ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
העיקר שיהיה אמין 

העיקר שיהיה אמין

 
 
עידו קינן

עידו אמין, מוותיקי עיתונאי האינטרנט של ישראל, משיק "ניוזלטר-כאילו" שעוקץ את התקשורת איפה שכואב; צחוקים? בהחלט; תשלום? "תשאל אותי כשיהיו עשרת אלפים מנויים"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
יש גם חדשות על חייזרים. דו``ח אמין
 יש גם חדשות על חייזרים. דו``ח אמין   
ביום ראשון השיק עיתונאי האינטרנט הוותיק, עידו אמין, ניוזלטר חדש בשם "דו"ח אמין", אותו הוא מכנה "ניוזלטר-כאילו". הניוזלטר הוא סקירת עיתונות עוקצנית, מעין מופע סטנד-אפ לחובבי תקשורת. "חתום/י על דו"ח אמין בדואל, וקבל/י היישר משולחנו של האיש והאושיה את מה שאף ניוזלטר לא מפרסם: בחינה נוקבת של אקסיומות, רכילות על פדיחות טכנולוגיות ותקשורתיות וחדשות על חייזרים, לא בהכרח בסדר זה", הוא כותב באתרו על הניוזלטר החדש.

כיום מפרסם אמין טור במגזין דה מרקר, שנקרא גם הוא "דו"ח אמין", וכן כתבות ב"חיים אחרים", אותו הוא מגדיר "המגזין הזה על מדיטציה ונבטים". אבל אל תחשבו שאמין מכר את עצמו לבעלי ההון והנייר: "אל תשלם\י גרוש לשום עיתון נייר רק בשביל לקרוא את אמין", הוא יורק בחדווה לבאר ממנה הוא שותה, בהודעה שפרסם באתר.

"הייתי מגדיר את זה כעקיצה אופיינית", הוא מסביר. "יש אמנם את הניוזלטר הזה, אבל אני לא עושה לו פרומושן ממש. לא יהיה פרומושן עד שהמגזין (דה מרקר) ייצא בחודש הבא. אבל אני פרילאנס, ואני לא אכתוב בדה מרקר לנצח".

וכשלא תכתוב שם, תשקול לקחת כסף על הניוזלטר?

"נתת לי רעיון", צוחק אמין. "שאל אותי עוד פעם כשיהיו עשרת אלפים מנויים. היום יש 137, ואני מאמין שכולם זה מכרים ואנשים שהיו איתי בקשר בשנים האחרונות, ושלחתי להם".
 

ארץ זבת חלב ודבש, דיסטנס ויובש

אמין בתמונה נוסטלגית
 אמין בתמונה נוסטלגית   
אמין הוא אחד מעיתונאי האינטרנט הוותיקים בישראל, שלא לומר הוותיק שבהם. את דו"ח אמין המקורי, שעסק מחשבים ואינטרנט, הוא פרסם החל בשנת 1995, כשבעיתונים הגדולים עוד כתבו "אינטרנט" במרכאות, ועד שנת 2000 במוסף "קפטן אינטרנט" של "הארץ" במקומוני רשת שוקן - "העיר" ו"כל העיר". כיום, כאמור, מופיע טור בשם זה במגזין דה מרקר, שם הוא נושא אופי פחות צרכני ויותר כלכלי.

ב-1996 הקים אמין את "דפי רשת", אחד הפורטלים הראשונים בארץ, בו פרסם גם את דו"ח אמין המקורי (שם גם נמצא ארכיון הטור). בתחילת 2001, שינה אמין את שם האתר ל``רשת.קום``, והפך אותו לפורטל אלטרנטיבי - אפטר-פורטל, כפי שהוא מגדיר זאת - המציג תכנים ממקורות שמאלניים\ חילוניים\ ליברליים, ביניהם ברכה גולשת - מדור הסקס, סמים ואינטרנט של השבועון אנשים; חדשות משירות הידיעות האלטרנטיבי `קול השלום` ועוד.

