ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
מחר: Office Live יוצא לדרך 

מחר: Office Live יוצא לדרך

 
 
אילנה תמיר וצבי טלית

מיקרוסופט תפתח את גירסת הניסוי של השירות המקוון Office Live בפני כ- 10,000 נסיינים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מיקרוסופט הודיעה כי תתחיל להריץ מחר את גרסת הניסיון של שרות הרשת Office Live, שהוכרז לראשונה בנובמבר 2005. מדובר בשירות מבוסס רשת המיועד לתת פתרונות ניהול לעסקים קטנים על גבי האינטרנט, ללא צורך בשרת מרכזי פיסי כדוגמת שרת Exchange.

החל ממחר, יחלו כ-10,000 נסיינים, שכבר הספיקו להירשם לגרסת הבטא, להתנסות בכלים השונים שמוצעים במסגרת חבילת Office Live. בשלב זה כל הכלים יוצעו בחינם, אולם כאשר החבילה תושק כמוצר מוגמר בהמשך השנה, ידרש תשלום עבור שימוש בחלקם.
 

מסלול אחד בחינם ושניים בתשלום

צילום של Office Live מתוך מצגת של מיקרוסופט (צילום: Niall Kennedy, פליקר)
 צילום של Office Live מתוך מצגת של מיקרוסופט (צילום: Niall Kennedy, פליקר)   
מיקרוסופט מתכננת להציע את השירות בשלושה מסלולים. המסלול הראשון יהיה חינמי, והוא ימומן מפרסומות. הוא יכיל פיצ'רים בסיסים בלבד כמו חמישה חשבונות אימייל בנפח 2 ג"ב עם כתובת של החברה וכלים בסיסים לבניית אתר.

המסלול השני, שיוצע בתשלום, יכיל גם כלים לניהול פרוייקטים המבוססים על התוסף Windows SharePoint Services. המסלול השלישי יכיל כבר 50 כתובות אימייל ארגוניות, כלים מתקדמים לעיצוב אתר וחבילת שירותים לניהול לקוחות, פרוייקטים ומסמכים על גבי הרשת.
 

מה זה בדיוק Office Live?

כפי שניתן לראות מפירוט שלושת המסלולים, ובניגוד לרושם שעלול להתקבל משילוב המילה "Office" בשם השירות, לא מדובר בהעברת כל חבילת תוכנות אופיס כמות שהיא לרשת. הכוונה היא מתן חבילת כלים שמשתלבת עם תוכנות האופיס הקיימות ומיועדת לשפר את יכולת התקשורת ושיתוף הפעולה בין עובדים בעסקים קטנים שלא יכולים או מעוניינים להקים תשתית פיסית.

זאת בדומה לשירות Windows Live, שאף הוא נחשף לראשונה בנובמבר וכבר הספיק לעלות לגרסת בטא פתוחה. גם מסלול זה אינו "מערכת הפעלה מקוונת", אלא אוסף של שירותים מקוונים דוגמת מסנג'ר מבוסס רשת, קורא RSS ויישום לסריקת וירוסים.

שני השירותים גם יחד הינם צעד משמעותי ראשון של מיקרוסופט בכניסתה לתחום השירותים המקוונים. מדובר במגמה ברורה אותה מקדם בעיקר סמנכ"ל הטכנולוגיות של מיקרוסופט, ריי אוזי, שכתב בנובמבר במזכר פנימי שדלף, כי מיקרוסופט חייבת להתחיל להציע שירותים מקוונים חינמיים מבוססי פרסומות, על מנת לצמצם את הפער בינה לבין מתחרותיה, ובראשן יאהו וגוגל.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by