ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
פיצוץ של דיל 

פיצוץ של דיל

 
 
ליעד ליבנה, עידו קינ

תופעה: ישראלים מנצלים בצורה צינית פיגועי תופת כדי להשיג מחירים זולים באתרי מכירות פומביות. אחד הקונים מסביר: מדובר בהיגיון בריא - הפיגועים מושכים אנשים לטלוויזיה. מנהל אתר מכירות פומביות מאשר: אנחנו חשים ירידה במכירות בעקבות פיגועים. פרסום ראשון

 
 
 
 
 
 
 
 
 
``זה לא שהם מחכים לפיגוע, הם פשוט שומעים שיש פיגוע ונכנסים לקנות פעם-פעמיים`` (אילוסטרציה)
 ``זה לא שהם מחכים לפיגוע, הם פשוט שומעים שיש פיגוע ונכנסים לקנות פעם-פעמיים`` (אילוסטרציה)   
"יש פיגוע", אומר לכם מישהו בטלפון. אתם פותחים את הטלוויזיה, ועל המסך מחלצים כוחות ההצלה פצועים מדממים מתוך בתי קפה, מסעדות ואולמי שמחות. אתם שומעים את הדיווח ומתקשרים לאמא, להגיד שאתם בסדר. אבל יש כאלה שמזנקים לאינטרנט כדי להוציא "דיל פיצוץ", תרתי משמע, מאתרי המכירות הפומביות בישראל. תכירו את הספורט הלאומי החדש של האינטרנט בישראל: ניצול ציני של פיגועי תופת לצורך השגת "דילים" זולים באתרי מכירות פומביות.

עודד (שם בדוי; השם האמיתי שמור במערכת) מסביר את ההיגיון העסקי מאחורי הסטארט-אפ המדמם הזה: "אחרי פיגועים, יש הרבה פחות מתחרים. פיגועים מושכים הרבה אנשים לטלוויזיה". וכשיש פחות מתחרים על אותה מכירה פומבית, מחיר הסגירה יורד משמעותית.

איך עלית על זה?

"הגיון בריא, וגם חבר שסיפר לי. הוא הצליח להוציא באתר אולסייל DVD במאתיים שקל, לא הרבה מעל המחיר ההתחלתי".
 
המונח `מכירות פיצוץ` מקבל משמעות חדשה. אתר `אולסייל`
 המונח `מכירות פיצוץ` מקבל משמעות חדשה. אתר `אולסייל`   
כמו בכל קומבינה ישראלית, גם כאן חבר מביא חבר. "החברים שלי בהחלט עושים את זה, ומשיגים דילים כאלה באתרים כמו אולסייל ו-TheBid", מספר אבי (גם הוא פחד להיחשף; השם האמיתי שמור במערכת), "זאת מחשבה באמת חכמה".

התופעה הולכת ומתפשטת מפה לאוזן ככל שנמשכים הפיגועים. מספר מיקי (שגם הוא לא ממש שש להיחשף בשמו המלא): "ישבתי במילואים ודיברתי עם חברים על מכירות באינטרנט. אחד מהחיילים שמשרתים איתי סיפר לי איך הצליח לקנות מערכת סטריאו בהנחה, וגם החבר שלו קנה מחשב באותה דרך. המחיר, בכל המקרים, היה נמוך משמעותית, באלפי שקלים, מהמחיר המקובל בשוק".
 

"הגולשים הישראלים הם חכמים"

בזמן פיגוע אנשים לא יוצאים מהבית. אתר נטאקשן
 בזמן פיגוע אנשים לא יוצאים מהבית. אתר נטאקשן   
"אני לא מכיר תופעה כזאת", אומר מנכ"ל אולסייל, יאיר שמש. "בזמן פיגועים כל בתי העסק נפגעים - גם במסחר הפיזי וגם במסחר האלקטרוני. יכול להיות שיש אנשים שחושבים שכדאי להשתתף במכירות פומביות בזמן פיגוע. אצלנו, באתר אולסייל, מבחינה עובדתית, יש פגיעה במסחר בזמן פיגועים. אנחנו מרגישים את הירידה. בגלל אופי הפעילות שלנו, שבו המכירות הן קצרות-מועד (15 דקות), אנחנו באמת מוכרים פחות בזמן פיגוע. לכן המצב שלנו שונה מזה של אתר כמו נטאקשן, שהמכירות שלו הן ארוכות טווח".

