ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
אינטרנט לא מרגש 

אינטרנט לא מרגש

 
 
רומן לסקר

האתרים המופרעים, ההומור הפרטי שהתבסס על שפה שאף אחד לא מבין, ושאר המאפיינים של האינטרנט בראשיתו נעלמו לגמרי. היום יש לנו אינטרנט שימושי, מסחרי, ידידותי למשתמש וגם – משעמם. אנחנו מרוצים מזה מאוד. זה מה שרצינו כל הזמן, לא?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
יעיל ושימושי או מקורי ומרגש? הבחירה כבר נעשתה
 יעיל ושימושי או מקורי ומרגש? הבחירה כבר נעשתה   
מבין עשרות הניוזלטרים הטכנולוגיים שהציפו את גולשי האינטרנט של אמצע שנות ה-90, בלט לטובה אחד שנקרא .Andover מלבד הדיווחים הרגילים על החידושים הטכנולוגיים האחרונים, היו בסופו 3 מדורים יומיים קטנים, אך חינניים להפליא: אתר היום, פונט היום ותמונת היום. האתר היה תמיד אזוטרי, בדרך כלל של אדם פרטי בעל אובססיה משונה אך מצחיקה, הפונט היה בלתי צפוי לחלוטין, ובמדור התמונות אפשר היה למצוא ליצן רוכב על מלפפון ומנגן באקורדיון. למותר לציין כי כל התכנים היו חינמיים ועוד יותר למותר לציין ש-Andover היה מבין הראשונים להיסגר כאשר הבועה התפוצצה.

אפשר להניח שמעטים מן הקוראים באמת מצטערים על מותו של הניוזלטר החביב הזה. יתירה מזה, סביר מאוד להניח שבימינו ניוזלטר כזה לא היה מצליח מלכתחילה, בעיקר מפני שהאינטרנט פשוט איבד את הקסם החדשני שבו. האינטרנט, בגירסתו המוכרת לגולשים, הוא רק בן 11 שנה, אבל נראה שכל מחזור הלידה, ההתבגרות והזקנה עבר עליו ביעף. הייתם מאמינים, רק לפני חמש שנים, שמישהו יגיד "אין מה לראות באינטרנט?". היום אף אחד גם לא נכנס לאינטרנט בשביל "לראות דברים". בבחירה הבלתי נמנעת בין המקורי לבין השימושי, אין שום ספק לגבי המנצח.
 
החדשנות והמופרעות של אתרים פרטיים שנגעו בסטיות וקיבעונות אישיים היו גורם המשיכה ואנרגיה שדחפו את יוצרי האתרים באמצע שנות ה-90. האינטרנט נתן להם במה שלא יכלו לקבל בשום מקום אחר (אמנם, אין לזלזל בעיתוני מחתרת כתובים ברשלנות ומצולמים על A4, אבל האינטרנט מציע גם חשיפה עצומה, אינטראקטיביות ומשוב מיידי). הבמה קיימת גם כיום. אפילו יותר מזה, כמות האתרים המצחיקים, האישיים, הביזאריים, גדולה כיום מאי פעם. כי עם כמות האנשים שמחוברים לרשת, לא יכול להיות שנותרו נישות לא מכוסות. זה פשוט כבר לא מדהים אף אחד. תרגם את זה יפה עידו אמין, בראיון לעיתון העיר: "בארץ תמיד אומרים, `לא יעלה על הדעת`. אז יעלה על הדעת, וגם יהיה לזה הומפייג`".

באינטרנט של היום אפשר למצוא הכל. פעם אי אפשר היה למצוא חצי מזה, אבל היה כיף לחפש. האינטרנט הפך ממדיום שהיה קודם כל אישי, ולפיכך מקורי, למדיום יעיל, שהוא גם ממוסחר לחלוטין. אם פעם אפשר היה לחפש, ולמצוא, עשרות אתרים אישיים של אנשים שתחביבם הוא גידול שרכי נוי, היום החיפוש ימצא אתרים מסחריים למכירת שרכים, מתכונים להכנת חומר לגידול מהיר של שרכים, הספר "השרך ואני" באמזון, ואתר שתמורת מספר כרטיס האשראי שלכם יספק לכם סרטי וידאו של אנשים מקיימים יחסי מין עם שרכים.

זה לא טור מריר, להפך, הוא מאוד שמח. האינטרנט של היום - הרגיל, הבנאלי, הממוסחר - הוא פסגת השאיפות של כל ממציאיו לדורותיהם. כי מה הם רצו בעצם? להפוך את האינטרנט לנגיש לכולם. אינטרנט בקופסה לכל פועל. ממש כמו מקדונלדס. קשה למצוא אנשים שמוקסמים ממקדונלדס.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by