ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
:Ctrl+Alt+Del תמיכה, טיפים וטריקים 

:Ctrl+Alt+Del תמיכה, טיפים וטריקים

 
 
דורון טילמן

והשבוע במדור התמיכה של נענע: איך לפתור תקלות בצורה עצמאית, עוד חורי אבטחה בתוכנות מיקרוסופט, והאצת ביצועי המחשב על חשבון גיבוי המערכת

 
 
 
 
 
 
 
 
 

חדר ניתוח: מי מפחד מתקלות?

אני בטוח שלא פעם ולא פעמיים מצאתם את עצמכם בוהים במסך המחשב, תוהים מה עשיתם שזה מגיע לכם, ומתכסים בזיעה קרה לנוכח עוד הודעת שגיאה שצצה לפתע על צג המחשב. אבל ברוב המקרים, הפתרון נמצא במרחק של לחיצת עכבר או שתיים (במידה והעכבר עדיין עובד כמובן). הכול טמון ברצון שלכם ובמעט הגיון בריא.

נתחיל בפורומים ובאי-מייל, שדורשים רק תיאור, מדויק עד כמה שאפשר בבקשה, של הבעיה (ואל תשכחו לציין גם איזו מערכת הפעלה ברשותכם). אבל כאן מדובר בהמתנה מורטת עצבים, ובמקרים מסוימים, בלסמוך על אנשים אחרים שהכשרתם לא ברורה.

כעת עומדות ברשותכם שתי אפשרויות, לפנות ישירות ליצרן הרכיב הבעייתי, או לחפש את הפתרונות במקום אחר. כל זאת במידה ואתם יודעים באיזה רכיב מדובר.

חיפוש אתר הבית של היצרן לא צריך להיות מסובך: רק גשו למנוע החיפוש החביב עליכם, רשמו את שם החברה וזהו. ואם טעיתם בהקשת שם החברה? גוגל למשל, יודע לתקן אפילו את זה. באתר היצרן חפשו מילים את סקציית Support או Help, ואם אין כאלה אז מן הסתם יש .Products בבעיה ממש מוזרה, אל תהססו אפילו לכתוב מכתב. רוב החברות מספקות תשובות מדויקות בדואר אלקטרוני חינם.

אם חיפשתם רק מנהל התקן או עדכון של תוכנה תוכלו להסתפק במדור הדרייברים של נטספורט (אתר התמיכה של נענע), או אולי במדור Drivers & System Files ב-Zdnet.

לעיתים החברה שיצרה את הרכיב הבעייתי פשטה את הרגל או לחילופין התמזגה. מנוע חיפוש טוב יציג בפניכם אתרים פרטיים או של חברת צד שלישי שעדיין מספקים תמיכה. כך למשל ניתן להגיע לדרייברים, טלאים ושאר קבצים עבור כרטיסי מסך מסוג Voodoo של 3dfx ז"ל.
 
קבוצות הדיון של גוגל. המקור הטוב ביותר לטיפים
 קבוצות הדיון של גוגל. המקור הטוב ביותר לטיפים   
אבל שכחנו דבר אחד, יש יותר בעיות מאשר אנשים שמנסים לפתור את הבעיות, מכאן שהתשובה תמצא בדרך כלל אצל אנשים פשוטים, כמוני וכמוך. ואותם אנשים נוהגים לכתוב בקבוצות דיון (Newsgroups). שוב נקפוץ לגוגל, הפעם למנוע הקבוצות ושם, תחת ערמת שחת של מלל רב, תמצאו פתרונות. למשל "


וירוסים ואבטחה: גבינה שוויצרית של מיקרוסופט

חבילת עדכונים ראשונה. אופיס XP
 חבילת עדכונים ראשונה. אופיס XP   
לא עבר שבוע מאז שוחרר עדכון אבטחה לדפדפן אינטרנט אקספלורר 6, וכבר אנו מתוודעים לפרצה בחלונות XP, הגדולה ביותר עד כה (ואף החמורה ביותר לפי הפרסומים ברשת ובמיקרוסופט).

הפעם מדובר בפגם ברכיב הנקרא Universal Plug and Play, שדומה במקצת לטכנולוגיה הידועה של מערכות ההפעלה, המאפשרת למחשב לזהות באופן אוטומטי רכיבי חומרה שמתווספים אליו (כרטיס מסך למשל). רק שכאן מדובר באפשרות של רכיבים ברשת תקשורת לזהות רכיבים אחרים ולעבוד אתם. הפרצה יכולה לאפשר השתלטות על המחשב ושיתוף המחשב בהתקפה על אתרי אינטרנט. וכל מה שצריך לעשות כדי שתיחשפו לפרצה, הוא להתחבר לאינטרנט. מפחיד.

הטלאי שניתן להורדה כאן יפתור את הבעיה, שמשפיעה בעיקר על חלונות XP אך גם על חלונות 98 וחלונות ME (במערכות הישנות יותר הרכיב לא מותקן, או לא מופעל בתור ברירת מחדל).

ואם כבר עסקנו במוצרי מיקורוסופט, ניתן להוריד את חבילת העדכונים הראשונה (Service Pack 1) עבור Office XP.
 
 

טיפ השבוע: האצת המחשב על חשבון ההגנה

שחזור המערכת. מועיל, אבל מאיט את המחשב
 שחזור המערכת. מועיל, אבל מאיט את המחשב   
בחלונות XP, כמו גם בחלונות מילניום, קיימת האפשרות של שיחזור מערכת ההפעלה למצב קודם על ידי יצירת נקודות שיחזור (Restore Points). אך אליה וקוץ בה: מצד אחד אתם יכולים להיות בטוחים, כמעט לגמרי, שגם במקרה הגרוע של תקיפת וירוס או מחיקת קבצים, תוכלו לחזור למצב עבודה כמעט עדכני, ללא צורך להתקין יותר מדי דברים מחדש. מצד שני, שימוש ב"שיחזור המערכת" (System Restore) מאט את עבודת המחשב ותופס מקום יקר בדיסק הקשיח.

אם אתם בטוחים שמהירות העבודה חשובה לכם על חשבון אפשרות הגיבוי (תחשבו טוב טוב לפני שאתם מקבלים את ההחלטה הזו), תוכלו להפסיק לחלוטין את פעילות הגיבוי כך:

לחצו על כפתור Start (התחל) -;lt& Control Panel (לוח בקרה).

לחצו על Performance and Maintenance (תחזוקה וביצועים) ואז על כפתור System (מערכת).

בחלון System Properties (מאפייני מערכת) עברו ללשונית System Restore (שחזור מערכת).

סמנו את האפשרות Turn off System Restore (כיבוי של שיחזור מערכת).

 
 

מדריכים ברשת:

ICQ ממשיכה להיות בין תוכנות המסרים המיידים הנפוצות ביותר. אך גם לתוכנה מוצלחת זו יש לא מעט בעיות. באתר ICQ Connection שנוצר על ידי גולשים, תוכלו למצוא מענה להרבה מאוד בעיות בגרסאות השונות של התוכנה.

חברת Nvidia שהביאה לנו את כרטיסי המסך החזקים מסוג Geforce ידועה ברמה גבוהה של מנהלי ההתקנים שלה (Drivers). אך אם בכל זאת ישנה בעיה שלא הצלחתם למצוא לה מזור באתר של יצרנית כרטיס המסך שלכם, גשו לאתר, הנקרא בפשטות, Geforce FAQ המסביר כל מה שרציתם לדעת על כרטיסים אלו.

כמו תמיד, אל תשכחו לבקר בפורום התמיכה, או שלחו את שאלות אלינו בדואר אלקטרוני.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by