ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
האחריות עליכם 

האחריות עליכם

 
 
צחי הופמן

לפני שאתם קונים מחשב נייד, טלפון סלולרי או נגן MP3: כל מה שאתם צריכים לדעת על אחריות בארץ ובחו"ל

 
 
 
 
 
 
 
 
 
כולנו אוהבים לקנות מוצרי אלקטרוניקה, להשוות מחירים ולבדוק אילו פונקציות משוכללות מגיעות עם הגאדג'ט החדש. הבעיה שבדרך, אנחנו שוכחים לבדוק דבר אחד חשוב – האחריות. כל מוצר אלקטרוני, לא חשוב של איזה חברה או מותג, יכול בבוא היום להתקלקל, להינזק או סתם להפסיק לעבוד. ואז, מה עושים?

כמעט כל מוצר אלקטרוני מגיע עם אחריות של שנה (ולפעמים אפילו 3 שנים), אבל מה קורה כשאנחנו קונים את המוצר בחו"ל, האם יהיה בארץ עם מי לדבר?
 

עושים סדר

נתחיל עם הסבר קצר על סוגי האחריות אותן מציעות היצרניות והמשווקות בארץ. לצורך ההסבר התייעצנו עם שירות הלקוחות של חברת דל, אולם הכללים דומים גם לשאר החברות בארץ. רוב חברות האלקטרוניקה מציעות 2 סוגי אחריות: אחת מקומית ואחת בינלאומית. מכיוון שדל היא נציגות רשמית של היצרן (בדומה ל-HP או ללנובו), החברה מוכרת את המוצרים שלה דרך יבואנים מורשים. היבואן מוסמך לתת שירות וחלקי חילוף ללא תשלום במסגרת האחריות.

היבואן לא התנהג אליכם כמו שצריך? קיבלתם שרות גרוע? תוכלו להתקשר לנציג הרשמי של החברה בישראל ולהתלונן. במקרה כזה, נציג של החברה (אמור לפחות) לטפל בכם באופן אישי.

אחריות בינלאומית היא בעצם השלמה לאחריות הרגילה (המקומית) והיא מיועדת ללקוחות שמרבים לנסיעות למדינה מסוימת, או שמתכוונים לשהות באזור מסוים בעולם תקופה ארוכה. האחריות הבינלאומית היא בעצם העברה של האחריות הישראלית למדינה החדשה (לעיתים - בעלות כספית כלשהי).

בחלק מהמקרים, אחריות בינלאומית כבר כוללת מספר מדינות, ככה שהלקוח מוכסה במסגרת האחריות הרגילה גם על אחריות בארצות זרות. אחריות בינלאומית תעלה לכם בחלק מהמקרים בתשלום נוסף, וישנו גם זמן המתנה עד שהאחריות נכנסת לתוקף (עד 45 יום). במקרה של דל, אם הלקוח נתקע עם מוצר מקולקל במדינה זרה, הוא יקבל את חלקי החילוף בחינם, אבל ישנה אפשרות שהוא יצטרך לשלם עבור השירות (כ-65 דולר).
 

לנובו ישראל

לנובו
 לנובו   
חברת לנובו (לשעבר IBM) מוכרת בישראל מחשבים ניידים. זמן האחריות של מוצרי החברה תלוי במודל ונע בין שנה לשלוש שנים (כולם אחריות בינלאומית) . כמו כן, מודלים של שנת אחריות בינלאומית ניתן להרחיב, בתשלום, עד לשלוש שנים.

בניגוד ללא מעט חברות, בלנובו לא חייבים לשלוח את "כתב האחריות" בדואר. האחריות תקפה מיידית עם הקנייה באמצעות מספר סיריאלי. קיימת מערכת עולמית באתר לנובו, וניתן לראות באמצעותה את תנאי ותקופת האחריות על-פי המודל הנרכש והמספר.

רוב הנזקים מכוסים במסגרת האחריות - מלבד נזקי שבר.
 
 

ניופאן

טושיבה
 טושיבה   
ניופאן מוכרים מקרנים, מצלמות סטילס ומסכי פלזמה של טושיבה, סימנס, קנווד, פיילוט ודל.

