ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
ארבעה ימים בעולם שכולו סלולרי 

ארבעה ימים בעולם שכולו סלולרי

 
 
צחי הופמן, ברצלונה

צחי הופמן ביקר ב-3GSM, תערוכת הסלולר החשובה בעולם. קבלו מקבץ חוויות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
המושג "3GSM" לבדו אמור להעביר רטט של התרגשות במורד עמוד השדרה של כל חובבי הסלולר. פעם בשנה הם מתקבצים במקום אחד, בשביל ההזדמנות ללטף כבר היום את הטלפונים של מחר ומחרתיים, להתחכך במנכ"לים של החברות החזקות בעולם ולהיתקל בכל שולחן אפשרי בגלל אדי האלכוהול של המסיבה של אתמול. כל זאת כשמהחלון נשקף נופה המלהיב של הריביירה הצרפתית.
 
 
טוב, אלו לפחות הזכרונות, כי השנה הועברה התערוכה מקאן שבצרפת לברצלונה שבספרד. הנה שלוש עובדות שלמדתי על ברצלונה בזמן שהותי שם: היא אפורה. היא מלאה בספרדים שלא יודעים מילה באנגלית ומעדיפים נסיעות ארוכות במוניות על פני מסיבות סוערות, והיא לא קאן. על כל המשתמע מכך.
 
אבל שלא תבינו אותי לא נכון - התערוכה לא היתה רק אכזבה. היו גם המון מכשירים סלולריים.

ברצלונה סיפקה למארגנים שטח גדול ממה שקאן אי פעם תצליח ואכן, 3GSM השנה הייתה פשוט ענקית ביחס לשנים קודמות. הדיווחים מדברים על 50,000 מבקרים לשטח התערוכה, מתוכם 1,899 עיתונאים מכל רחבי העולם.
 
 
אל מול כמות כזו של חשיפה עיתונאית שלחו החברות הגדולות את התותחים הכבדים ביותר שלהן - וכך הגיעו לשטח התערוכה הרמטכ"לים של כל מלחמות הסלולר, ביניהם המנכ"לים של חברות ענק כמו נוקיה, מוטורולה וסמסונג. גם לישראל היתה נציגות מרשימה, עם בכירים מאורנג', סלקום ופלאפון.
 
 
היעדר תחושת המסיבתיות חלחלה השנה הרבה מעבר לעיתונאים כמוני. אפילו מלכת הסלולר, נוקיה, ערכה מסיבה צנועה בלבד. בכלל, החברה הפינית היא אחת מהתעלומות של התערוכה הזו. נוקיה היא החברה הדומיננטית בשוק הסלולר, אולם נראה שב-3GSM המטרה שלה היתה לשמור על פרופיל נמוך ולהיעלם מהרדאר כמעט לחלוטין. בעוד כל חברות הטלפוניה ערכו מסיבות עיתונאים גדולות, נוקיה החליטה שאת ההכרזות שלה היא עורכת בחדר חשוך ומצומק, אליו הצטופפו מאות עיתונאים מכל העולם.
 
החברה ערכה פרזנטציה קצרה וברחה אל הביתן הקטן שלה שהוסתר באחת הפינות הפחות ממופות של הכנס. ככל הנראה, היא שומרת את ההפתעות הגדולות באמת לתערוכת סביט שתתקיים בחודש הבא בגרמניה. בכל אופן, הפינים הכריזו על שלושה מכשירים, כאשר רק אחד מהם (דגם 6136) באמת ראוי לתשומת לב. הדגם החדש הוא הטלפון הראשון של נוקיה שמשתמש בטכנולוגיית UMA שמאפשרת לערוך שיחות טלפון אינטרנטיות (VoIP) על גבי הסלולרי, כאשר המעבר בין רשת אינטרנט לרשת סלולרית הוא שקוף מבחינת המשתמש. כך יכול לקוח לשבת בבית קפה, לדבר בטלפון דרך נקודת אינטרנט וכאשר הוא מתרחק ממנה, הטלפון מעביר את השיחה לרשת המפעילה אליה הלקוח שייך.
 
 
אם נוקיה היתה האכזבה של התערוכה, הרי שסמסונג היתה הכוכב הבולט. החברה הקוריאנית הקימה את אחד הביתנים היפים ביותר במקום. בנוסף, היא לא חסכה בתקציבי פרסום והשתלטה על אוטובוסים, מלונות ושלטי חוצות, כאשר כמעט בכל מקום היה ניתן להבחין בטלפון דור 3.5 - ZX560 - עליו הכריזה לפני מספר שבועות. סמסונג השיקה עוד מספר טלפונים, כאשר הבולט שבהם הוא ה-SGH-Z510, חיקוי מוצלח למכשיר ה-V3 של חברת מוטורולה.
 
 
מוטורולה, שלא נחה על זרי הדפנה, הפתיעה גם היא בביתן מרשים. מה שמשך את העין במיוחד הם האביזרים המשלימים של החברה: מעיל סנובורד המאפשר דיבור עם אוזניית בלו-טות', דיבורית בלו-טות' לרכב ואפילו מדפסת שמדביקה מדבקות מיוחדות לטלפונים.
 
 
הטרנד הלוהט בשוק הסלולר הוא טלפונים של מעצבי אופנה. מוטורולה שכרה את שירותיהם של דולצ'ה וגאבנה לעיצוב גרסה זהובה של מכשיר ה-V3, כאשר סמסונג הציגה את ה-Serene – מכשיר מיוחד עם כפתורי חיוג בעיצוב חוגה (אגב, שני המכשירים נמכרים במחיר מבצע של 1,000 יורו) ו-LG השוויצה עם ה-U880, בעיצובו של רוברטו קאוולי.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by