקוח. תכנים מאתרים רחוקים נתקלים בהרבה צווארי בקבוק ולא מאפשרים להנות מיתרונות הפס הרחב".

לדברי שנהב, ספקי אינטרנט מהיר קטנים בעולם, שמספקים תוכן מתאים, זוכים לשיעור חדירה גבוה מהממוצע במדינותיהם. היא מיהרה להרגיע את הרגולטורים, לדבריה, באומרה ש"בזק לא רוצה להיות בעלת התכנים, אלא לתת להם פלטפורמה". אולם בהמשך אמרה: "בזק היתה שמחה להיות בעלים [של התכנים - ע.ק.], אבל לא יתנו לה את זה כל כך מהר". דקל אמרה שגם הכבלים לא מעוניינים להיות בעלי התוכן, ושהכבלים יכולים לספק תכנים של ספקים חיצוניים, ולחלוק עמם את ההכנסות.
 

המחיר המקובל באינטרנט

 
"ארבעים אחוז מההכנסות שלנו מהמגזר העסקי הן לא access [חיבור לאינטרנט - ע.ק.], אלא שירותים נלווים, כמו אבטחת מידע", אמר המשנה למנכ"ל נטוויז'ן, אבי צבי. "אותן מגמות נראה בתחום המגזר הפרטי - שירותי תקשורת, unified messaging ועוד".

מנכ"ל וואלה, עופר לוי, אמר שהבעיה העיקרית היא עדיין אי הנכונות לשלם עבור תכנים אינטרנטיים: "כשאנחנו הולכים לאינטרנט מהיר, המצב מחמיר. ברור שיימצא מודל עסקי, רק לא ברור כמה כסף נצטרך לשפוך עד אז".

לוי אמר, שכבר היום ניתן לראות תכנים מוצלחים באתר הפס הרחב וואלה WOW. "אפשר כבר לראות גולים של המונדיאל בשידור חוזר".

כהן: "כמה כסף גביתם?"

לוי: "המחיר המקובל באינטרנט", אמר לוי ועורר צחוקים בקהל. למי שלא הבין, השירות ניתן חינם.

עם זאת, גורס לוי שבחודש מאי החלה מהפכה באינטרנט הישראלי. "המונדיאל שינה פה סדרי עולם בגלישה באינטרנט. אנשים שלא נגעו באינטרנט מצאו את עצמם גולשים באמצע היום", סיפר. "וזה לא נגמר במונדיאל. מי שנכנס לראות גול גם הסתכל על שערי המניות, קרא חדשות והתמכר לאינטרנט".

המהפכה נגעה גם לשוק הפרסום, המשיך לוי: "המפרסמים והפרסומאים הבינו, שהאינטרנט זה לא מדיה זניחה, אלא מדיה המונית. הבשורה הראשונה [של הפס הרחב - ע.ק.] היא שאפשר למכור פרסום ולהתפרנס מזה". אולם הוא הסביר, שאתרים עדיין לא יכולים לחיות על הפרסום לבדו. "כשהפס הרחב יאפשר לשדר פרסומות כמו בערוץ 2, ונגבה סכומים כמו ערוץ 2, התכנים יהיו בחינם. עד אז ננסה לגבות כסף ולמצוא את האיזון העדין בין תשלום על התכנים לבין פרסום, כמו שיש בכל מדיה".

"הפורטלים מפחדים לקחת כסף, הם עדיין לא מאמינים שהמוצר שווה כסף", אמר צבי, וסיפר על Big One, אתר חדשות הספורט בתשלום של נטוויז'ן, שלדבריו החתים כבר אלף מנויים, שמשלמים שלושה דולרים לחודש. מנכ"ל בזק בינלאומי, קובי חיון, הוסיף: "אני חושב שהגיע הזמן, בו מבינים שמקבלים שירות או אינפורמציה, וצריך לשלם על זה". לוי אמר, שאי אפשר לבקש מלקוח לשלם בנפרד לגישה, לספק ולתכנים, וסיכם: "אין שום סיכוי שזה יעבוד בישראל בלי ה-bundling".
 
* פורטל נענע נמצא בבעלות חברת נטוויז'ן
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by