קניתם בחו"ל מוצר של חברה שניופאן מייצגת? אל תבנו על אחריות אוטומטית בארץ. במקרה הטוב, תקבלו אפשרות לשלם בנפרד עבור אחריות מקומית.

ומה לגבי מוצרים שנמכרו בארץ? מסכי LCD של החברה יזכו ל-5 שנים אחריות. מקרנים - שנה. תיקונים במסגרת האחריות לא דורשים תשלום, אך חובה לשמור את חשבונית הקנייה (ועדיף לשלוח גם את דף האחריות).
 

יניר מערכות

NEC
 NEC   
יניר מערכות משווקים בארץ את מוצרי פוג'יטסו סימנס ו-NEC.

אם אתם רוכשים בחו"ל מוצרים של אחת מהחברות הללו, מומלץ בחום לבדוק אם הם מגיעים עם אחריות בינלאומית שתקפה גם בישראל, אחרת פשוט לא יטפלו בכם.

ואם קניתם בארץ? האחריות מכסה ללא תשלום כל תקלה הנגרמת במסגרת השימוש הסביר במוצר. מסכי מחשב מכל הסוגים זכאים ל- 3 שנים אחריות. מסכי פלזמה - שנתיים, מחשבים ניידים- בין שנת אחריות לשלוש שנים, תלוי במוצר. בדרך-כלל קיימת אפשרות להרחבת האחריות.

אין צורך לשלוח את כתב האחריות שמגיע עם המוצר. מספיק להציג את חשבונית הקניה במקרה של תקלה.
 

HP

HP
 HP   
תוכנית האחריות הבינלאומית המוגבלת של חברת HP המכונה גם HP Global Limited Warranty, מתירה לרכוש מוצרים במדינה אחת ולהעבירם למדינה אחרת, מבלי לפגוע באחריות, כל עוד HP או גורמי שירות מורשים על ידה פועלים במדינת היעד ומעניקים שירות ואחריות לדגם המוצר הספציפי. תנאי האחריות, זמינות השירות ומשך הטיפול המרבי עשויים להשתנות בעת מעבר בין מדינות. משך הטיפול נגזר מזמינות החלפים במדינת היעד. מוצרים אשר נמכרים אך ורק במדינה מסויימת, אינם זכאים לשירות מחוץ לגבולותיה של אותה המדינה. על הלקוח להחזיר את המוצר למדינה בה נרכש על מנת לקבל טיפול במסגרת האחריות.

לכל מוצר של החברה יש הסכם אחריות שונה. תקופות האחריות נעות בין שנה אחת לשלוש שנים. במועד הרכישה יכול הלקוח לרכוש תוכנית להרחבת אחריות מעבר לתקופה הסטנדרטית.
 

ישפאר (סוני)

סוני
 סוני   
קניתם מוצרים של סוני בחו"ל? תשכחו מתמיכה בארץ. חברת ישפאר אינה מספקת אחריות על מוצרים שנרכשו בחו"ל. לטענה, היא לא מסוגלת לתמוך בהם, משום שהם לא תואמים את שיטת השידור בארץ, ולא תמיד ישנה התאמה למתח החשמל בישראל.

ומה לגבי מוצרים שנקנו בארץ? מסכי מחשב זכאים ל- 3 שנים אחריות, פלייסטיישן – שנה, PSP – שנה, מסכי פלזמה ו- LCD - שנתיים. מצלמות סטילס ווידאו - 3 שנים. מדובר באחריות מלאה בכפוף לתעודת האחריות.
 

דל

DELL
 DELL   
קניתם מוצר של דל בחו"ל? וודאו שיש לכם אחריות בינלאומית עליו. אם לא, אתם עלולים למצוא את עצמכם ללא טיפול בארץ.

לגבי קניות בישראל: כל המחשבים העסקיים מגיעים עם 3 שנות אחריות. חלק מהמחשבים הניידים זכאים לשנת אחריות, וחלקם ל-3 שנות אחריות (תלוי בדגם). מסכים – 3 שנים אחריות, מדפסות - שנה אחריות. מקרנים - שנה עם אפשרות הרחבה.

