ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
בקרוב: פרסומות קצרות בסלולרי 

בקרוב: פרסומות קצרות בסלולרי

 
 
צבי טלית

שוק הפרסום ממתין להסתערות על הסלולר. מסתמן: דמי מנוי מופחתים בתמורה לפרסומות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
(אילוסטרציה: ASAP)
 (אילוסטרציה: ASAP)   
אם עד עכשיו הורגלנו, פחות או יותר, לפרסומות בנות שלושים שניות על גבי מסכי הטלוויזיה שלנו, הרי שבקרוב עומד כנראה זן חדש של פרסומות לחדור אל חיינו. אורכן יהיה 3 שניות והן יופיעו על מסכי הצבע של הטלפונים הסלולריים שעימם אנחנו מסתובבים. דיווח של הניו-יורק טיימס.
 
השימוש בטלפון הסלולרי כפלטפורמת פרסום לכל דבר, כך עושה רושם, הוא החלום הרטוב של פרסומאים ומשווקים אמריקאים. הם מבקשים ליצור דור חדש של מודעות "צמודות ואישיות”. הפרסומות עליהן מדובר יכולות להיות קטעי וידאו, אודיו, באנרים מונפשים או קטעי טקסט שיוצגו על גבי מכשירי הסלולר.

המשווקים מודים כי הם מתרגשים למדי לקראת האפשרות שיום יבוא והם יוכלו להשתמש במכשירי הסלולר, שחלקם כבר מצויד היום במערכות איתור מיקום GPS, על מנת לשלוח לצרכנים פרסומות בהסתמך על המיקום שלהם. בעזרת מידע זה, יוכלו המפרסמים, באופן תיאורטי, להודיע לצרכנים על מבצעים מסוימים ברגע שהם מתקרבים לחנות וכיו"ב.

פרסום מסוג זה עשוי להיות החלום הרטוב של המפרסמים, אולם באותה מידה הוא גם עלול להיות הסיוט של צרכנים רבים. ארגוני צרכנים טוענים כי מיקום פרסומות על גבי מכשיר שבעתיד הלא רחוק עומד לשמש גם כארנק אלקטרוני, היא רעיון מסוכן ומטריד למדי. שלא לדבר על הגזל ההולך וגובר של כל פיסה במרחב הציבורי והפרטי על ידי המפרסמים.
 

המצב כיום

חברות הסלולר מצידן, בינתיים שומרות על פרופיל נמוך בכל הנוגע לפרסום סלולרי, כיוון שהן מפחדות לאבד את הלקוחות המחזיקים במכשירים סלולריים ואת ספקיות התכנים השונות (תחנות טלוויזיה). לאחרונות אין אינטרס שמכשירי הסלולר יוצפו בפרסומות שימאיסו על הצרכנים את התכנים שהם רוכשים בתשלום.

על פי חוק, אסור לחברות הסלולר לספק מידע על הימצאו של מנוי, אלא אם הוא נתן לכך את הסכמתו. חברות הסלולר והמפרסמים שוקלים להציע למנויים תמריצים בצורת הנחות בדמי המנוי, אם הם יסכימו לקבל פרסומות למכשיר שלהם.

שוק הפרסום הסלולרי העולמי גלגל אך ורק 45 מיליון דולרים ב-2005, אך על פי תחזיות, הסכום יהיה 1.26 מיליארד דולר כבר ב-2009.

נכון לעכשיו שוק הפרסום הסלולרי עדיין בחיתוליו, אולם מצב זה עתיד להשתנות, ובמהלך השנה הקרובה צפויים המפרסמים להפיק פרסומות עם גרפיקה מתוחכמת ותכני וידאו להטמעה במכשירי הסלולר. חברות כגון ויזה, נייק, מלונות הילטון, פפסי, מיקרוסופט, אמריקן אקספרס ועוד רבות, כבר עומדות לשגר מסעות פרסום שישלבו פרסום סלולרי.

בפני לקוחות הקצה של מכשירי טלפון סלולריים יעמדו בפנינו מספר אפשרויות: לקבל את חדירת הפרסום לעוד פיסה של חיינו בזרועות פתוחות, לחרוק שיניים, לגלגל עיניים ולהגיד שזו דרכו של עולם, או פשוט להחליט שלא לתת יד לעניין, לא לשדרג מכשירים ולהישאר עם הסלולרי הישן שאינו מסוגל לקלוט שידורי פרסומות.

אפשרות נוספת היא כמובן להעיף את הסלולרי מחיינו ולהתחיל ליהנות מהשקט. אבל זאת, מן הסתם, היא האפשרות הכי פחות סבירה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by