ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
כמה עולה (באמת) האינטרנט שלכם? 

כמה עולה (באמת) האינטרנט שלכם?

 
 
גילי סופר

העגלה, כמו כל עגלה, צריכה דלק. שלא כמו העגלות המכניות במרכזי הקניות, זה לא חמישה שקלים שמוחזרים לנו בעבור המאמץ להחזיר אותה למקומה. עשרות שקלים בחודש, לכל הפחות, עלולים לזלוג לבזק ללא הצדקה. זאת לא רמאות, אלא פשוט חוסר תשומת לב. עוד סיפור מעצבן, אישי, דקה לפני שכולם עוברים לאינטרנט בכבלים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
טבלת המסלולים של בזק
 טבלת המסלולים של בזק   
אמרתי לעצמי: מה יש? עד שאגמור לבדוק את הסחורה של ספקי האינטרנט השונים - החיבור לבזקנט הוא האופטימלי. אין התחייבות, אפשר לבחור ספק גישה שונה בכל פעם שמתחברים לרשת, וזאת בעבור מספר אגורות לדקה והבילינג של בזק מחבר אגורה לאגורה. נראה פתרון ביניים לא רע.

הסבר קצר עבור אלה שלא מכירים: אתם רוצים להתחבר לאינטרנט, אבל לא להתקשר עם חברה מסוימת. חברת בזק מאפשרת לבחור ספק מתוך רשימה מתעדכנת של ספקים, בכל פעם שאתם מתחברים לאינטרנט וגובה את התשלום באמצעות חשבון הטלפון. חלק ממנו עובר לספק האינטרנט, ועמלה מסוימת נשארת אצל בזק (בזקנט). השירות עצמו ידידותי ונוח והמחירים מופיעים בצורה פשוטה וברורה. אין הפתעות, בעצם יש. מיד נגיע לזה. אם כן, הבחורה החביבה מסרה לי את כל ההסבר שקראתם כרגע וגם ציינה כי המחיר הוא שלוש וחצי אגורות לדקה, בנוסף לתשלום לספק האינטרנט (ISP), שזה כשני שקלים לשעה, נשמע סביר. ואז הגיע החשבון.

החיוב עבור השימוש בבזקנט הגיע ל- 65 שקלים, עוד כ- 54 שקלים העבירה בזק לספקים, ואז באה ההפתעה117 : שקלים בעבור "חיוג לאינטרנט". כן, כן. העובדה ששילמתי כבר לבזקנט לא עניינה אותם, כנראה. בזק לחוד ובזקנט לחוד - ולא שמישהו טרח לציין את זה, גם לא את העובדה שהרשמה למסלול מסוים עשויה להוריד את המחיר באופן משמעותי.
ידם של מוקדי השירות של בזק קצרה מלהושיע. בזק ובזקנט העבירו אותי מזה לזה הלוך ושוב, ולבסוף שלחו אותי לנציב הפניות של החברה. למרות אמנת השירות של בזק, התייבשתי שם על הקו עד ייאוש, שזה 2 דקות בעולם חסר הסבלנות של היום.

להלן שני מקרים נוספים. שלא יחשבו שאנחנו במסע נקמה אישי, להיפך. עוד מילדותנו אנחנו אוהבים מונופול.

יוגב וולך, סטודנט, קיבל זוג חשבונות שמרכיב האינטרנט שלהם הגיע לכאלפיים שקל. הסיבה - חיבור לספק האינטרנט האקדמי (מחב"א) דרך מספר טלפון שבזק לא זיהתה. אה, כן - סעיף קטן בתנאי ההתחברות למסלול אינטרנט של בזק קובע, כי ניתן לחייג רק למספר, המופיע ברשימה של בזק, וכי האחריות לבדיקת המספר נופלת על הלקוח. בתגובה לפניה, נמסר מדוברות בזק כי מחב"א אינה ספק אינטרנט מורשה. בירור אצל מחב"א העלה כי לא רק שמחב"א היא ספק אינטרנט מורשה מטעם משרד התקשורת, אלא שמחב"א היא הספק הראשון בארץ. בסופו של סיפור נסגרה המחלוקת כמו בשוק: ניפגש באמצע. בזק הורידו ליוגב כמחצית מהסכום מהחשבון, בתמורה לוויתור על כל תביעה נוספת בעניין. בעקבות פניית חיים ברשת, עודכנו מספרי הטלפון של מחב"א ברשימה של בזק.

חשבונה של משפחת עזורי מיבנה הגיע ל-6000 שקל. איך עושים את זה? מאוד פשוט: עולים על מסלול חופשי חודשי (על המסלולים עוד נדבר), מתקשרים למספר הטלפון על ספק האינטרנט שמחוץ לאיזור החיוג, מה שפעם קראו שיחת חוץ, משאירים את הקו פתוח והנה הגענו לכזה סכום. נראה שגם הסעיף המאפשר את השימוש במסלול חופשי חודשי רק באמצעות חיוג למספר בתוך איזור החיוג נכתב באותיות קטנות. בצר לה, נאלצה משפחת אזרי לאפשר לבזק לנתק את הקו. לאחר מכן, הזמינו קו טלפון אחר והתחברו באמצעותו לאינטרנט המהיר. זו אולי הכנסה חודשית של משפחות רבות בארץ, אבל עבור בזק 6000 שקלים הם משהו שלא שווה לעורר בעבורו מריבות ושאלות.

