ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הפרסומות הטובות בעולם 

הפרסומות הטובות בעולם

 
 
עמיחי יעקבי

לטובת הקופירייטרים שצריכים להרים מסע פרסום, למען המפרסמים שמתפשרים על כל כך מעט, ובעיקר בשבילנו, שמתגעגעים לאיזו פרסומת שווה בטלוויזיה, הנה שני קמפיינים של מיצובישי ונייקי

 
 
 
 
 
 
 
 
 
בלי שיער מלא ברק וגם בלי חיידק ידידותי, אבל כוכב. רונלדו בפרסומת של נייקי
 בלי שיער מלא ברק וגם בלי חיידק ידידותי, אבל כוכב. רונלדו בפרסומת של נייקי   
הדבר השני שחושבים אחרי שרואים פרסומת טלויזיה מוצלחת שהגיעה מחוץ לארץ (והראשון הוא כמובן, איזה בני זונות מוכשרים הם) זה למה הפרסומות אצלנו כל כך עלובות? כמה פעמים עוד אפשר ללעוס שוב ושוב את המחוממות, הממוחזרות האלה, הגנובות ונטולות הפאנץ` שהטלוויזיה מנפקת לנו, מקבץ אחרי מקבץ?

שאני אשפשף? בשבילנו אתה הכוכב, לך על הטעם שלך, ועכשיו חדש, קני אחד וקבלי את השני חינם, לפרטים חייגו, שיערך נראה בריא יותר ומלא ברק, כאילו דא? המשפחתית החדשה, בטעם נפלא, עם החיידק הידידותי ועם כל שאר הסלוגנים והגי`ינגלים המנאג`סים והמשומשים האלה שמלווים את הצעירים המאושרים והמעוצבים בפרסומות, בזמן שהם עושים בכיף דברים שממלאים אותם אושר ושמחה - כמו לנקות את הבית או לבדוק איזו תחבושת היגיינית סופגת יותר.
 
שופט קשוח, אפילו שזה רק פרסומת. קנטונה
 שופט קשוח, אפילו שזה רק פרסומת. קנטונה   
נדמה שהפרסומאים שלנו פשוט מנמנמים את עצמם לדעת, או שאולי חלילה הם לא יודעים בכלל לעשות קמפיין שירגש, שידליק, ימציא את עצמו מחדש ובואו נתפשר אפילו על – שפשוט יצחיק במקום לעצבן תוך ניסיון לשחזר איזו נוסחה יבשושית מפעם.

מתחילים עם - שמישהו יצלצל לדץ ודצה, או לרמי וריטה, לגיל חובב או למאיר סוויסה, וזהו. זה כל הרעיון, כאן נעצרים. שום אבחנה רגישה, הפתעה מתחכמת או הברקה משמחת. כלום. ככה תכבשו אותנו בשלושים שניות?

אז לטובת הקופירייטרים התשושים שצריכים להרים בזמן הקרוב מסע פרסום שלא היה עדיין כמותו, למען המפרסמים שמתפשרים על כל כך מעט ובכלל לא זוכרים איך מרגישה פרסומת מנצחת, ובעיקר בשבילנו שמתגעגעים לאיזו פרסומת שווה, שעושה את מה שאנחנו (כן אנחנו) משלמים לה שתעשה, הנה שני קמפיינים לדוגמא שעלו עכשיו גם באינטרנט – מיצובישי ונייקי.
 

הטורניר הסודי

נייקי, במיטב המסורת שלהם, הלכו בכל הכח על כל הקופה והרימו לקראת המונדיאל את הפרסומת היקרה ביותר שלהם עד היום, הנקראת .The Secret Tournament הרחק משאר העולם, בבטן ספינת מטען ענקית שמפליגה אי שם, מתחרים ביניהם 24 כוכבי הכדורגל הגדולים של העולם. הם מתחלקים לשמונה קבוצות חלומות של שלושה שחקנים, ונלחמים ללא רחמים, תחת עינו הבוחנת של השופט הקשוח אריק קנטונה, דמות אגדתית בהתהוות וכוכב פרסומת נייקי בעבר, בטורניר שלושה על שלושה כשהמנצח בכל משחק הוא הצד שמבקיע את הגול הראשון.

