ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
משחקים: מה צפוי לנו השנה 

משחקים: מה צפוי לנו השנה

 
 
אלעד קפלן, גיימר

מאסירים ועד אלים, ממפקדי צבא ועד שליטי רומא: ב-2006 תוכלו לעשות הכל

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tabula Rasa
 Tabula Rasa   
הסיכום שלי לשנה החולפת פשוט: עדיף לסגור את תעשיית המשחקים בשנים אי-זוגיות. הרי כולם יודעים שהשנים הזוגיות טובות יותר ואין שום סיבה שנצטרך לשחק בערימות של משחקים בינוניים בין שנה זוגית אחת לשנייה. עומס הכותרים הנכבד שעתיד לצאת בשנה הקרובה רק מחזק את תיאורית השנים הזוגיות. ואם אתם עדיין לא משוכנעים, אתם כנראה לא מכירים את רשימת המשחקים שמתוכננים לשנה הקרובה:
 

15) Tabula Rasa

S.T.A.L.K.E.R
 S.T.A.L.K.E.R   
לריצ'ארד גאריוט לוקח הרבה זמן לפתח את Tabula Rasa, או בעברית צחה 'דף חלק'. האיש שפחות או יותר המציא את ז'אנר משחקי התפקידים ההמוניים עם Ultima Online, מוצא כיום המון חסרונות בז'אנר שלו. הבעיה העיקרית היא שהחוויה אינה מספיק אישית – אתה אמור להיות הגיבור של העולם, אך לצדך קיימים עוד אלפים שכאלה. בדיוק בגלל זה הוא החליט לפתח את Tabula Rasa.

Tabula Rasa שונה מאוד מהכותרים הקודמים של גאריוט. הפעם מדובר במשחק מדע-בדיוני בעולם מקורי, שבו כוחות הרשע משתלטים על חלקים נרחבים. השחקן יצטרך להתמודד כל הזמן עם אתגרים חדשים, תוך כדי שהוא מנסה להיאבק בפולשים האכזריים. אם גאריוט אכן יגשים את חזונו, טאבולה ראסה ישלב את כל הדברים הטובים במשחקים לשחקן יחיד, יחד עם כל מה שאנחנו אוהבים במשחקים מרובי משתתפים המוניים.

צפי: רבע אחרון, 2006 – אלא אם כן המפתחים יחליטו שוב להתחיל הכל מהתחלה.
 

14) S.T.A.L.K.E.R

Alan Wake
 Alan Wake   
לפני שנה S.T.A.L.K.E.R היה מתברג במקום גבוה בהרבה ברשימה. סך הכל מדובר במשחק השרדות מהסוג שעד עתה יכלנו רק לחלום עליו. עולם דינאמי, המתרחש בתסריט עתידני בה צ'רנוביל מתפוצצת בשנית והופכת את האזור לזירת השרדות אימתנית, עמוסה במוטציות שעוותו על ידי הקרינה המרובה. זה אמור להיות עתיד משחקי המחשב – חופש פעולה מוחלט שמאפשר לשחקן לעשות כל מה שהוא רוצה, ולהתקדם במשחק בהתאם לכושר ההשרדות שלו. העולם עמוס ביצורים שמתאימים את עצמם לסביבה ומחליטים מה לעשות בהתאם למתרחש סביבם, ואינספור משימות והתרחשויות שלא ישאירו את השחקן משועמם לרגע אחד.

הבעיה היחידה היא שאנו חוששים כי המפתחים הנועזים לקחו על עצמם קצת יותר מדי. היינו צריכים לראות את S.T.A.L.K.E.R בחנויות לפני יותר משנה, וככל שהמשחק מתעכב יותר ויותר, אנו מאבדים אמון ביכולתם של המפתחים להוציא את כל היומרות לפועל. כרגע נהיה מרוצים גם אם S.T.A.L.K.E.R יגשים רק חלק מהמטרות הנעלות שהציב לעצמו.

צפי: המפתחים מדברים על סוף 2006. אם הוא יפספס גם את השנה הזו הוא יוכרז כ-Duke Nukem Forever החדש.
 
