ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
אין דה מיקס 

אין דה מיקס

 
 

סוף סוף האינטרנט מספק לנו תופעה פופית חדשה ורעננה, ויש משהו להתלהב ממנו ברשת: קוראים לזה בוטלג, מאש-אפ, באסטרד-פופ או איך שמתחשק לכם. זה נשמע כאילו דחסו את כל ההיסטוריה של המוזיקה הפופולרית לתוך מיקסר ועשו ממנה מילק-שייק ממסטל

 
 
 
 
 
 
 
 
 
עברנו תקופת יובש ארוכה. משך זמן רב בו לא אותרו כל סימנים לתופעה תרבותית מהפכנית חדשה, כזאת שמתחילה במרתפי הרשת החשוכים, מטפסת לאט בתודעה וב-Google, ומתפוצצת פתאום בבת אחת אל תוך המיינסטרים ההמום, כזאת שגורמת לנו להתרווח בכיסאותינו ולהיאנח בסיפוק שכמה טוב שהמצאנו את האינטרנט. אז הנה, עכשיו יש. סוף סוף משהו שיביא קצת שמחה לעם היושב בציון. קוראים לזה בוטלג, מאש-אפ, באסטרד-פופ או איך שמתחשק לכם. זה נשמע כאילו דחסו את כל ההיסטוריה של המוזיקה הפופולרית לתוך מיקסר ועשו ממנה מילק-שייק ממסטל. אבל למה לדבר הרבה אם אפשר להקשיב.
 

דוגמא מס' :1 הקיור נגד מיסי אליוט

נשמע אחרת לגמרי. מיסי אליוט
 נשמע אחרת לגמרי. מיסי אליוט   
כן, "לאב קאטס" הקלאסי של הקיור מותך כאן עם הווקאל המצויין של מיסי אליוט ב"וואן מינט מאן". מה הקשר? כלום, כמובן, למעט העובדה שהם נשמעים מדהים ביחד.
 
אפשר למצוא הרבה מיקסים מהסוג הזה אם יודעים איפה לחפש. מבחינה מוזיקלית, לא מדובר בתופעה חדשה. זה התחיל עוד אי שם בשנות השבעים הלואו-טקיות של המאה שעברה, כשכמה הום-בויז משועממים בניו-יורק החליטו לבדוק מה יקרה אם ישימו קטע ראפ על פטיפון אחד ומוזיקה אלקטרונית גרמנית נסיונית על פטיפון שני. מה שקרה זה שההיפ-הופ, ההאוס והטקנו נולדו. חשוב מכך, נולדה התובנה שדברים מוזרים קורים כאשר מערבבים שני קטעים מוזיקלים שאינם קשורים זה לזה בשום צורה.
 
 

דוגמא מס' :2 אמינם נגד דפש-מוד

"פרפל פילז" של אמינם ו-12D מתרסק לא לגמרי בהצלחה אל תוך "איי ג`אסט קנט גט אינאף" המיתולוגי של דפש-מוד. לתוצאה קוראים "איי ג`אסט קנט גט אינאף פילז". חחחחחח.
 
הבוטלג קיבל בשנים האחרונות לגיטמציה על רחבות ריקודים ספוגות כימיקלים, כשדי בסימפול אחד מדהד מהעבר כדי לגרום למאות האנשים להתפתל מצחוק לפי הקצב. כמה מלהיטי המחתרת הקלאברים הגדולים של השנים האחרונות נוצרו כשפאטבוי סלים, ארמנד ואן-הלדן, אורביטל, קולדקאט ומאורות דאנס אחרים לא היססו להשתיל בתוך המוזיקה שלהם קטעים שלמים של הרולינג-סטונז, מייקל ג`קסון, בון-ג`ובי, בלינדה קרלייל, בארי וייט, מרווין גיי ושאר איקונות-פופ-רוק עתיקות. זה התחיל, כנראה, בתור בדיחה, אבל באינטרנט לקחו אותה מאוד ברצינות.
 

דוגמא מס' :3 כריסטינה אגיליירה נגד דה סטרוקס

פאנקיסטית? כריסטינה אגילרה
 פאנקיסטית? כריסטינה אגילרה   
מה קורה כש(סגנית) מלכת הטין-פופ יוצאת לדייט עם חבורת אינדי-פאנק-רוקרים מופרעים? לא בטוח שאתם רוצים לדעת. התוצאה נקראת "A Stroke of Genius" וזה בדיוק מה שהיא.
 
גם ברשת הבוטלגים הם ממש לא תופעה חדשה. כל מי שבילה קצת זמן בשנים האחרונות על נאפסטר או אחת מרשתות ה-P2P שירשו אותה, נתקל בוודאי בשלב כלשהו במיקסים ביתיים המעמתים את בריטני עם כריסטינה, את בק-סטריט-בויז עם אנ`סינק, את אייל גולן עם טייסטו. מאוד קל להפיק בוטלג חובבני על המחשב האישי. במקרה יש עמנו אפילו מדריך מזורז לבוטלגר המתחיל. כל מה שצריך זה קטע אקפלה מטראק אחד, קטע אינסטרומנטלי מטראק אחר, כמה תוכנות קלות לתפעול, וגם אתם יכולים. כולם יכולים. בגלל זה יש כל כך הרבה בוטלגים.
 

דוגמא מס': 4 פאבליק אנמי נגד דקסי'ז מידנייט ראנרז

"ברינג דה נויז", המנון הראפ המשובח של צ`אק די, מזרים אנרגיות שחורות פרועות אל תוך "קאם און איילין", להיט מסיבות הכיתה הגדול בכל הזמנים. להאזין ולא להאמין.
 
