ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
בזק לוקחת אחריות על התקלות בגלישה ב-ADSL 

בזק לוקחת אחריות על התקלות בגלישה ב-ADSL

 
 
דביר וולק

גולשי האינטרנט המהיר ב-ADSL תולשים שיערות ומתגעגעים למודם: איטיות מחרידה וניתוקים בלתי פוסקים מקשים על הגלישה. הסיבה: הגידול החד במספר הגולשים עקב הורדת המחירים. בזק: "אנחנו מתנצלים ומנסים לתקן את הבעיה". פיצוי לא הוזכר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
האינטרנט המהיר בישראל? לא בשבועיים האחרונים. WOW
 האינטרנט המהיר בישראל? לא בשבועיים האחרונים. WOW   
רוב גולשי ה-ADSL בארץ, משלמים די הרבה כסף עבור התענוג. עלות חיבור קו ADSL ממוצע מגיעה לכ-300 שקלים בחודש, ומשתמשי השירות, הם גולשים כבדים ומנוסים שרוצים לקבל תמורה על הכסף הרב למדי שהם מוציאים. לכן, קל היה להבין את התפרצויות הזעם שנצפו בשבוע האחרון בפורומים שונים בארץ, של גולשים המקטרים על איטיות וניתוקים בחיבור ה-ADSL שלהם.

"הגלישה הפכה לחוויה ממש לא נעימה", מספר א`, גולש ותיק ובעל אתר. "ניתוקים, שבימים כתיקונם מתרחשים פעם ביום-יומיים, תקפו מדי מספר דקות; אתרים רבים לא עלו כלל, דפים כבדים נתקעו בחצי הדרך, וקצב הגלישה וההורדה הכללי היה איטי להחריד, לעיתים איטי יותר מבמודם רגיל. על קצב העלאה, מהמחשב לרשת, בכלל אין על מה לדבר. בקושי יכולתי לעדכן את האתר בימים האחרונים, וקיבלתי תלונות מגולשים רבים", ממשיך א`, שכבר קרוב לדמעות.

"יש איטיות נוראית, ניתוקים, הודעות שגיאה מכל הסוגים, בקיצור - מכל טוב מצרים", מוסיף גולש בשם speedo באחד הפורומים.

 

למה לא אמרו כלום?

הכל קשור בריבוי הגולשים. גולש מתוסכל מנפץ מחשב חף מפשע (אילוסטרציה)
 הכל קשור בריבוי הגולשים. גולש מתוסכל מנפץ מחשב חף מפשע (אילוסטרציה)   
מספר גולשים מספרים שכשהתקשרו למוקד WOW של בזק, נשאלו למספר הטלפון שלהם, והתבשרו כי אכן, יש בעייה במרכזיה באזור שלהם. "כל זה, כמובן, לא הביא את בזק לפרסם את המידע בעמוד הבית שלהם, דבר שיכול היה לחסוך תסכול ואי-בהירות להרבה אנשים", אומר א` המיואש.

ובכן, היום נאותה חברת בזק להסביר את העניין. מסתבר שהכל נובע מהגידול החד במספר המשתמשים בשירות ה-ADSL של בזק בחודשיים האחרונים. "בימים האחרונים חלה ירידה באיכות שירות האינטרנט המהיר עקב גידול מואץ בהצטרפות הלקוחות", מודים בלשכת הדובר של בזק בתגובה.

כזכור, בספטמבר 2001 התחילה בזק להציע חבילות אינטרנט מהיר בשלוש רמות מחיר, 99 שקל לחודש, 149 שקל לחודש ו-449 שקל לחודש, לאחר שבעשרת החודשים הקודמים הציעה את השירות במחיר אחיד של 149 שקל לחודש. בתגובה, הורידו גם רוב ספקיות האינטרנט את מחירי ההתחברות שלהם לחבילות אלה (יצויין כי מנוי ADSL משלם תשלום קבוע לבזק ותשלום קבוע לספק האינטרנט, ללא קשר בין השניים).

התוצאה: קצב ההתחברות, שהיה דליל עד כה, זינק בצורה חדה. מספר הלקוחות של WOW, שירות האינטרנט המהיר של בזק, גדל בחודשיים האחרונים בכ-150 אחוז, מ-21 אלף ל-34 אלף. התוצאה, כאמור, לא איחרה לבוא.

חבילות ה-ADSL מציעות לגולשים רוחב פס של 512 קילוביט לשניה בהורדה בחבילה הזולה ביותר, 1.5 מגהביט לשניה בחבילה הממוצעת, ו-2.5 מגהביט לשניה בחבילה העסקית. בפועל, בשבוע האחרון, היו קצבי ההורדה והגלישה נמוכים בהרבה, והגיעו - על סמך עדויותיהם של מספר גולשי ADSL עמם שוחחנו - למהירויות השקולות ואף נמוכות מאלה של מודם רגיל, בשעות השיא.
 

בזק: מצטערים

אם הירידה במהירות לא מספיקה, לא אחרו גם ניתוקים חוזרים ונשנים והשתנקות של החיבור להגיע. אלה חזרו על עצמם מספר פעמים בערב, והקשו על גלישה והורדה. לגולשים המתוסכלים לא נותר אלא לחכות לפתרון התקלה, כיוון שתחרות לשירות האינטרנט המהיר של בזק, מצד הכבלים והלווין, עדיין לא קיימת.

ומה אומרים בבזק? "החברה מתנצלת בפני לקוחותיה על הירידה באיכות שירות WOW", נמסר היום בתגובה לפניית נענע בנושא. "בזק מבקשת להתנצל בפני לקוחותיה ומבטיחה כי אנשי המקצוע של החברה פועלים נמרצות לייצוב השירות על מנת להתאימו לסטנדרט של החברה". לא נמסר אם החברה מתכוונת לפצות את הלקוחות או לא.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by