"אני, באופן אישי, לא מכיר את התופעה הספציפית הזו", טוען גם מנהל התפעול של וואלה שופס, אלון פסטר. אבל הוא דווקא מבין איך דבר כזה עשוי לקרות: "הגולשים הישראלים הם גולשים חכמים. הם מחפשים מחיר טוב באינטרנט, ולכן הם מחפשים שעות עם פחות תעבורה. בזמן פיגועים, אכן אפשר לראות ירידה נקודתית במסחר, אבל זה פוגע באתרים שבהם יש מכירות קצרות טווח".

מנהל אתר נטאקשן, צביקה שוורץ, אינו מכחיש את קיום התופעה, אך מסביר כי מה שנכון לאולסייל, לא נכון לאתר שלו, שמבצע מכירות עם אורך-נשימה גדול יותר - בין שעות ספורות למספר ימים: "ההשפעה של פיגועים על המכירות הפומביות אצלנו היא שולית ולא מורגשת. בכל פיגוע אנשים קונים כרגיל. בזמן פיגוע אנשים לא יוצאים מהבית, הם חוששים ולכן מעדיפים לקנות דרך האינטרנט".
 
 
לדברי שוורץ, השיטה לא יעילה: "בשורה התחתונה, אנשים שקונים בזמן פיגועים לא מקבלים מחירים יותר טובים. במשחקי כדורסל וכדורגל, למשל, יש באמת מחירים יותר טובים, אלו הימים הטובים לקנות. אבל דווקא בזמן פיגועים זה לא כך. לדוגמה: ביום שבת של הפיגועים בירושלים ובנתניה, המכירות הגיעו לשיא. אפילו בפיגוע של 11 בספטמבר, שנחשב אז ל`סוף העולם`, ממוצע המכירות היה רגיל לגמרי".

``זה לא שהם מחכים לפיגוע``

"זאת לא כנופייה, זה אנשים כמוך וכמוני", מגן אבי על חבריו. "זה לא שהם מחכים לפיגוע, הם פשוט שומעים שיש פיגוע ונכנסים לקנות פעם-פעמיים". אולי הוא צודק, אבל העובדה היא שאף אחד מהלקוחות המרוצים לא הסכים להיחשף בשמו. אם זכיינית ערוץ 2 טלעד, למשל, מתעקשת להמשיך בשידורים רגילים אחרי פיגועים כדי לא לפגוע בהכנסותיה, למה שהאזרח הפשוט, שהפיגועים גורמים לו להרגיש את המיתון בכיס, לא "יביא אותה בדיל שחבל על הזמן"?

שוורץ: "לדעתי, כיום הפיגועים הפכו לשיגרה, אנשים הפנימו את העניין הזה וחיים כרגיל. אולי בגלל שיש הרבה אנשים שחושבים שהם אכן ישיגו מחירים יותר טובים בזמן פיגוע, קורה מצב שבו דוקא בזמן פיגועים יש תחרות סבירה. מספיק שיהיו שני אנשים נחושים על מכירה אחת בשביל שהמחיר הסופי לא יהיה זול מן המקובל".

"בסופו של דבר, בטווח הארוך, התופעה הזו מתאזנת עם העובדה שאנשים לא רוצים לצאת לקניונים בתקופה כזאת של פיגועים, ולכן הם מעדיפים לקנות באינטרנט. זה מאזן את הירידה הנקודתית בזמן הפיגועים", אומר שמש ומסכם: "לדעתי, באופן אישי, בזמן פיגוע אנשים צריכים להתעסק עם חדשות, לא עם קניות".


גילוי נאות: חברת נטוויז`ן, מפעילת פורטל נענע, מפעילה גם את אתר נטאקשן
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by