ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
אל תתנו להם לשחק לכם עם המוח 

אל תתנו להם לשחק לכם עם המוח

 
 

האדם שמצלצל אליכם עכשיו הביתה הוא דמות מסדרת טלוויזיה. לא ברור לכם למה הוא מתקשר. הרי רק אתמול, ממש בתוך משחק המחשב שלכם, סוכני CIA הרגו אותו. במשחקי המחשב החדשים, אשר יוצרים חוויה טוטלית, על גבול הפרנויה, המעבר בין מציאות ודמיון לא היה מעולם מטושטש כל כך

 
 
 
 
 
 
 
 
 

רבותי, הנוסטלגיה חוזרת

25 מיליון היטים, 80 מיליון דולר. AI
 25 מיליון היטים, 80 מיליון דולר. AI   
פעם, לפני הרבה הרבה חודשים, שיגשג האינטרנט ופרח: כל סטארט-אפיסט זב-חוטם תפר חליפות
מדולרים, כל פורטל עלוב הנפיק את עצמו בבורסה בהצלחה מסחררת, כל הום-פייג` דבילי התחרה בניו-יורק טיימס, כל מפגש בצ`אט הסתיים באורגיה סוערת. היו זמנים. זקני הרשת עוד זוכרים את השאלה שהטרידה את מוחותינו הפעוטים באותם ימים מפגרים-אבל-אופטימיים:האם תעשיית הדוט.קום תבלע את המדיה הישנה, או שמא להיפך? כש-AOL סיפחה את טיים וורנר, היה נדמה שאפשר לסכם את הדיון. אבל השנה הראשונה של תאגיד המדיה החדשה-ישנה הגדול בעולם הסתכמה בהפסד הכספי הגדול ביותר שנרשם לחברה כלשהי אי-פעם. פאדיחה קולוסאלית נוספת בסדרה של נסיונות סינרגיה נואשים בין המדיה הישנה לחדשה. זה מתחיל להיראות תבוני כמו מיזוג בין הראש לקיר. אבל זה לא אומר שמישהו חושב להפסיק לנסות.
 

משחקים לכם באינטליגנציה

 
האקספרימנט המרשים ביותר של השנה שעברה בתחום היה הקמפיין האינטרנטי שנערך ל"אינטליגנציה מלאכותית", סרטו המחורבש למדי של סטיבן שפילברג. חצי שנה לפני בקיעתו למסכים, התחיל לרוץ ברשת משחק אינטראקטיבי כפרומו, מין חידה בלשית מורכבת ומסועפת עם עשרות רמזים, הפזורים באתרים אמיתיים ומפוברקים כאחד ואווירת פרנויה היפר-ריאליסטית.

ההתחלה היתה מחתרתית למדי: שמועות על המשחק הופצו ויראלית בפורומים, מסנג`רים ואי-מיילים. מקץ כמה שבועות הגיע האתר המרכזי של המשחק ל-25 מיליון פגיעות ביום, זכה לסיקור נרחב ומשבח בניו-יורק טיימס, בסי.אן.אן ובבי.בי.סי ואפילו כשנחשף שמיקרוסופט היא העומדת מאחורי הפלא, לא נפגמה החדווה. רק שבסיכום הסופי הסרט עלה 100 מיליון דולר והכניס כ-80 מיליון דולר בלבד, פלופ רציני במונחים שפילברגיים. הניתוח הצליח, החולה מת.
 

