ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
ה-eBay שמעבר לפינה 

ה-eBay שמעבר לפינה

 
 
אורי ברקוביץ`

חנות חדשה בתל-אביב מציעה למכור עבורכם ב-eBay את המצלמה הדיגיטלית הישנה או את הענתיקות שמעלות אבק בבוידעם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
רוצים לשדרג את המחשב ומחפשים להיפטר מהישן? רוצים לממן מקרר חדש עם הציור שסבתא הורישה? נמאס לכם מאוסף השעונים שלכם אבל לא רוצים למכור אותו בגרושים? עד כה יכולתם לתת את הענתיקות שלכם לחברים, למכור לאלטע זאכן בחמישים ש"ח, לפרסם מודעה בפורומים השונים או באחד מאתרי היד שנייה המובילים – ולחכות לטלפונים, בתקווה שהשוק הישראלי המצומצם יביע עניין.

לא עוד. לאחר שנה של בדיקות וניסויים, נפתחה ברחוב בן יהודה 56 בתל אביב חנות חדשה בשם דרופ שופ – חנות אמיתית (לא מקוונת) ששואפת לפתוח את שוק היד שנייה של ישראל לעולם, באמצעות eBay. תחת הסיסמה "מכירות ב-eBay זה אנחנו", מנסה ג'ון פרוזנסקי, היזם, לגשר על הנהר שמפריד בין השוק הישראלי ל-160 מיליון הגולשים של זירת המכירות הפומביות הגדולה בעולם.
 

קונספט נפוץ בחו"ל

ג'ון פרוזנסקי (צילום: אורי ברקוביץ')
 ג'ון פרוזנסקי (צילום: אורי ברקוביץ')   
"בניגוד לאתרים כמו yad2 שמנסים לעודד את הצרכנים לקנות מוצרים מיד שנייה, אנחנו שואפים לעודד אנשים למכור יד שנייה", מכריז פרוזנסקי, שמבקש להדגיש כי אין מדובר ברעיון מקורי אלא בקונספט נפוץ ומקובל מאוד בחו"ל. לדבריו "30-40% מן המכירות באיביי נעשות בדרך זו".

"דרופ שופ מציעה לקהל הישראלי את מה שנכון לעכשיו הוא איננו יכול להשיג בכוחות עצמו – גישה לקהל של איביי", הוא מסביר, "נכון שכל ישראלי יכול לפתוח חשבון בשירות התשלומים Paypal, אבל אפילו אם הוא יצליח למצוא לקוחות שיסמכו עליו, למרות השם הרע שיצא לישראלים, הוא עדיין לא יוכל להוציא את הכסף מחשבון ה- Paypal ולהפוך אותו למזומן".
 
ובדיוק בנקודה הזו מנסה דרופ שופ לטפל: תוך שפרוזנסקי מנצל את אזרחותו האוסטרלית (הוא הגיע לישראל כעיתונאי במהלך מלחמת המפרץ הראשונה, נשאר בעקבות האהבה, והיום הוא נשוי ומגדל שני ילדים) הוא פתח לפני כשנה באיביי שתי חנויות וירטואלית – דרופ שופ (drop shop) ודרים שופ (dream shoppe), המתמחה בחפצי אמנות ואספנות.

כחלק משלב המחקר והניסוי, נמכרו במהלך אותה שנה בדרופ שופ מוצרים בסכומים שנעים בין כמה עשרות דולרים ועד 12 אלף דולר. "אחד האלמנטים החשובים במכירה באיביי", הוא מסביר בגאווה, "הוא מדד הפידבקים של החנות, המייצג את חוות הדעת של לקוחות החנות על איך היית בתור מוכר. המדד של דרים שופ עומד על 100%".
 
 

איך זה עובד?

החנות (צילום: אורי ברקוביץ')
 החנות (צילום: אורי ברקוביץ')   
כאמור, לפני כחודש נפתחה החנות הפיזית תחת המותג דרופ שופ. החנות מציעה לבצע עבור הישראלים את כל מנה שכרוך במכירה באיביי, החל משלב הערכת שווי המוצר, התשלום עבור "פתיחת התיק" של המכירה באתר, בניית המודעה שמציגה את המוצר, כולל צילומו, ניסוח המודעה ועיצובה, רישום המודעה בקטגוריות המתאימות, מענה לשאלות הגולשים, אישור המכירה, אריזת המוצר, טיפול במשלוח וגביית התשלום, הניתן בסופו של דבר במזומן למוכר. אם אתם עוברים מידי פעם בסביבה ורוצים לבדוק מה שלום המכירה שלכם, יעמדו לרשותכם בדרופ שופ 3 מחשבים ניידים של אפל מסוג Power Mac G4 . לדברי פרוזנסקי, סיבת הבחירה במחשבי אפל היא "בין השאר מטעמי אבטחה. בעוד שכל ילד היום יודע לפרוץ ל-PC, עם מחשבי אפל התמונה נראית קצת אחרת".

דרופ שופ, בעיצוב נקי צנוע ומינימליסטי, ממוקמת בלב איזור הגלריות, חנויות תכשיטים, מזכרות, אספנות ואומנות של תל אביב, ולא בכדי. למרות שצוות החנות ישמח מאוד למכור עבורם את המחשב הישן או המצלמה הדיגיטלית, הם ישמחו עוד יותר להציע לגויים בשמכם איזה פריט אומנות או ענתיקה אורגינל. כך למשל נמכר בשבוע שעבר דרופ שופ ציור פורצלן לקונה אמריקני תמורת 3,750 דולר. עלות המשלוח, שבה אגב נושא הרוכש, עמדה על 48 דולר. מצד שני תוכלו למצוא כעת בחנות מחשב Power Book G3 ואוסף שעוני סווץ' מעוצבים (המחיר המבוקש: 700 דולר, אם אתם מתעקשים לדעת).
 