 

13) Alan Wake

Defcon
 Defcon   
בשיחה שניהלתי לאחרונה עם אנשים ב-Remedy, מפתחי המשחק ויוצרי סדרת 'מקס פיין' האהובה, גיליתי שמידע רב עדיין נשמר בסוד על הכותר המבטיח. לעת עתה הם מסרבים לשחרר פרטים נוספים, אך מבטיחים שהם עובדים במרץ על המון רעיונות מלהיבים, ויחשפו יותר מידע בתערוכת ה-E3 במאי.

מה כן ידוע לנו? אלן ווייק הוא סופר אימה. לפחות עד שאשתו נעלמת והוא עובר לעיירה שקטה שבה הסיוטים המפחידים ביותר שלו מתחילים להתגשם. הלילות של אלן הופכים לסיוט – הוא לא יודע אם הוא ער או ישן - ומי הם האנשים המוזרים עם הגלימות שמפריעים למנוחתו? העיירה הקטנה, שנראית באור יום כאתר נופש נהדר, הופכת עם רדת החשיכה למקום אפל ומרתיע. התפאורה המדהימה משתנת בין יום ולילה ועולה על כל מה שראינו במשחקים עד עתה. אלן ווייק מבטיח להשאיר אתכם ערים כל הלילה – גם כי לא תפסיקו לשחק וגם משום שלאחר שתשחקו בו, לא תוכלו להרדם.

צפי: המשחק מתקדם בקצב טוב ועתיד להגיע לחנויות ברבע האחרון של 2006.
 

12) Defcon

סביר להניח שלא שמעתם על Defcon, אבל אם אתם קוראים את גיימר אתם דווקא אמורים להכיר את Darwinia – המשחק המקורי של Introversion אשר כבש את ליבנו וזכה במקום השלישי ברשימת משחקי השנה של 2005.

עד עתה Introversion, חברה קטנה ועצמאית המורכבת מארבעה אנשים בלבד, הצליחה להפתיע אותנו פעמיים: בפעם הראשונה עם Uplink, משחק האקרים פשוט וממכר, ובפעם השנייה עם דארוויניה, משחק ארקייד אסטרטגי עם יותר רעיונות מקוריים מרוב המשחקים שיצאו השנה. ביחד.

Introversion לא אוהבים למחזר, ו-Defcon הולך להיות שונה מכל מה שראינו עד עתה. מדובר במשחק אסטרטגיה מרובה-משתתפים בעולם האמיתי, בו תצטרכו לכבוש מדינות על גבי מפת רטרו דו-מימדית, ולשגר פצצות גרעיניות על אויביכם. אם Defcon אכן יהיה אחד המשחקים המוצלחים של השנה – הפעם לא נהיה מופתעים במיוחד. רק מרוצים.

צפי: Introversion לא ידועה בעמידה בזמנים – אם המפתחים יפסיקו לשחק במשחק ויתעסקו בלתכנת אותו, הוא יגיע אלינו כבר בחודשים הקרובים.
 

11) World of Warcraft: The Burning Crusade

Company Of Heroes
 Company Of Heroes   
כן, מדובר בחבילת הרחבה, אך כשמחצית מהצוות במשרד שלנו ממלמל 'WoW' כל פעם שהוא נשאל מה הוא עושה, קשה להתעלם. גם אם אתם חיים על אי בודד, ודאי שמעתם כי World of Warcraft הוא משחק התפקידים ההמוני שכבש את ליבם של מיליונים ב-2004 עם חוויית משחק נגישה וממכרת יותר מכל משחק המוני שקדם לו.

חבילת ההרחבה תוסיף רבות לשחקנים שכבר מיצו את הכותר המקורי. בנוסף לתוספות הרגילות כגון אזורים חדשים ומשימות לשחקנים מתקדמים, The Burning Crusade יוסיף גזע חדש בשם ה-Blood Elves. כמו כן, חבילת ההרחבה תציג מסעות בזמן שיאפשרו לשחקנים לחזור לכל הקרבות הגדולים מסדרת האסטרטגיה המקורית. בליזארד מתכננים הרבה יותר מתוספת משימות.