שובו של הגיים-אובר

משחק מחורבן. בגלל זה גם לא שמעתם עליו. "אלייאס"
 משחק מחורבן. בגלל זה גם לא שמעתם עליו. "אלייאס"   
"אינטליגנציה מלאכותית" היה משחק ה-MMOE (ובעברית: מאסיב מולטי-יוזר אונליין אנטרטיינמנט) הסינרגי הראשון. לפחות למשך כמה חודשים, הוא גם היה משחק ה-MMOE היחיד. הז`אנר החדש נבדל ממשחקי-תפקידים מרובי-משתתפים אחרים ברשת לא רק בכך שצריך להפעיל את המוח (לשם שינוי), ולהתאגד עם שחקנים אחרים לצרכי בריינסטורמינג, אלא גם בעובדת היותו מוגבל מראש בזמן; כשהתעלומה נפתרת זה גיים-אובר. אבל למרות
כל ההייפ סביב האבטיפוס השפילברגי-מיקרוסופטי, אף הפקה קולנועית אחרת לא ניסתה לחזור מאז על הטריק. רק עכשיו, שנה אחרי, מופיעים ניצנים להמשך התופעה. משחק MMOE המקושר ל"מינוריטי ריפורט", סרט המד"ב החדש של שפילברג (שוב הוא), מתגלגל כבר זמן מה ברשת וצובר מעריצים בהתמדה. ולמרות שבעיר הסרטים שפילברג משתעשע בינתיים
לבד, המשחק שלו כבר מזמן לא היחיד בשטח.
 
 

גרוב איז אין דה הארט

גם הבי.בי.סי. בעסק. "ספוקס"
 גם הבי.בי.סי. בעסק. "ספוקס"   
ממש מעט אחרי גירסת ה-MMOE של "אינטליגנציה מלאכותית", החליטו קברניטי רשת הטלוויזיה איי.בי.סי לייצר משחק דומה עבור סדרת האקשן הלוהטת שלהם, "אלייאס". כמו במקרה של "אינטליגנציה", גם כאן סיפור המשחק לא היה קשור במישרין ליצירה המצולמת ממנה שאב אינספירציה. רק ש"אלייאס" הוא משחק מחורבן כדבעי, דל השראה ומשאבים ונטול סיפור של ממש. בדיוק בגלל זה גם לא שמעתם עליו כלום. באיי.בי.סי חשבו שמשחק MMOE הוא סוג של קידום מכירות זול, המביא עמו גרוב חתרני ומעודכן בהשקעה מינימליסטית של כמה מאות אלפי דולרים. הם טעו, כמובן. המשחקים האלה אינם השקעה יחצ"נית נבונה, כי אם השקעה תרבותית לטווח-ארוך. משחק MMOE טוב מגדיל את הנפח של העולם האלטרנטיבי המשתקף ביצירה הקולנועית/טלוויזיונית, מוסיף לה שכבות נוספות של תיחכום ריאליסטי ונותן לצופים/גולשים את התחושה שהם חלק מהסיפור הגדול. הבעיה היא שבינתיים אין משחק כזה.
 

הנה לא בא הדבר הבא

אינטראקטיביות אמיתית. Lockjaw
 אינטראקטיביות אמיתית. Lockjaw   
סורפרייז-סורפרייז: משחק ה-MMOE הטוב ביותר שהיכה ברשת עד הלום היה "Lockjaw", הפקה בינלאומית עצמאית של חובבים ומתנדבים, שאינה קשורה למוצר תאגידי. הסיבה לכך היא ש-"Lockjaw" משתנה תוך משחק. לפעולות הגולשים יש השלכות על התפתחות העלילה באינטראקטיביות דו-כיוונית אמיתית. אי אפשר לעשות את זה בסרט. אבל בסדרת טלוויזיה כן.

עכשיו, כדי להוכיח שבטרנד עסקינן, גם הבי.בי.סי משיק MMOE משלו סביב "Spooks", דרמת המרגלים החדשה שלו. כמו כל המשחקים הסינרגיים שהזכרנו עד כה, גם הוא יהיה חד-כיווני, תופעת לוואי צדדית ואגבית של הסדרה, רק שהפעם הרמזים לפתרון התעלומה במשחק כבר חבויים בפרקים המשודרים ולא רק ברשת. הצעד המתבקש הבא הוא לבנות סדרה שמשחק
ה-MMOE הוא חלק אינטגרלי ממנה, כשהסיפור מתפתח על המסך הקטן משבוע לשבוע בהתאם למהלכים המתרחשים און-ליין. ואז גם את/ה תוכל/י לשנות את סוף המחזה. וזהו זה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by