ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
ילד-העטלף חזר לעוף 

ילד-העטלף חזר לעוף

 
 
עידו קינן

צהובון הטראש הוותיק 'וויקלי וורלד ניוז' סגר בשבוע שעבר את אתר האינטרנט שלו וביקש מהקוראים לקנות את גירסת הנייר, כדי שכתביו יוכלו להתפרנס; ימים ספורים לאחר מכן חזר האתר, וטען כי מדובר במתיחה; מסקנה: אל תאמינו למה שכתוב בעיתון

 
 
 
 
 
 
 
 
 
התלת רגליים באולימפיאדת החורף. שער אופייני
 התלת רגליים באולימפיאדת החורף. שער אופייני   
צהובון הטראש האמריקני "וויקלי וורלד ניוז", שסימן ההיכר שלו הוא ילד העטלף (Bat Boy), עליו הוא "מדווח" כבר עשר שנים, סגר בשבוע שעבר זמנית את אתר האינטרנט שלו. קוראיו הנאמנים, שרצו לקרוא כתבות על בריחת ילד העטלף מבית-החולים או על גופתו של אלביס שנמצאה על ידי מדענים, גילו שיצטרכו ללכת למתחרים, או לעשות מנוי לעיתון. הסיבה הרשמית לסגירת האתר היא רצונם של הכתבים להתפרנס, או כפי שנכתב באתר: "יש לנו בעיית קיבה ייחודית - אנחנו צריכים לאכול כל יום!". אולם ביום שישי נפתח האתר מחדש - מה שמוכיח, שוב, שאסור להאמין לכל מה שכתוב בעיתון, ובמיוחד כזה שהכותרת הראשית שלו עוסקת בחבר החייזר של הילרי קלינטון.
 

מחזמר מצליח

ילד העטלף - דה מיוזיקל
 ילד העטלף - דה מיוזיקל   
"וויקלי וורלד ניוז" הוא מוסד טראש אמריקני היוצא לאור מאז 1979, ולפי מהדורת 2002 של מדריך המו"לות Ulrich`s Periodical Directory, תפוצתו מגיעה ל-385 אלף גיליונות בשבוע. ילד העטלף, אודותיו מדווח העיתון בהתמדה מאז 1992, אף זכה למחזמר אוף-ברודוויי מצליח ב-1997.

כמו עיתונים רבים, גם ה-WWN התלונן כי אתרו גורם לקניבליזציה. כשמדברים על קניבליזציה בהקשר זה, חשוב להבהיר שלא מדובר באכילת אדם, כמו בתחרות הבישול הקניבלית עליה דיווח השבועון לאחרונה, אלא בכרסום בתפוצת העיתון כתוצאה מפרסום התכנים ברשת.
 

נמאס מהשטות הזאת של חינם באינטרנט

הודעת הסגירה הזמנית. תנו להרוג עצים
 הודעת הסגירה הזמנית. תנו להרוג עצים   
"היינו רוצים שתקנו את העיתון לפחות שבוע מסריח אחד בשנה. זה נכון, קנו אותו. לכו לוול-מארט, קיי-מארט, הסופרמרקט המקומי שלכם ושימו כמה דולרים עלובים בשביל עותק. אנחנו רוצים לראות מי המעריצים האמיתיים שלנו. אנחנו רוצים לדעת מי אוהב אותנו. אנחנו רוצים לשמור על העבודה שלנו", נכתב באתר.

בהמשך הופיעה הודעה מטעם כתב השבועון, אד אנגר, שכתב: "נמאס לי מהשטות הזאת של חינם באינטרנט. כשאני הייתי ילד, הדבר היחיד שקיבלנו חינם היה מכות. עכשיו אני רוצה שאתם המתעלקים, תתחילו לקנות את ה`וויקלי וורלד ניוז` השבוע, ואני מתכוון עכשיו!". אנגר לא היסס להשתלח בקוראים, ש"נוסעים בגרוטאות או מכוניות גנובות", וקרא להם לקנות את העיתון בכל מחיר - "קחו כסף משותפכם הישן לדירה. תמכרו את הווידאו. תעשו מה שצריך" - מלבד לגנוב את העיתון, משום שנתוני המכירות צריכים לעלות.