צפי: יגיע אלינו לקראת סוף השנה, בדיוק בזמן לכתוש את שאר המשחקים ההמוניים של 2006.
 

10) Company of Heroes

Dreamfall: The Longest Journey
 Dreamfall: The Longest Journey   
נכון, כבר נמאס לנו לשחק במשחקי אסטרטגיה המתרחשים במלחמת העולם השניה, אך בחברת Relic בחרו למקם את המשחק הבא שלהם דווקא בתקופה זו. 2006 עומדת להיות שנה נהדרת לז'אנר האסטרטגיה עם לא מעט כותרים אשר יאבקו ביניהם על תואר משחק האסטרטגיה של השנה. Relic, שבאמתחתה כותרים כמו Homeworld ו-Warhammer 40K: Dawn of War, מכוונת ברצינות על התואר. הכותר הבא שלה, על אף הנושא החרוש, עשוי לחדש רבות.

המטרה של Relic היא להפוך את החוויה האסטרטגית לאישית יותר. השחקן ילווה מחלקה של חיילים בעת שהם נלחמים בקרבות הקשים של מלחמת העולם השניה. המשחק ינסה לחבר את השחקן ללוחמים שלו במגוון דרכים: לכל אחד מהחיילים יהיו 2500 אנימציות שונות, וניתן יהיה אפילו לזהות את מצב רוחם על פי ההבעה שעל פניהם. כשזה מגיע לאסטרטגיה, Relic יודעים מה הם עושים יותר טוב מכל אחד אחר.

צפי: Relic רוצים להביא את Company of Heroes לחנויות כבר באמצע השנה ולהקדים את שטף משחקי האסטרטגיה שצפוי לקראת סופה.
 

9) Dreamfall: The Longest Journey

Unreal Tournement 2007
 Unreal Tournement 2007   
לא ממש אכפת לנו אם ז'אנר ההרפתקה מת או לא, זה לא ישנה במאומה את העובדה ש-Dreamfall הוא אחד המשחקים שאנו הכי מצפים להם בשנת 2006. משחק ההמשך ל-The Longest Journey, אחת ההרפתקאות הטובות בהם לקחנו חלק, עומד לשלב בין משחק הרפתקה לקטעי אקשן, ובדרך לקחת לא מעט סיכונים מחושבים שידחפו את הז'אנר קדימה.

המשחק מתרחש בסוף המאה ה-23, והפעם נשחק את זואי קאסטילו שזה עתה נפרדה מהחבר שלה. העניינים מתחילים להסתבך כשהחזיונות שלה הופכים למציאות, והיא מוצאת גופה של ילדה בביתו של האקס. כמו במשחק הקודם, גם הפעם נחווה עלילה ליניארית - אך בוגרת ואנושית, ונזכה לטייל בעולמות קסומים שמהם נוכל ללמוד לא מעט גם על העולם בו אנו חיים. אם הייתם צריכים הוכחה שמשחקי מחשב מיועדים גם למבוגרים, ולא רק בגלל הגבלות הקשורות לאלימות ומין, Dreamfall יספק לכם אותה.

צפי: המפתחים מדברים על חודש מאי, אך אנו לא בטוחים באיזה עולם דמיוני הם נמצאים.
 

8) Unreal Tournement 2007

אנחנו עדיין משחקים בעשרות המודים הנהדרים שיצאו לגרסת 2004 של הכותר, אך נשתדל להספיק לסיים אותם עד ליציאתו של המשחק הבא בסדרה. הגרסה החדשה, שזכתה לכינוי המרענן '2007', מבטיחה לעשות את הכל טוב יותר, עם גרפיקה מרהיבה וקריצה לגרסה המקורית של המשחק מ-99.

בנוסף למנוע הגרפי החדש, נזכה לסט נוסף של רכבים שיתווספו לאלה מהמשחק המקורי: לאינטליגנציה מלאכותית משכוללת, שתאפשר לבוטים לקבל פקודות מדויקות מהשחקן ולמצב משחק חדש בשם Conquest, אשר ישלב את סגנונות המשחק של Onslaught ו-Assault על גבי מפות ענקיות שגדולות ביותר מפי 3 מאשר כל מה שראינו בסדרה עד עתה. יהיה שמח.