ומהם המסלולים האלה? אלפי גולשים לא יודעים זאת, אבל בנוסף לבחירת מסלול הגלישה אצל ספק האינטרנט, הם יכולים לבחור גם מסלול בבזק, ומי שלא עושה את זה - משלם הרבה יותר. בבזק באמת משוכנעים שהם עושים את המירב על מנת ליידע את הציבור בצורך להירשם למסלול מסוים על מנת לזכות בהנחה. זו גם תגובתם לטענה כי לא הדגישו מספיק את קיום שני תשלומים נפרדים, לבזק ולבזקנט, בנוסף לתשלום לספק האינטרנט. ולגבי ההנחות התניית מחיר המסלול רק בחיוג למספרים הקיימים ברשימה של בזק? מה, אתם לא זכרים את הקמפיין עם אלתרמן וגרייניק?
 
 
אז נכון, מי שנכנס לאתר בזק באינטרנט יוכל לקרוא את האותיות הקטנות ולראות שזה באמת כך, וגם מי שיצלצל למספר (החינם) של בזק ויקשיב להסבר המייגע של התקליט, ישמע בסוף את ההערה שפירושה הכפלת התשלום לבזק בעבור החיבור לאינטרנט, אבל הבעיה היא שבסופו של דבר רוב המחוברים לא יודעים את הדברים האלה.

הבעיה החמורה באמת היא שבזק, כחברה המתיימרת להוביל את תרבות השירות בארץ, מצטרפת לנוהג המכוער לגבות יותר ממי שלא מתלונן, לא מצלצל לאיים בביטול המנוי (ע"ע כבלים), לא מציק על מנת לקבל מחיר מבצע באופן קבוע, אלא פשוט מניח שהוא מקבל את המגיע לו, גם אם אינו דורש זאת בתוקף. תרבות החיים על חשבון התמימים. אין כל דרך לדעת מהו היקף ההכנסות של בזק ושל האחרים מכל אותן טעויות, אי הבנות, ושגיאות למיניהן שמקורן אינו ברמאות או בהטעיה מכוונים, אלא בסוג החמקמק יותר, ובכל מקרה לא מדובר באגורות. יותר מדי פעמים קורה שנציגי השירות (על פי רוב אלו לא נציגי בזק) מעברו השני של הקו, אשר מסייעים להתחבר לאינטרנט, שוכחים לציין פרט או שניים. "רגע, אבל לא אמרו לי", הקשיתי. אז מי בסוף יצא אשם? כמובן, הבחורה החביבה שענתה לי. "היא לא יודעת", "היא לא מבינה", "רק שינינו את זה השבוע", "היא בטח חדשה". תופעת הש.ג. חוגגת.

טיפים לשקט נפשי

מומלץ לבדוק אם מספר הטלפון אליו אתם מתחברים מופיע אצל בזק כמספר של ספק אינטרנט. בזק מסירה מעצמה אחריות בנושא: הספקים אמורים להעביר לה את מספרי הטלפון, והגולשים הם אלו שאמורים לוודא שהמספרים אכן עודכנו. את זה אפשר לעשות בעמוד שחבוי עמוק בתוך אתר בזק, אבל הוא שם.

ודאו שאתם רשומים לאחד ממסלולי ההוזלה של בזק. ללא כל הגיון, יש גם מסלול למי שלא רוצה להתחייב: מספיק רק להירשם על מנת להוזיל את המחיר למחצית בשעות היום, ועד כדי פי 5 בשעות הלילה, ללא תשלום חודשי. מי שיודע שהוא גולש יותר, יכול להתחייב לאחד מהמסלולים הנותרים (ראו טבלה). בקצה השני של הסקלה - מסלול גלישה חופשי בעבור 99 שקלים בחודש.

זכרו לא להתחבר לשרת באיזור חיוג אחר. למרות שכולנו שבענו מהלחם האחיד של `כל הארץ אזור חיוג אחד`, חשוב להפנים שזה תקף רק לטלפון, לא לאינטרנט. מי שמתקשר לספק אינטרנט באיזור חיוג אחר, משלם מחיר יקר פי כמה בעבור כל דקה. השרת באיזור החיוג שלכם עמוס? מה לעשות, אף אחד לא הבטיח אוטוסטרדת מידע בלי פקקים, לפחות לא יורים פה.

המציאות התקשורתית בה אנו חיים היא כזו שיש יותר מדי דברים שאנו רואים כמובנים מאליהם למרות שהם לא: בארה"ב וקנדה, למשל, כמו גם בהונג-קונג, שיחה מקומית אינה עולה אגורה מעבר לדמי השימוש החודשיים, אפילו לא סנט יותר. לפיכך - מושג החיוג המוזל לאינטרנט אינו קיים שם. האמת היא שבינתיים אני עדיין מחובר דרך בזקנט: עיקר התשלום גם כך הוא לבזק, והתחייבות היא לאו דווקא דבר מומלץ כאשר המחירים רק הולכים ויורדים. שימוש מושכל בחיוג לאינטרנט, בדיוק כמו בטלפון, הוא בסופו של דבר הדרך הכמעט יחידה על מנת שלא לשלם סכומים לא הוגנים בעבורו.

קיבלתם שירות יוצא דופן? הסחורה הגיעה פגומה? גיליתם מוצר או מבצע שאפשר להעמיס על העגלה? כתבו לנו, השאירו הודעה במנגנון התגובות
או בואו לדבר על זה בפורום הצרכנות של נענע
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by