"אם לא נראה שאתם קונים את העיתון הנפלא הזה - אין יותר אתר!", המשיך אנגר. "הוא יותר טוב על נייר בכל מקרה. אנחנו הורגים 300 אלף עצים בשנה רק כדי שקוראינו הנאמנים יוכלו לקחת את כתב העת הכיפי הזה לשירותים שלהם. יש לכם מחשב בשירותים? הא! לא חשבתי ככה". כנראה שגם על מדפסת הוא לא חשב.
 
 

תרגיעו

מסר מטעם המערכת
 מסר מטעם המערכת   
"אנחנו רוצים להודות לכל מי שהלך וקנה את גיליון השבוע של `וויקלי וורלד ניוז`", נכתב בהודעה באתר, שנפתח מחדש ביום שישי. "אנחנו רוצים לומר לכל מי שהשתולל כשסגרנו זמנית את האתר, כולל חברים רבים בעיתונות המיינסטרים שלוקחים את הדברים האלה הזה קצת יותר מדי ברצינות... תרגיעו!".

סמנכ"ל השיווק של העיתון, קווין הייסון, כתב באימייל לחדשות נענע כי ההודעה על סגירת האתר הייתה בדיחה, וכי לא הייתה לה מטרה מעבר להיותה מצחיקה, אבל "ברור שאם נמכור עוד עותקים נהיה מרוצים". הייסון אמר שתגובות הקוראים היו חיוביות: "הם חשבו שזה היה מצחיק".

חברת אמריקן מדיה, המו"ל של העיתון, הודתה בפני חדשות CNET כי מכירותיה בדוכנים ובמנויים סבלו מירידה. דובר החברה, ג`רלד מק`קלוויי, אמר שהחברה השתעשעה ברעיון של גביית כסף עבור הגלישה באתריה, אולם הודה שהיא עדיין רחוקה מזה. "זו תזכורת לקוראים שאנחנו עושים כסף ממכירות, לא ממתנות חינם".
 

אלביס ממשיך להסתובב

"אני נדהם מתשומת הלב שקיבל הצעד מעיתונות המיינסטרים", כתב לנו הייסון. CNET סיפר על הסגירה, כאמור; `אינפורמיישן וויק` יצא בקריאה "ילד העטלף זקוק לעזרתכם"; ואפילו העיתון הכלכלי החשוב "וול סטריט ג`ורנל", שלא היה יורק בכיוון של הוויקלי, הקדיש כתבה למתיחה של הצהובון.

התרגיל הזה מלמד הרבה על אינטרנט, ולא פחות מכך על עיתונאים. לפי הייסון, הוכח שחלק מהאנשים בעיתונות המיינסטרים מעולם לא קראו את העיתון - אם היו קוראים אותו, היו מבינים את הבדיחה. הרשו לנו לחלוק עליו: ההתעניינות הגדולה לה זכתה סגירת האתר מוכיחה, שהרבה עיתונאים לא מתחילים את היום בלי לקרוא את הצהובון; ש"עיתונאים רציניים" מזלזלים בצהובונים כדוגמת הוויקלי כמו שאניני טעם מזלזלים בסדרות טלוויזיה כמו "סיטי טאוור", אבל לא מחמיצים אף פרק; שעיתונות צהובה עדיין מעניינת; שקמפיין אינטרנטי ממוקד ובוטה הוא עדיין דרך מצוינת למשוך תשומת לב; ושלא משנה מה כותבים עלייך, העיקר שיאייתו את השם שלך נכון. ושישימו תמונה שלך במועדון חשפנות, לצידך יושב אלביס, וילד העטלף מעופף מעליכם.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by