צפי: נכון, כתוב 2007, אך הכותר הבא בסדרת UT עתיד להגיע לחנויות לפני תקופת החגים בסוף 2006.
 

7) Splinter Cell 4

SiN Episodes
 SiN Episodes   
אמנם הספרה 4 מופיעה בכותר, וזהו אכן המשחק הרביעי בסדרה, אך הוא גם אחד הכותרים הנועזים יותר שעתידים לצאת השנה. ל-Ubisoft יש נוסחה מנצחת – סוכן מצליח שמרוויח את לחמו בעזרת כושר התגנבות, חיסול אויבים ושימוש במכשירים משוכללים המסופקים על ידי זרוע סודית של הממשל האמריקאי. הצעד המתבקש היה להתחיל למחזר ולספור מזומנים, רק שבמקום לנהוג כפי שהיו נוהגות מרבית החברות בתעשייה, Ubisoft מתכננת לנשל מסאם פישר את כל מה שהפך אותו לסוכן מוצלח, להעיף אותו מהחברה הממשלתית ולזרוק אותו לכלא – שם הוא יתחיל את המשחק לאחר שהורשע ברצח ושוד מזוין.

הסיפור לא פשוט - בתו האהובה של סאם נהרגה והוא נטש את הסוכנות הממשלתית לטובת ארגון פשע בשם 'הצבא של ג'ון בראון'. האם הסוכן הנודע ידע לצאת מהבלאגן החדש, והאם Ubisoft ידעו לשמור על הצדדים החזקים של המותג? אנחנו מאוד סקרנים לגלות.

צפי: סאם פישר עלול להגיח מאיזו פינה חשוכה בכל רגע נתון. היו מוכנים לרוץ לחנויות.
 

6) SiN Episodes

Medieval 2: Total War
 Medieval 2: Total War   
יש משחקים מסויימים שאינם סתם מבטיחים, אלא שואפים ליצור מהפכה בתעשייה כולה. SiN Episodes הוא משחק שכזה, אשר ינסה לשנות את הצורה בה אנו משחקים במחשב, מקולנוע אינטראקטיבי לטלוויזיה אינטראקטיבית. במילים פשוטות – SiN Episodes ייצא בפרקים, בכל פעם כמה שעות משחק, דרך שירות Steam של חברת Valve. המפתחים מבטיחים לעקוב אחר החלטות השחקנים בכל פרק וליצור את הפרקים הבאים בהתאם. במקום לחכות שנים למשחקי המשך, SiN מבטיח להפוך לשיחה יומיומית בקהילות הגיימרים – מה יקרה בפרק הבא? כיצד Ritual יפתחו את העלילה?

גם המשחק עצמו מבטיח להרשים עם גרסה משופרת של Source, המנוע שהריץ את Half-Life 2, יחד עם הבעות פנים מציאותיות עוד יותר ואינטראקציה מרובה בין הדמויות. העולם העתידני והאפל של SiN, העמוס באלימות ופשע, צפוי (לפחות לפי הפרסומים) להפוך למשחק המהפכני ביותר של 2006.

צפי: המשחק כמעט מוכן, אך המפתחים רוצים לוודא שהם מסוגלים להוציא גם את הפרקים הבאים בזמן לפני שהם משחררים את הפרק הראשון.
 

5) Medieval 2: Total War

Hellgate: London
 Hellgate: London   
מצד אחד מדובר במשחק חדש בסדרת משחקי האסטרטגיה הטובה ביותר שקיימת - מצד שני לא בטוח שיש מה לחדש בתקופת ימי הביניים, עליה חרשנו במשחק המקורי מ-2003. בעצם, אנחנו ספקניים מדי: עד עתה כל משחק בסדרה התעלה על קודמיו בקלילות, ו-Medieval 2 מבטיח לנהוג על פי הנוהל. לטענת המפתחים, Medieval 2 יהיה ביחס לרומא מה ש-Medieval המקורי היה ביחס לשוגון – כלומר, הרבה יותר טוב.

