ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
שיקפצו לי 

שיקפצו לי

 
 
עמיחי יעקבי

הפרסומות הקופצות באינטרנט נמאסו. ולא רק הגולשים צריכים להיות מודאגים מהן, אלא גם המפרסמים - שפוגעים בתדמית של המוצרים שלהם עצמם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
משתלטת על המסך. פרסומת קופצת בפעולה
 משתלטת על המסך. פרסומת קופצת בפעולה   
אם יש משהו שלמדתי בחיים זה שלנתניה יש חוקים משלה. אדון זיזי שהיתה לו מסעדה לתיירים על החוף, הכין אותי לחיים בכל מה שצריך לדעת בענייני בנות. נשים – הוא אמר לי כשעבדתי אצלו בחופש הגדול של כיתה יוד לפני המון שנים, אוהבות כח, אם אתה רוצה להרשים בחורה תוריד לה כבר בשבוע הראשון סטירה או אגרוף לפרצוף בלי לדבר יותר מדי, ותראה איך היא ישר מתאהבת בך, תשמע מה זיזי אומר.

אתם כבר מבינים שהיה לי עסק עם מקצוען אמיתי.

מאז עברו המון שנים וחטפתי מספיק על הראש מכל הבנות שיצאתי איתן כדי ללמוד איך העסק באמת עובד. כמעט שהצלחתי לשכוח לגמרי את אדון זיזי, רק שפתאום נדמה לי שהוא פתח סטארט-אפ באינטרנט, כנראה משהו שקשור לפרסום.

אי אפשר להימלט מהפרסומות האלה כמעט בכל אתר ישראלי. בשנייה שאני רק נכנס פנימה, מיד קופצת לי לפרצוף פרסומת שהולכת וגודלת עד שהיא משתלטת על המסך וממש מפריעה לגלוש. מה שנשאר לעשות עכשיו זה לחכות שהדבר המגעיל והמבהיל הזה יעבור, או לחפש באימה את כפתור ה"X" הקטן שיסגור את הפרסומת המרגיזה אחת ולתמיד ויחזיר אותה לחור הוירטואלי שממנו היא באה.

אני יכול לדמיין את ישיבת הקריאייטיב במשרד הפרסום של אדון זיזי אי שם באולם מעוצב, שפעם היה מסעדת תיירים בנתניה, ואת הרגע המדויק שבו עלו על האסטרטגיה החדשה. הפרסום באינטרנט לא עובד, אמרה התקציבאית הבכירה תוך שהיא משחקת בעצבנות עם הנרתיק המנומר של משקפי השמש החדשים שלה. אנשים לא מקליקים לנו על הבאנרים הרהר בקול הארט-דיירקטור ובחש חצי כפית סוכר אל תוך החצי-מים-מינרלים-חצי-שוקוצ'ינו שלו במבט מצועף.

חברים יקרים, בוודאי דפק על השולחן בעצבנות אדון זיזי – כמה פעמים לעזאזל אני עוד אסביר לכם? גולשים אוהבים כח, אם אתם רוצים להרשים אותם פשוט תורידו להם בשנייה שהם נכנסים לאתר את המודעה שלכם ישר לפרצוף ותראו איך הם מקליקים בלי חוכמות. תשמעו מה זיזי אומר. מממ התלהב הקופירייטר, ואולי אפשר גם להוסיף לזה סאונד, משהו כמו - "כמה? חמישים מליון" או רעש של מכונית מרוץ או איזו צרחה מקפיאת דם בערבית אפילו, זה יתפוס ישר, יש בזה אלמנט אקטואלי עם כל המתח והפיצוצים מסביב.
 
ועכשיו ברצינות - מילא שהפרסומאים מעלים רעיונות אוויליים, אבל מה עם המפרסמים? אתם באמת מאמינים שהמוצר שלכם צריך תדמית אלימה וגסה? נראה לכם שאחרי שחסמתם בכח את הדרך לגולשים הם עוד ירצו להתעניין במיץ המטופש שלכם? או במבצע הסלולארי המדהים שאתם מפרסמים? נראה לכם שבוקס לפרצוף הוא צעד פתיחה מתוחכם במערכת יחסים בין מוכר לקונה? ומה השלב הבא בשיטה הזאת? שליח שיבוא עם נבוט גדול עד הבית כדי להרביץ לי את ההגרלה החדשה של מפעל הפיס? הצילו!!!

כבר כמה חודשים שכל האינטרנט הישראלית בולעת את השטות הזאת ואף אחד לא מעיז לצפצף. הגולשים סותמים כי הם מפחדים שעוד יבקשו מהם כסף על אתרי תוכן, האתרים מבסוטים כי הפרסומות האלה מכניסות את המשכורות המצחיקות שמתחלקות בין הכותבים, העורכים, המעצבים, התכנתים ואנשי השיווק שלהם, והמפרסמים לא מתלוננים כי במילא הם לא ציפו לרווח גדול מהפרסום באינטרנט - הכל פה בועה וירטואלית שלא מצליחה להתרומם, לא?

מפרסמים יקרים, באמת שאין לי שום עניין לירוק פה לבאר שאני שותה ממנה או לנסר את הענף שעליו תלוי הטור הזה - אם רוב העולם גולש באינטרנט, אין סיבה שאתם לא תרוויחו מהעניין ובגדול. רק בואו נירגע, נתמקד, נברר לעצמנו מה אנחנו רוצים ואיך לעשות את זה נכון.

היתרון הגדול של הרשת הוא הפילוח המדוייק שלה – אצלנו כל אחד לוקח את העכבר שלו לאן שהוא רוצה ולמה שמעניין אותו. למה שלא תתפסו טרמפ על העניין הזה ותשימו באנרים מפתים של סרטים חדשים מעל כתבות על קולנוע או מודעות על מבצעים מוצלחים בענייני מחשבים וטכנולוגיה לצד טורים טכניים שימשכו את הקהל הפוטנציאלי שמתעניין בזה? אפילו את מיץ התפוזים החדש שלכם תוכלו לחשוף ככה בדיוק לצעירים, או לחובבי ספורט, או לנשים, או לקוראי פורום הבישול ומדורי האוכל, או למי שתחליטו - אם רק תכוונו נכון.

כי הגולשים, ותשמעו מה אני אומר, הם כמו בחורות – צריך לחזר אחריהם בעדינות ולפתות בקסם, כי פה זה לא נתניה ובמכות לא משיגים כלום.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by