למה ניוזלטר, בעצם?

"אני משוטט בכל מיני מקומות, שומע כל מיני דברים, וזה במילא עובר לי בראש, אז אני מוציא את זה דרך היד", מסביר אמין. סיבה נוספת היא ההבדלים שמצא בין ניוזלטרים שהוא מקבל מחו"ל ומישראל: "אלה שמגיעים מהארץ כל כך יבשים ומעונבים, אפשר לחשוב שישראל היא ארץ הדיסטנס והיובש, וזה לא ככה. אני ממלא ואקום. יש בזה יותר פאן".
 

תדירות הופעה: כל כמה זמן


"אמנם אני אותו בנאדם, אבל אני כותב בהתאם לצרכים של הבמה שבה אני נמצא. מבחינת התוכן, זה לא דברים שמעניינים את הקוראים של דה מרקר. בדה מרקר מעניין את האנשים מי קנה את מי במיליון דולר, ובעיקר מי קנה במיליון דולר ומכר בגרושים. הניוזלטר זה יותר `קטעים`".

כל כמה זמן הוא יישלח?

"איך שיתחשק לי, לא יותר מדי. תדירות הופעה: כל כמה זמן. אם יום אחד זה יכביד, אני אפסיק עם זה. בינתיים נראה לי שאני אעמוד בזה".

כבר הוצאת ניוזלטר בעבר?

"פעם, לפני שנים. דו"ח אמין קיים מ-1995, ואני בטוח שבמשך הזמן הזה ניסיתי לעשות מיילינג-ליסט, אבל אני לא בטוח מה קרה איתה. לעשות מיילינג-ליסט ב-1995 היה הרבה יותר מעצבן, בגלל התוכנה".

ובאיזה תוכנה אתה משתמש עכשיו?

"אני משתמש בשירות של טופיקה. אני נגד תוכנות. אני בעד לבוא, להשתמש בשירות וללכת. הגישה שלי בפיתוח היא `אם זה קיים בתור שירות, אל תתקין את זה`. התקדמות זה כשמשהו נעשה נגיש. תוכנות דואר לא עשו את הדואר יותר נגיש".
 
 

דו"חות בכל מקום

יש לך כוונה לחזור להיות עיתונאי אינטרנט כמו פעם?

"במגזין בלייזר יש טור חדש שעוסק במשהו שקשור לאינטרנט ופרטיות. ראיינו אותי לזה בתור מומחה בתחום. פתחתי את המגזין לראות איך זה יצא, ואני רואה שהכותרת היא `דו``ח בלייזר`. אז דו"חות צצים בכל מקום".

"אני לא יודע אם יש לי כוונה להחליף מדור זה או אחר של מישהו חכם בעיתון זה או אחר. הדברים בוערים ואני כל הזמן נתקל בזה ואומר: `אח, אם היה לי דו"ח אמין בקפטן אינטרנט, זה היה פיצוץ של כתבה`.

"החיים לקחו אותי למקומות מעניינים בשנים האחרונות. אני רואה את הדברים גם מהצד של הצרכן והגם מהצד העסקי, ויש דברים שממש מגרד לי לכתוב מנקודת הצרכן, שלא כל כך כותבים עליהם. הצרכן צורך מוצרי מידע ותקשורת, שזו שערוריה מה שמוכרים לו ומה שהוא מוכן לשלם. המבט הצרכני על הדברים האלה מאוד מצומצם. יש לי תחושה שהרבה כותבים טובים חוששים לגעת בזה, אולי הם חושבים שהם לא מבינים בזה, אולי בצדק".

אז יש אפשרות תיאורטית שתחזור לזה?

"למה לא".

הדו"ח הראשון מסתיים באיום "דיר בלק מי שמצטט ללא כתובת הדו"ח". ואיך אמר ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו? ``הם מפחדים``.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by