רונאלדו, קארלוס, דאווידס, לופז, לואי אנריקה, פרדיננד, פיגו, הנרי, טוראם, סקולס, טוטי ואחרים מככבים במפגן כדורגל מהפנט ורצחני שנראה יותר כמו סרט מלחמה רחב יריעה מאשר תחרות ספורט. מתחתם בפסקול, מהמהם המלך
אלביס פרסלי ברמיקס לשירו “A Little Less Conversation” (עוד שיא: זאת הפעם הראשונה ששיר של אלביס זוכה לבישול מחדש).

נייקי השיקו אתר מיוחד לכבוד הפרסומת עתירת התקציב, ובו תוכלו ללמוד על כל אחד מהשחקנים, לראות את המשחקונים, להוריד טאפטים ושומרי מסך ולבחון את הסרטון בגרסה מלאה של שלוש דקות (לצפייה רגיל, מהיר) ועוד גרסאות ערוכות של 60 שניות וחצי דקה. (האתר כבד והסרטונים באיכות גבוהה כך שאם אין לכם מודם מהיר תאלצו להמתין בסבלנות עד שהכל יעלה)
כל הסרטונים הם בפורמט Quicktime של חברת אפל. את נגן הסרטונים, הידוע בשם Quickplayer, אפשר למצוא כאן.
 
 
 

רדיו חזק

אם לכם היתה מכונית כזאת, הייתם שרים?
 אם לכם היתה מכונית כזאת, הייתם שרים?   
מול השאפתנות של נייקי מתייצבת מיצובישי עם פרסומת בתקציב הרבה יותר צנוע, אבל הרעיון באמת משגע. במקום להתיש אותנו עם טכנולוגיה חדשה ומשעממת או מפרט טכני של בוכנות וצילינדרים שבמילא אנחנו לא מבינים בו כלום, במקום להטריח עם סיסמאות שחוקות כמו: למען המשפחה שלך או שכולם בכביש יקנאו בך, ועוד משמימים כאלה, הם פשוט מראים אנשים נוהגים ושרים.

מי לא מכיר את הדקות הנהדרות ליד ההגה כשהכביש פתוח, המוזיקה בפול ווליום, ואתה רוקד בישיבה וצורח את הגרון שלך עם הלהקה שברמקולים. איזו תחושת התעלות ממלאת את המכונית כשיש עוד חברים ששרים בהתלהבות את המילים אחד לשני, מנגנים באויר ומבסוטים עד השמיים.
 
במיצובישי הצליחו לתפוס את התחושה המדוייקת הזאת בענק, והתאימו לכל דגם מכונית את הנוסעים והמוזיקה שמשלימים אותו. באתר שלהם תמצאו את ה-Barenaked Ladies בפרסומת למיצובישי לאנסר, T-Rex בפרסומת לדגם המונטרו ספורט, ה- New Radicals מככבים בפרסומת למונטרו (לצפייה רגיל, מהיר) והשבוע הצטרף לסדרה הקלאסית הסרטון החדש של מיצובישי אקליפס עם Dirty Vegas המגניבים ברקע (לצפייה רגיל מהיר).

מונטרו מסך קטן

מונטרו מסך גדול

אקליפס מסך קטן

אקליפס מסך גדול


ואם צריך לבחור בין מיצובישי החכמים והמתוקים, לנייקי הראוותנים והגדולים מהחיים, קשה שלא ללכת שבי דווקא אחרי החן והשובבות של מיצובישי. לא שסדרת הפרסומות הזאת עלתה גרושים - הכל מעוצב, מוקפד וערוך בעצבנות עד הפריים האחרון, אבל לכולם ברור מי כאן שפך מליונים של דולרים בשביל הרושם, ומי עשה עבודה מצוינת ומדויקת עם רעיון אדיר, בתקציב הגיוני ובלי להתפשר על כלום.

ושאף פרסומאי ישראלי לא ילך לבדוק עכשיו בעצבים כמה עלה לשלוח את יעל בר-זוהר ואיתן אורבך לחופי זנזיבר, או את סנדי בר לאירופה. כמה שילמו לסינדי קרופורד בשביל היוגורט או לקלאודיה שיפר על הבירה. כי שום תירוצים לא יעזרו לכם כאן - עם הסכומים האגדיים האלה אנחנו מצפים מכם להרבה יותר ממה שהבאתם בסופו של דבר הביתה. וכמו שאתם בעצמכם לימדתם אותנו – מגיע לנו יותר ולא נתפשר על פחות.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by