ראשית כל מובטח לנו קמפיין חדש, הכולל גם חלקים מאמריקה, עם מעל ל-250 סוגי יחידות. כמו כן, המשחק ישתמש בגרסה משופרת של המנוע הגרפי אשר הריץ את רומא, עם אנימציות משודרגות ויותר יחידות על המסך. בנוסף לזה נוכל לשחק בפעם הראשונה בסדרה בקמפיין מרובה-משתתפים. לא ברור כרגע כיצד זה יעבוד ואילו עוד שיפורים מתוכננים, אך משחקי מלחמה טוטאלית תמיד עשו לנו את זה, וגם בשנה עם כל כך הרבה כותרי אסטרטגיה מבטיחים, ל-Medieval 2 שמור מקום חם בלב.

צפי: אין עדיין תאריך מדויק, אך ה-Creative Assembly מקפידים להוציא כותר מדי שנה ונראה שגם Medieval 2 לא יפספס.
 

4) Hellgate: London

Supreme Commander
 Supreme Commander   
נו, זה הצוות שפיתח את סדרת דיאבלו והוא עובד על משחק פעולה-תפקידים מקורי, מה יכול להיות יותר טוב מזה? אממ נכון, יש את שלושת המשחקים שמדורגים מעליו, אך אתם לא יכולים להתעלם מהבייבי החדש של ביל רופר. המפתח האהוב מ'בליזארד צפון' פרש עם רוב חבריו והשאיר את מותג דיאבלו מאחור, בשביל להקים את Flagship העמלה בימים אלה ביצירת גרסה עתידנית של לונדון – בתוספת מפלצות שטניות.

Hellgate מבטיח לשלב בין סגנונות הפעולה והתפקידים, במטרה לחבר בין הצדדים המהנים של כל אחד מהם. תמצאו כאן את אותה חוויה ממכרת של עליה בדרגות ואיסוף חפצים שהכרנו בדיאבלו, יחד עם קטעי הפעולה וחיסול המפלצות המהירים של מיטב משחקי הפעולה המודרניים. אם זה לא מספיק, Hellgate מתרחש בגרסה עתידנית ומרתקת של לונדון, כולל מערכת הרכבות התחתיות. רק תיזהרו לא להראות חשודים.

צפי: כמו בליזארד, גם Flagship לא אוהבים לדבר על תאריכים – אנחנו אמורים לראות אותו בסוף השנה.
 

3) Supreme Commander

Elder Scrolls IV: Oblivion
 Elder Scrolls IV: Oblivion   
בתוך ים של משחקי אסטרטגיה-בזמן-אמת מרשימים, Supreme Commander הוא המבטיח ביותר. הוא פשוט הולך לעשות דברים 'גדול' יותר, וחוץ מזה - יש בו עכבישים ענקיים שמועכים טנקים - וזה ממש מגניב.

משחק האסטרטגיה החדש מבית היוצר כריס טיילור, האיש שאחראי ל-Total Annihilation, כולל בתוכו 8 שנים של רעיונות. בניגוד למשחקי אסטרטגיה רבים בהם החשיבה היא 'בקטן', Supreme Commander מכריח את השחקן לחשוב כמה שיותר בגדול. אפשר יהיה לגלול את מפת המשחק עד שנוכל לראות את הקרב מגובה עיניי היחידות, וגם לצפות בהכל מרחוק כדי לתפוס את התמונה הכללית. אם פיצוצים ענקיים, רובוטים עוצמתיים ואסטרטגיה מחוכמת זה הקטע שלכם – שימו עין על Supreme Commander.

צפי: Supreme Commander נבנה מהיסוד עם המון יומרות. התקווה היא שהמפתחים יצליחו להוציא אותם לפועל עד ספטמבר.
 

2) Elder Scrolls IV: Oblivion

Spore
 Spore   
כש-Morrowind יצא, איבדנו חצי מהצוות המשרדי למשך חודשיים. עכשיו כש-Oblivion מתקרב בצעדי ענק ומבטיח להיות טוב עוד יותר מקודמו, אל תהיו מופתעים אם קצב העדכונים באתר ירד פלאים בסביבות אפריל.