לפני שהחל לעבוד על דרופ שופ היה מעורב פרוזנסקי, שמאחוריו עבר עשיר כעיתונאי באוסטרליה, בשורה של פרוייקטים בתחומי המדיה וההייטק. בישראל, הוא מספר, הוא היה אחראי להבאת ערוץ נשיונל גיאוגרפיק לישראל, שותף בהפקת הסרט "ציפורים בניוטרל", ייסד את אגף המוליטמדיה של חברת הד ארצי, ופיתח את מחלקת הווידאו שלה. לאחר שלדבריו נמאס לו "לראות סטארט-אפים בעלי רעיונות מצויינים הופכים לאבק", הוא החליט שהוא מעוניין ב"עסק אמיתי ופשוט – לעזור לאנשים למכור באיביי". לאחר שכתב תוכניות עיסקיות לאחרים, הוא אומר, "עכשיו אני נהנה לכתוב אחת כזו בשביל עצמי".

ונשאלת השאלה - מדוע למכור לחו"ל, בפרט שבמכירה בישראל נחסכים דמי המשלוח? "הנישה של האספנות, שמפותחת מאוד באיביי, לא מספיק מפותחת בישראל", מסביר איתמר אורן, העובד בחנות. כדוגמה, הוא מביא אוסף שעוני סווץ' שנמכר לא מזמן לאספן יפני. "בישראל המוכר יכול אולי היה לקבל עבור כל שעון 80 ₪. בזירה הבינלאומית המוכרים יכולים לקבל הרבה יותר כיוון שתמיד יימצאו המשוגעים לדבר שיסכימו לשלם".

זו גם הסיבה שאם לקוח ייכנס לחנות ויציע למכור דרך איביי מוצר שמתאים יותר למכור אותו ב-yad2 או בהומלס, הם יציעו לו לפנות אליהם. "אנחנו מכוונים לשוק הבינלאומי ולא רואים את עצמנו מתחרים של yad2 או איביי. מקרר או אופניים לא מוכרים באיביי", מסביר אורן, "אלא אם מדובר במקרה יוצא דופן, כמו למשל זוג אופניים מקצועיות ויוצאות דופן במיוחד, שנמכרו על ידינו לאחרונה תמורת 12 אלף דולר".
 
מה לגבי התשלום – האם הלקוחות שלכם, המוכרים, צריכים לשלם משהו מראש?
אורן: "ברוב המקרים הם לא יצטרכו לשלם דבר, וכל ההוצאות הכרוכות במכירה ינוכו מדמי המכירה שיתקבלו מהקונים בחו"ל"

ומי קובע את המחיר?
אורן: "בעיקרון הלקוח הוא שקובע את המחיר, למרות שאנו יכולים לסייע לו בהערכה. אם הדבר דרוש, אנו יכולים להביא את איש המקצוע המתאים שיעריך את המוצר".

ומה העלויות הכרוכות בשירות שלכם, כולל הנתח שאתם גובים?
אורן: "התשלום יכול להגיע עד 30% ממחיר המכירה והוא הולך ויורד ככל שסכום המכירה גדל. התשלום כולל את דמי פתיחת המכירה המשולמים לאיביי (5-25 דולר), את עמלת המכירה המשולמת לאיביי (עד 4.9%), ואת חמשת האחוזים שגובה שירות התשלומים PayPal".

לאילו מדינות אתם מתכוונים למכור?
פרוזנסקי: "עם אירופה אין בעיה. אם אני מוכר לגרמניה אז אין הבדל אם אני באנגליה או בישראל. לעומת זאת, אם רוצים למכור לארה"ב, המכירות הכי כדאיות הן של מוצרים שמשקלם עד 3-4 ק"ג. המשלוח נעשה באמצעות חברת EMS שגם מבטחת אותו. הכלל הוא שכל מכירה משתלמת בתנאי שעלות המשלוח היא עד 20% ממחיר המוצר, למרות שבמקרים יוצאי דופן שווה לקונה לשלם יותר. כבר מכרנו ספק כוח למחשב Power Mac תמורת 60 דולר, שמתוכם 20 דולר היו דמי משלוח".

האם אתם חוששים מהיום בו איביי תפתח סניף בישראל?
פרוזנסקי: "להיפך. אנחנו רוצים להכיר לישראלים את איביי שעשתה מהפכה בכך שהבהירה לאנשים שלחפצים שיש להם בדירה יש ערך. איביי גם הגשימה את החלום של המשווקים בכך שמאפשרת שיווק של אחד לאחד (One to One). אנחנו מעוניינים לעזור להכיר לישראלים את הערך המוסף של איביי וכיצד הוא יכול לשנות דברים".
 
יש לציין כי אתר החנות נמצא בבנייה, וכי כעת מופיעה בו אך ורק תמונה של המנשר הפירסומי של החנות. האתר השלם והמלא יעלה לאוויר רק לקראת סוף השבוע.

עזר בהכנת הכתבה: עידו רוזנטל
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by