ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
המשלחת לפולין צועדת גם באינטרנט 

המשלחת לפולין צועדת גם באינטרנט

 
 
עידו קינן

קבוצה של הנוער העובד והלומד הצטרפה למשלחת "מצעד החיים" בפולין ותיעדה את חוויות המסע באתר התנועה. מטרתו הראשונית של האתר היתה סיוע להורים מודאגים לשמור על קשר על ילדיהם, אך במהרה הוא הפך למאגר טקסטים, צילומים וקטעי וידאו. וכך, בנוסף לקשיי המסע, למדו החניכים להתמודד גם עם נפילות תקשורת ובעיות ברוחב פס

 
 
 
 
 
 
 
 
 
חניכי שכבת י``א של הנוער העובד והלומד היו עסוקים יותר משאר חברי משלחת ``מצעד החיים`` בפולין. לדאגות המסע הרגילות נוספו גם דאגות לחיבור אינטרנט מהיר ותקשורת תקינה, כדי שהתמונות והסרטונים שהם צילמו יעלו בהקדם האפשרי לאתר המסע המיוחד שהקימו.

עם הצטרפותם של חניכי הנוער העובד והלומד למשלחת ``מצעד החיים``, התקבלה החלטה לתעד את המסע בזמן אמיתי באתר האינטרנט של התנועה. החניכים שמחו על האפשרות להיות מתועדים באתר, ההורים בירכו על האפשרות לדעת מה קורה עם הילדים בכל שלב בטיול, והתנועה זוכה להגדלת החשיפה של תכני אתרה בפני חבריה.

את הפרויקט הוציאו לפועל רכז הטיולים של התנועה, רז רפאל, והגזבר, יוני בן דור. "הרעיון נבע מהצרכים המשתנים של קיום תנועת נוער בשנות ה-2000", הסביר דובר הסתדרות הנוע"ל, יורם בר קובץ. "ההורים דורשים לדעת מה קורה עם הילדים ומה עובר עליהם בכל רגע נתון. הרציונל הוא להעניק איזשהו סוג של שירות להורים, שיכולים לצפות בילדים ולהיות איתם בקשר".
 

הכל התחיל בטלמסר

גם קשיים רגשיים וגם קשיים טכנולוגיים. אתר ``מצעד החיים``
 גם קשיים רגשיים וגם קשיים טכנולוגיים. אתר ``מצעד החיים``   
לדברי בר קובץ, לפני 6-7 שנים נפתח טלמסר כאמצעי ראשון לעדכון ההורים. בטלמסר הוקלטו מפעם בפעם הודעות, לעיתים בקולם של החניכים עצמם. ההורים התקשרו לטלמסר כדי להתעדכן, בלי להטריד את הילדים (ואת אנשי התנועה) בשיחות טלפון בלתי פוסקות.

בקיץ 2000, נערך פיילוט ראשוני להעברת מידע מסמינר המדריכים הצעירים (מדצ``ים) באתר התנועה. ביום הראשון נשלחו מכתבים (רגילים, לא אימייל) להורים, ובהם פורסמה כתובת האתר. בשנים עשר ימי הסמינר, זכה האתר ל-31 אלף כניסות.

בשנה שעברה יצאה קבוצה לפולין עם מחשב נישא, טלפון סלולרי ומצלמה דיגיטלית. "התחברתי לארץ עם מודם סלולרי", סיפר רפאל. "היה יקר ואיטי. הצלחתי להעלות 20 תמונות וסרטון של 10 שניות. זה לא הצליח". השנה הועלו עשרות תמונות וסרטונים, אולם העדכון לא היה נטול בעיות. רפאל תכנן להתחבר באמצעות חיבור בינלאומי של אינטרנט זהב, אך הדבר לא התאפשר בגלל תקלה טכנית, והוא נאלץ לאלתר.

בקרקוב התחבר רפאל לאינטרנט במלון, באמצעות כרטיס רשת. בגליציה, שם שהתה המשלחת יום אחד, לא מצא חיבור, ונאלץ לוותר על עדכון האתר. בוורשה התחבר לאתר דרך קפה אינטרנט. למזלו, התכונן לאפשרות מראש: "לקחתי איתי צורב חיצוני, כדי שאם לא אוכל לא אצליח להתחבר, אוכל לצרוב את החומר, ללכת לקפה אינטרנט ולהעלות משם".
 

לקוחות מרוצים

לדברי בר קובץ, שידור וידאו חי לא היה מפולין, עקב העלויות הגבוהות, אבל הסרטונים הועברו דקות ספורות אחרי שצולמו, כך שהשידור היה, לדבריו, "כמעט חי".

גם תיבת האימייל, שסיפקה התנועה למשלחת על מנת לקבל אימיילים מההורים בארץ, לא הוכיחה את עצמה כיישום פופולרי. היא סבלה מבעיות טכניות (מחשבים ללא פונטים עבריים, בעיה בהדפסת האימיילים ואי מתן אפשרות לחניכים להשיב לאימיילים), ולדברי רפאל לא התקבלו בה אימיילים רבים ממילא. "בשנה הבאה", אמר, "נקבל פקסים למלון".

אבל גם בלי האימייל, האתר זכה לתגובות חיוביות מצד ההורים. "דרך האתר הזה יכולנו, כל המשפחה, לעקוב אחרי המסע של החניכים לפולין ואפילו מדי פעם לראות את הבת שלי", כתבה לאה וייץ, אמא של ענת מקן ``כרמל צרפתי`` במחוז חיפה, באימייל לתנועה. "תבורכו על האתר, עדכונו השוטף והידידותיות שלו כלפי אנשים זרים כמונו, ההורים של החניכים".

גם החניכים עצמם קידמו את החידוש בברכה. רפאל סיפר, שרבים מהם באו אליו בזמן הטיול וביקשו: "צלם אותי לאינטרנט". היו גם כאלה שדיברו עם ההורים בטלפון, ואלה שאלו אותם למה הם לא מופיעים באתר.

"השנה אני מסכם את זה בהצלחה. זה משהו שעושה את האתר חי. אני בטוח שאתמול, כל ילד שהגיע הביתה ראה את התמונות באתר", אמר רפאל. הוא הוסיף שהתכנים הללו מהווים מוקד משיכה לאתר, וחושפים את הגולשים - בעיקר חניכים ובני משפחותיהם - לחדשות ומידע נוספים על התנועה. בר קובץ אמר: "הלקח הראשון שלנו, הוא שמרגע שהמסע הסתיים, נסדר את המידע בפורמט מכובד יותר". כך יהפוך המידע הגולמי, ששימש לתקשורת, כתיעוד של המסע לגולשים לאתר בעתיד.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by