Oblivion הוא משחק תפקידים לשחקן יחיד, עם אינספור משימות, אתגרים וטיולים. חוויה היא שם המשחק, והשיפור מ-Morrowind מדהים. הפעם הדמויות הממוחשבות יהיו ייחודיות ויגיבו בהתאם למה שתעשו. הגרפיקה מרהיבה, והמנוע הפיזיקלי גורם לדברים להראות אמינים: ציפורים וצמחים יקשטו את העולם וישאירו את עיניכם עסוקות גם בחלקים הפחות מותחים של המשחק. זהו מקום בו תוכלו להסתובב בכיף, גם בלי מפלצות שיסתערו לכיוונכם.

בניגוד למרבית משחקי התפקידים, Oblivion משתדל להעניק לשחקן את כל החוויה. לא תשמעו את הקוביות מתגלגלות ברקע. אם תתנו מכה, החרב תנחת על האויב בחוזקה, אם תשגרו חץ לכיוון האויב, הוא באמת יעוף לכיוונו. כיאה למשחק תפקידים שמתרחש מגוף ראשון, החוויה מתרחשת ממש עבורכם - ולא לגוש פוליגונים על המסך.

צפי: Oblivion ישתלט על חיינו מתישהו בין סוף מרץ לתחילת אפריל, עד אז נאלץ להסתפק בעולם האמיתי.
 

1) Spore

המשחק המצופה והמבטיח ביותר לשנת 2006 נטול ספרה בשמו. הוא גם שונה מכל דבר ששיחקתם עד עתה. זו ההוכחה הנצחית שהמקוריות לא חלפה מתעשיית המשחקים ויש עוד הרבה לאן לשאוף. כמובן שזה דורש גאון כמו וויל רייט כדי לגרום לנו להתלהב כל כך מרעיון כה מטורף. זה לא שאנו מתלהבים מהמשחק רק משום שהוא מקורי – לוויל רייט יש היסטוריה ארוכה של לקיחת רעיונות מקוריים והפיכתם למשחקים מעולים שמוכרים מיליונים. אל תשכחו שגם Sim City וגם הסימס, שני הפרויקטים המצליחים ביותר שלו עד היום, התחילו את דרכם בתור רעיונות מקוריים ומוזרים למדי.

Spore הוא מה שמשחקי אלים תמיד היו צריכים להיות – אנו ניקח גזע ונוביל אותו דרך כל תהליך האבולוציה, מתא בודד ועד לגזע מפותח. המשחק ישלב סגנונות משחק רבים: בתחילה נשחק בתור תא יחיד במשחקון בסגנון פאק-מן בו נצטרך לאכול כמה שיותר על מנת להתפתח ולגדול. בסופו של דבר היצור יפתח יכולות שחייה, הליכה ולבסוף יעלה לקרקע ויגדל משפחה. המשפחה תגדל לשבט, שיתפתח לאומה, שבסופו של דבר תפתח טכנולוגיה אשר תאפשר לה לצאת לחקור את היקום – שם היא תמצא אלפי יצורים אחרים שנוצרו על ידי שחקנים אחרים בעולם. והכל התחיל בתור תא בודד.

זה עובד בצורה מאוד פשוטה – בכל פעם שתתחברו לרשת, המשחק יוריד למחשבכם את כל היצורים המוזרים ששחקנים ברחבי העולם פיתחו, ויאכלס בהם את היקום בו אתם משחקים. גם גזע היצורים שתצרו בעצמכם, בעזרת המנגנון המשוכלל של המשחק, יופיעו בעולמות של שחקנים אחרים ברחבי העולם. יש כאן כל כך הרבה רעיונות טובים, משולבים בתוך משחק מקורי בעל יומרות רבות, שאנו פשוט לא יכולים לחכות. בדיוק כשהתחלנו להתלונן על המחזור בתעשייה, אנו נאלצים להודות שעוד לא ראינו אפילו קמצוץ ממה שבידור אינטראקטיבי מסוגל להציע.

צפי: לאלוהים לקח שבוע ליצור את היקום, לוויל רייט זה לוקח קצת יותר - Spore אמור להגיע אלינו לקראת סוף השנה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by