ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
אוהב, לא אוהב 

אוהב, לא אוהב

 
 
צבי טלית

מחקר חדש מגלה: הגולש הממוצע קובע את דעתו על אתר אינטרנט בפחות מחצי שניה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
האם אתם אוהבים את איך שהאתר שלנו נראה? לא משנה מה התשובה לכך (למרות שממש נשמח אם התשובה חיובית), רוב הסיכויים הם שהגעתם אליה תוך שתי עשיריות השניה. כך לפחות טוענת קבוצת חוקרים קנדית. הקבוצה הצליחה להראות כי לרושם הראשוני של גולשים ברשת יש השפעה מכרעת על דעתם לגבי האתר בו הם גולשים, דיווח אתר Nature.
 
העובדה שלרושם הראשוני יש משקל מכריע על התנהגות האדם הינה עובדה ידועה למדי. המחקר החדש מראה כי המוח האנושי שופט באותה המהירות שבה העין מעכלת את המידע. תגלית זו הצליחה להפתיע מספר מומחים, שסברו עד כה כי אי אפשר לראות שום דבר במהירות של פחות מחצי שנייה. הממצאים החדשים העלו כי הרושם הראשוני נקבע בחמישים המילי-שניות הראשונות לאחר החשיפה - כלומר בעשירית הזמן.

החוקרת גיטה לינדגארד מאוניברסיטת קרלטון באוטוואה וצוות החוקרים שלה הציגו למתנדבים הצצות מהירות לדפי אינטרנט. הדפים דורגו מראש על פי קריטריונים של "קלים" או "קשים" לצפייה (מבחינת ארגון המידע בהם). החוקרת ביקשה מהמתנדבים לדרג את האתרים על פי משיכה ויזואלית. למרות שהתמונות הוקרנו להרף עין של רק 50 מילי-שניות, הציון שהעניקו הנבדקים תאם היטב את המסקנות שאליהן הם הגיעו לאחר בדיקה חוזרת וארוכה בהרבה של האתרים.

משמעות ממצאים אלו עשויה להיות חשובה בעולם התחרותי והצפוף של רשת האינטרנט. חברות המקוות לעשות את המיליונים שלהן ממסחר אלקטרוני, בהחלט צריכות לשים אליו לב, אומרים החוקרים. “אם הרושם הראשוני של הגולשים אינו בעדך, הם יהיו מחוץ לאתר שלך בתוך זמן קצר מאד, גם אם בפועל אתה מציע הרבה יותר מהמתחרים שלך", מזהירה לינדגארד.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by