ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
האוכל הוא המלך 

האוכל הוא המלך

 
 
איתי בנר

בכל מה שקשור לאוכל, במיוחד כזה שמזמינים בטלפון, יש חשיבות רבה לחווית המשתמש. לרגל השקת מדור ביקורות המשלוחים של "גודפוד", איתי בנר מזמין את ג'ייקוב נילסן לארוחה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הבדל כל כך קטן, אבל כל כך גדול. Quicklaunch של "חלונות"
 הבדל כל כך קטן, אבל כל כך גדול. Quicklaunch של "חלונות"   
מכירים את שורת המשימות של "חלונות"? זו השורה הנמצאת בדרך כלל בתחתית המסך, ועליה אפשר להציב קיצורי דרך ליישומים ולקבצים, הניתנים להפעלה באמצעות לחיצה אחת (Quicklaunch). בעצם, את איזו "דרך" הם "מקצרים"? כל ההבדל בינם ובין קיצורי הדרך הנמצאים על שולחן העבודה עצמו מסתכם בתנועה של היד שעל העכבר שני סנטימטרים קדימה, ולחיצה כפולה על המקש בשולחן העבודה לעומת לחיצה אחת בשורת המשימות.

הבדל כל כך קטן, אבל כל כך גדול, נכון? זה לא היה נורא גם קודם, אבל אחרי שהכרנו את הקונץ הזה, כבר אי אפשר לחיות בלעדיו, והחזרה לגרסאות הקודמות של מערכת ההפעלה תהיה קשה וכרוכה לרוב בויתורים משמעותיים.

 
גורו
 גורו    
זה אולי מפליא, אבל יש אנשים שהעבודה שלהם זה ליצור לנו קיצורי דרך כאלה. אפילו בדרכים שלא חשבנו שיכולות להיות יותר קצרות. הם צריכים לזהות צרכים, אילוצים או בעיות, ולמצוא להם פתרונות הולמים, כאלה שיגרמו לנו להמשיך ולהשתמש במוצר. קוראים לזה "הנדסת אנוש". בתחום המחשק קוראים לזה "ממשק אדם-מחשב", או CHI (Computer-Human Interface). והמוצר יכול להיות מערכת הפעלה, מכשיר וידאו, בלנדר-יד, או קופסת סרדינים. הכל נעשה כדי להגביר את ההנאה של המשתמש (הלקוח) ולגרום לו תחושה של נוחות ורצון להשתמש שוב במוצר.

בתחום האינטרנט, אדם אחד עשה לעצמו שם בתור גורו "חווית המשתמש" באינטרנט. כשפותחים בלקסיקון האינטרנט את הגדרת המונח "שימושיות" (Usability), רואים תמונה שלו תיכף על יד: זה ג`ייקוב נילסן, חוקר הנדסת אנוש אמריקני ממוצא דני, שכחלק מהקמפיין שלו להפוך את האינטרנט לכלי הרבה יותר נוח לשימוש, מוציא מדי שבועיים טור אישי ובו הוא מנתח תופעה אחרת, ומונה את חסרונותיה (או יתרונותיה). הוא גם אבי "כללי נילסן" לכתיבה נכונה באינטרנט.

 
התאימו את המנות שלכם לקהל היעד. בתמונה: לקוח פוטנציאלי
 התאימו את המנות שלכם לקהל היעד. בתמונה: לקוח פוטנציאלי   
לרגל השקת מדור Goodfood.co.il/delivery.x?DelID=2 target="NanaArticleNewWin">ביקורות המשלוחים של Goodfood, וכהומאז` לגורו האינטרנט האהוב עלי, הריני גאה להביא בפניכם את כללי הזהב לחוויית משתמש טובה במשלוחים:

מנות מותאמות לקהל היעד
לפני שאתם פותחים מסעדה, רגילה או למשלוחים בלבד, אפיינו את קהל היעד שלכם, והתאימו את התפריט אליו. אם אתם פונים לילדים, כדאי שתוציאו את סלט הנבטים מהתפריט, הוא לא ממש פופולרי אצלם. לעומת זאת, במגזר המשרדים יש דרישה גבוהה מאוד לסלטים מסוגים שונים. מאידך, לעובדי משרדים קשה יותר להתמודד עם מנות מסובכות לתפעול, כמו מנות עוף - ההתעסקות עם העצמות היא עניין מסובך וטומן בחובו סכנה של היפגעות מנתזי הרוטב.
 