בחודשים האחרונים התרבו האתרים העוסקים במחתרת הבוטלגים. מוביל אותם בום סלקשן, בלוג פשוט של כמה ילדים בני 16 מבריטניה המסקרים את התופעה ומספקים mp3ים של מיטב הפנינים בז`אנר המתהווה. ממש עד השבועות האחרונים זה עוד היה אנדרגראונד אינטרנטי אזוטרי, אבל עכשיו כבר מרחרחים סביבה מגזיני מוזיקה כמו "ספין" ו"מיקסמג" וגם חברות התקליטים מתחילות לקלוט את הטרנד המסתמן.

מתוך הבוטלגרים של חדרי השינה מתחילים כבר להסתמן סטארים ראשונים. בטקס חלוקת פרסי הבריטס של תעשיית המוזיקה הבריטית ביצעה קיילי מינו גירסה של להיטה המנג`ס שלא יוצא מהראש עם "בלו מאנדיי" הנצחי של ניו-אורדר. התוצאה, ללא צל של ספק, היתה טובה בהרבה מהמקור. האות ניתן. זה כבר לא הדבר הבא, זה הדבר הנוכחי.
 

דוגמא מס' :5 יומן ליג נגד TLC

קורט קוביין הולך טוב עם דסטיני`ז צ`יילד?
 קורט קוביין הולך טוב עם דסטיני`ז צ`יילד?   
המאש-אפים הכי מוצלחים הם אלה שמצליחים לזווג שני טראקים בינוניים ומעט עבשים לכדי משהו רענן ופריך. בדרך כלל (כמו במקרה שלשיפוטכם) הם מופקים בידי מוזיקאים מקצועים.
 
הרגע בו שמעתי את "Smells Like Booty" היה רגע מפנה בחיי. מומלץ בחום לנסות לאתר את הטראק הזה באודיו-גלקסי, הכלאה בין "מריח כמו רוח נעורים" לנירוואנה עם "בוטילישס" לדסטיני`ז צ`יילד. על הנייר, נשמע נורא. אך למרבה המזל, מוזיקה לא שומעים על הנייר. האחים סטיבן ודיוויד דוואילה, צמד הגאונים שמאחורי המיקס המבריק הזה ומיקסים רבים אחרים, הם המגה-סטארים של הסצינה המגיחה. יש להם תוכנית רדיו שבועית מצויינת ברדיו בריסל ואקס.אף.אם הבריטי (קטעים מתוכה ניתן וכדאי לשמוע כאן) ומסיבות חודשיות בלונדון ובאמסטרדם. בזמנם הפנוי הם אף מובילים את הרכב האינדי הבלגי סולווקס.

רוק, פופ, היפ-הופ, אלקטרו וטקנו מכל הזמנים נמסים אצלם זה לתוך זה בטבעיות מוחלטת, יוצרים עיסה מוזיקלית שמחה ותוססת. עכשיו יש לאחים דוואילה גם דיסק חדש, מאש-אפ מטורף של 45 טראקים, כשבין היתר אמרסון-לייק-פאלמר פוגשים את הבייסמנט-ג`אקס וקיילי מינו יורדת לרחבת הריקודים עם קראפטוורק. למרות שניתן לקנות אותו כמעט רק דרך האינטרנט, הוא התברג גבוה במצעדי המכירות. האחים דוואילה מאמינים בנוכחות-רשת מאסיבית, והם כנראה יודעים למה.
 

דוגמא מס' :6 מיסי אליוט נגד ג'וי דיוויז'ן

עוד הוכחה לכך שקטע ראפ טוב יכול להתחבר עם כל דבר ועדיין להישמע כמו שצריך. מיסי אליוט מקפידה לשחרר גירסת אקפלה עם כל סינגל חדש. גם היא יודעת למה.
 
הטרנד הזה תופס את חברות התקליטים לגמרי לא מוכנות. חוקי זכויות היוצרים הנוקשים והעלויות האסטרונומיות של זכויות השימוש לא ממש מאפשרים להפיק ממנו תועלת מסחרית.

מצד שני, הבוטלגים תורמים רבות לפופולריות של האמנים המצוטטים בהם. עשרות הבוטלגים שמשתמשים בקטעי הראפ של מיסי אליוט הפכו אותה בחודשים האחרונים למלכת המועדונים באירופה. אם קרטל המוזיקה יחליט להיכנס בבוטלגרים עצמם עם עורכי דין, זאת תהיה עוד ירייה ברגל. ואני לא בטוח שנשארו להם רגליים לירות בהן.
 

דוגמא מס' :7 שיט-מיקס 2000 מאת ביט מדלר

האחים עושים שמח. סולוואקס
 האחים עושים שמח. סולוואקס   
טירוף מוחלט ומתמשך המועך בצורה גרועה ומכוונת עשרות שירים וטראקים. קשה להחליט אם מדובר בהומור ציני, שיעמום קיצוני או גאונות שעוד טרם הצלחנו לפענח.
 
לאן כל זה הולך, זה מה שלא ברור. יכול להיות שברגע שהטרנד יגיע לנקודת שיא הוא יתחיל את הפייד-אאוט המאפיין אופנות חולפות. ניתן לראות בתופעת המאש-אפ-קאט-אפ-בוטלג גם עוד
סימן לכך שתרבות הפופ קורסת אל תוך עצמה כתוצאה מווירוס הסאמפלינג הפוסט-מודרני שפשט בה כמו קוד נגוע. זה לא משנה. העיקר שהרשת, בתקופת השפל הגדולה שלה כביכול, מייצרת לנו עוד מהפכה ששווה דיון. וזה שכבונוס מיוחד אנחנו מקבלים הרבה מוזיקה טובה בטח לא יכול להיות דבר רע.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by