ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הלוק החדש של יאהו 
 
 יאהו פרסום ושיווק. העיצוב החדש   
 
מערכת חיים ברשת

פורטל האינטרנט הוותיק בוחן מראה חדש, שיושק בתחילת יולי. אחת הסיבות היא נסיון לרצות את המפרסמים, שדורשים יותר חשיפה בעמוד הראשי. מנהל בחברה: אסור שהשירותים בתשלום "ילכו לאיבוד" באתר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
קשה לניווט. העיצוב הישן
 קשה לניווט. העיצוב הישן   
פורטל יאהו בוחן בימים אלה מראה חדש לעמוד הראשי, שגירסת ניסיון שלו הושקה שלשום (שני), והוא אמור להחליף את האתר הישן בתחילת החודש הבא. אף שהחברה מבקשת מהגולשים לחוות את דעתם, ההערכה היא שהחברה מעוניינת בעיקר לרצות את המפרסמים. השינוי המשמעותי הקודם במראה האתר התבצע בשנת 1999.
 
 
"המטרה הכוללת כאן היא להמשיך להתפתח כדי לעמוד בדרישות הצרכנים", אמר סמנכ"ל מוצר ראשי וסגן נשיא בכיר בחברה, טים בריידי. הוא הסביר, שהוספת שירותים חדשים, חינמיים ובתשלום, העמיסה את העמוד הראשי בלמעלה ממאה לינקים, מה שהפך את הניווט בו ליותר ויותר מסובך. בנוסף, אמרו נציגים של יאהו שמשתמשי האתר הפכו מתוחכמים יותר, והם זקוקים לפחות לינקים כדי למצוא את מה שהם מחפשים.
 
המון טקסט. העיצוב ב-1996 (מתוך Archive.org)
 המון טקסט. העיצוב ב-1996 (מתוך Archive.org)   
העיצוב הקיים מתבסס על המון טקסט, ואילו העיצוב החדש, עליו עובדת יאהו מזה חצי שנה, נותן יותר מקום לגרפיקה ולסמלילים (אייקונים) על חשבון הלינקים הטקסטואליים.
 
 
לצד העמוד הראשי, נבחן גם עיצוב חדש לעמוד שירות האימייל Yahoo Mail. בין השאר, נוספו לעמוד תפריטים נפתחים (drop-down menus) וצבעים שהגולש יכול להתאים לפי בחירתו. העמוד הראשי החדש מציג "מסייע אישי" (Personal Assistant), שמודיע למנויי האימייל אם יש להם הודעה חדשה.
 

ונעבור לפרסומות

''מקצועי יותר''. הלוגו החדש (למעלה) והישן
 ''מקצועי יותר''. הלוגו החדש (למעלה) והישן   
השינוי מיוחס גם, ואולי בעיקר, לצורך של יאהו לעודד את הפרסום והשימוש בשירותים בתשלום שלה (אפילו עיצוב מחודש של הלוגו מכוון לכך, כשלדברי החברה הוא נראה עכשיו "מקצועי יותר")
 
לפי הדוח השנתי העדכני של החברה, המפרסמים והספונסרים אחראים לרוב הכנסותיה. אלה דורשים יותר חשיפות במקומות נצפים באתר, ובין השאר בעמוד הראשי. החברה השתדלה עד כה להמנע מלהציב פרסומות "כבדות" בגרפיקה ואנימציה בעמוד זה, משום שהדבר מאט את טעינת האתר ופוגע בחווית הגלישה של הגולשים אליו.

בריידי הודה, שבעיצוב האתר החדש הושם גם דגש על קידום שירותי יאהו בתשלום, והסביר: "אנחנו לא רוצים שהם ילכו לאיבוד".
 

רוצים לדבר על זה?

היכנסו לפורום תרבות דיגיטלית או לפורום חיפוש ברשת, בנענע.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by