אין צורך לשלוח את כתב האחריות, יש מספר תג לכל מחשב שמהווה את תעודת הזהות שלו וניתן לאתר את כל מרכיבי המוצר מיום הייצור ועד תאריך האספקה.
 

ידע

אפל
 אפל   
מחברת ידע, המשווקת בארץ את מוצרי אפל, נמסר שהם מתקנים ללא תשלום (במסגרת האחריות) מוצרים של החברה שנרכשו בחו"ל (הדבר תקף גם לנגני איי-פוד וגם למחשבים ניידים). כאשר האחריות של המוצרים הנקנים בארץ היא לשנה וניתן להרחיב אותה עד לשלוש שנים (בתשלום). בשביל להיות זכאי לאחריות, חובה לשמור על קבלות המוצר - לא משנה איפה קניתם אותו.
 

טלפונים סלולריים

סוד ידוע הוא שניתן לרכוש מכשירים סלולריים במחירים זולים בחו"ל.

אבל מה עושה יורוקום (הייבואן הרשמי של נוקיה בארץ) עם לקוחות אומללים שקנו מכשיר נוקיה בחו"ל, אבל נתקעו עם משקולת שולחן מאוד משוכללת? דובר יורוקום מסביר: "בעבר ניתנה אחריות בינלאומית על מכשירי נוקיה והחל משנה שעברה המדיניות הבינלאומית שונתה מאחר שקיים שוני בהגדרות בין מדינה למדינה. עם זאת מומלץ לבדוק כל מקרה לגופו עם מרכז השירות של יורוקום, בנוגע למכשירים שעדיין חלה עליהם אחריות מהעבר (בהצגת חשבונית)".

חברת סאני, המשווקת בארץ את דגמי סמסונג, מתקנת טלפונים שנקנו מעבר לים כל עוד הטלפון הספציפי נמכר גם בישראל. התיקונים הם ללא תשלום במסגרת האחריות, כאשר לאחר השנה הראשונה תשלמו 30 שקל לחודש. מחברת סאני הוסבר: "סמסונג העולמית מוציאה 150 דגמים בשנה, כאשר בארץ יוצאים רק 15 אחוז מהם. אנחנו יכולים לטפל רק בטלפונים שאנחנו מכירים".

מלכת הייבוא האישי מחו"ל (שאהובה במיוחד על אנשי עסקים) היא ללא ספק סוני-אריקסון, המשווקת כאן על-ידי ג. ברס תקשורת סלולרית. החברה מעניקה שירות תיקונים בתשלום בלבד עבור רוב סוגי הדגמים של מכשירי סוני אריקסון אשר נרכשו בחו"ל, הכוללים את כלל הדגמים המשווקים בארץ והדגמים הנפוצים בעולם. מהחברה נמסר "מוצרים שנרכשו בחו"ל מחוייבים בתשלום עבור התיקון, וזאת על-פי מדיניות סוני אריקסון המעניקה שירות תיקונים גלובלי הכולל אחריות רק למוצרים שנרכשו באותה יבשת".

גם מוטורולה מעניקה שרות באחריות יצרן למכשירים שנרכשו בחו"ל. אולם היא תסכים להעניק אותה רק ללקוחות אשר הביאו לארץ מכשיר שאושר ליבוא על ידי משרד התקשורת ונמכרים כאן על-ידי המפעילות (לדוגמא V3). ממוטורולה נמסר כי "רק למכשירים אלו קיימים בחברה כל חלקי החילוף הנדרשים וכמובן הידע הדרוש לכך".
 
אם קניתם את הטלפון בארץ, מהמפעילה הסלולרית או מהיבואן (יורוקום, סאני, מוטורולה-ישראל וג.ברס), אתם זכאים לשנה אחריות ללא תשלום (בהצגת חשבונית). מה נותנת לכם האחריות הזו? קודם כל, היא חוסכת לכם את ההרגל המגונה של תרומת כספים למפעילה בה אתם מנויים. דבר שני, היא מכסה את רוב הנזקים שהמכשיר הסלולרי עתיד לעבור, למעט תקלות שנגרמו על ידי הלקוח כגון שבר וקורוזיה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by