 

פורטל קולינרי או אוכל ורטיקלי?

האם אתם מתמחים בסוג מטבח מסוים אחד? או שאתם רוצים לתת ללקוחות שלכם את האפשרות ליהנות מכל העולמות? כל אחת מהאפשרויות הללו היא לגיטימית, אבל לכו עם זה עד הסוף, ושווקו את עצמכם בהתאם. אם אתם מחליטים לתת קצת מהכל, או להעניק ללקוחות חוויה של מטבח מעורב (פיוז`ן) גם את זה צריך לדעת איך עושים. בערד יש מקום שקוראים לו "פיצה טוקיו". לא הייתי שם אמנם, אבל זה נשמע לא לעניין...

ספקו למשתמשים שלכם את הכלים
באינטרנט, מדובר על מערכת ניווט בהירה ומובנת, ועל קישוריות גבוהה בין דפי האתר ואל מקורות מידע מחוצה לו. באוכל, פשוטו כמשמעו: ספקו ללקוחות כלי אוכל (סכו"ם) מתאימים, מספיקים ואיכותיים. לא בכל המשרדים יש מטבחונים. צאו מתוך הנחה שאין מטבון במשרד וממילא אין גם סכו"ם. הקפידו לצרף סכום לכל הזמנה. מעבר לזה, ודאו שהכלים מתאימים להזמנה: אם הזמינו מרק, אל תשכחו לשים כף. ודאו שיש מספיק לכל המזמינים, וליתר בטחון שימו עוד קצת, אפשר לחשוב כמה זה עולה.

התאימו את הפלטפורמה לתוכן וללקוח
כשאתם באים להחליט כיצד יקבל הלקוח את ההזמנה שלו, חשבו על האילוצים שהוא עומד בפניהם: אם מדובר בפקידים במשרד, קרוב לוודאי שהם יאכלו מול המחשב שלהם, על שולחן הכתיבה. במקרה כזה, על תבנית ההגשה להיות יציבה, אטימה לנוזלים (שקיות נייר, למשל, סופחות שמן ומטנפות את סביבתן). במשרדים בדרך כלל יש רק מכשירי מיקרוגל ולא טוסטרים: הם מהירים יותר, וקלים יותר לניקוי. תהיו נחמדים ותשלחו את המנות בתבניות המתאימות לחימום במיקרוגל, ולא בתבניות אלומיניום.

חדשנות, חדשנות, חדשנות
כדי לשרוד במסעדנות, כמו באינטרנט וכמו בכל תחום מסחרי, צריך להתחדש כל הזמן, ולא לקפוא על השמרים. זה יכול להתבטא במנות חדשות הנוספות לתפריט; זה יכול להתבטא בדרכים חדשות לארוז את המנות עבור הלקוחות; זה יכול להתבטא בפיצ`יפקעס שאפשר לתת ללקוח (Freebies) יחד עם ההזמנה - תחשבו למשל על סינור נייר קטן ומתקפל לשימוש חד פעמי עם הלוגו שלכם מודפס עליו - גם עזרתם ללקוח להתמודד עם בעיית נתזי הרוטב בעזרת כלי שמעטים (אם בכלל) מספקים אותו כיום ללקוחות, וגם יצרתם סקרנות סביב העניין אצל שכניו למשרד.

האוכל הוא המלך
בפרפראזה על קלישאת האינטרנט "התוכן הוא המלך", על המסעדנים לזכור כי בכל זאת, על אף כל האמור לעיל, ההנאה מהשירות תקום ותיפול על איכות המזון עצמו. אם המזון לא טעים, או לא איכותי מספיק, או חס וחלילה מקולקל או רקוב - אפשר לשכוח מהזמנות חוזרות. וככה בעצם, עושים את הכסף בענף המסעדנות. לאינטרנט יש עדיין בעיה עם זה, כלומר - עם הכסף וכל זה - אבל מתבשל אצלנו משהו, נקרא לכם כשזה יהיה מוכן.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by