ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
מיקרוסופט מציגה: פרסומות בסרטים 

מיקרוסופט מציגה: פרסומות בסרטים

 
 
ניצן וידנפלד

ראיתם משהו שאתם רוצים בסרט? טכנולוגיה חדשה של מיקרוסופט תאפשר לכם להקליק עליו ולרכוש אותו

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מיקרוסופט חשפה אתמול (שבת) בכנס פנימי את מעבדת מחקר הפרסומות שלה, הקרויה adLab, ואף חשוב מכך – הציגה מספר פרויקטים מעניינים ש-adLab עובדת עליהם. בין החידושים: פרסומות בסרטים וטכנולוגיה לאיתור בלוגים מובילי דעת קהל.

במיקרוסופט מודעים לכך שהקו החדש שלהם, שעיקרו הצעת תוכנות לשימוש חינמי במסגרת שירות ה-Live שלהם, דורש איתור מקורות הכנסה חדשים. לשם כך הכריזה מיקרוסופט כבר ב-2004 על כלי ה-adCenter, שאמור לאפשר למפרסמים פרסום ממוקד ביותר, שיגיע בדיוק ללקוחות שזקוקים לשירות שלהם.
 
במיקרוסופט גם מכירים את הנתונים, לפיהם השליטה הבלתי מעורערת בתחום החיפוש (ולכן גם בפרסום בתוצאות החיפוש) היא גוגל, עם נתח שוק של 40 אחוז. מה עושים? מיקרוסופט מקווה שהמפתח לעקיפת גוגל הוא לא בפיתוח מנוע חיפש טוב יותר, אלא במציאת דרכים חדשות לפנות אל קהל הלקוחות. לשם כך בדיוק הוקמה מעבדת ה-adLab, שהיא מכון לחקר הפרסום.

במעבדה מועסקים כמה עשרות מהנדסים ומדענים והיא עובדת על כ-40 פרוייקטים במקביל: מפרסום באינטרנט דרך כריית מידע ברשתות חברתיות ועד פרסום טלוויזיוני וסלולרי. פירות המחקר ישולבו בסופו של דבר ב-adCenter ויאפשרו למיקרוסופט להציע לקהל המפרסמים כלי אחד שיקיף כמעט כל מדיום פרסומי קיים.
 

פרסום בארוחת הצהריים

רוצה את החולצה המוזרה? פשוט תקליקי
 רוצה את החולצה המוזרה? פשוט תקליקי   
אז מה בדיוק הם מבשלים שם? מיקרוסופט לא אישרה כניסת עיתונאים לכנס ולכן לא קיימים דיווחים ישירים. למרות זאת, נראה שאחת ממטרותיו היו הדלפת הפרוייקטים לתקשורת ולכן לא חסר מידע על הפרויקטים שהוצגו.

הכלי המעניין ביותר מטפל בפרסומות בסרטים ובסדרות. עד עתה שיטת הפרסום הזאת היתה מוגבלת למדי: חברות יכלו למקם מוצרים שלהן בסרטים, בתקווה שהקהל יזכור לחפש אותם בפעם הבאה שהוא מבקר בקניון. מיקרוסופט מתכוונת לשנות זאת לחלוטין: טכנולוגיה חדשה שמפתחת החברה תאפשר לצופה המעוניינת בנעליים שקארי בראדשו נועלת ב"סקס והעיר הגדולה", גם לרכוש אותן, פשוט על ידי הקלקה עליהן. במידה והמוצר המבוקש לא קיים למכירה לציבור הרחב, תמליץ המערכת על פריטים דומים.

במיקרוסופט מתכננים גם לחדד את המושג "פרסום ממוקד". אנאליסטים מעריכים שצורת הפירסום הזו לא תעצר בהצגת פרסומות מותאמות לגיל או מין המשתמש. בסופו של התהליך אמורה המערכת, לדוגמה, לאפשר לחברת לואי ויטון לאתר גולשות בשנות ה-20 לחייהן הנוהגות לבצע רכישות בזמן הפסקת הצהריים ולהציג להן פרסומות בדיוק באותו הרגע.

לשם כך מפתחת מיקרוסופט כלים לכריית מידע מרשתות חברתיות. כאן טמון היתרון המשמעותי ביותר שלה על גבי גוגל: מיקרוסופט מפעילה מספר שירותים המכילים מספר מיליונים של משתמשים, ביניהם שירות הבלוגים MSN Spaces ודואר הוטמייל. כל אלה מספקים לה נתונים רבים לנבור בהם.

טכנולוגיה מעניינת נוספת שהציגה החברה אמורה לאתר בלוגים מובילי דעת קהל באופן אוטומטי. הכלי החדש סורק עשרות אלפי בלוגים ומאתר את אלה המובילים בנושא מסויים. כך יכולים מפרסמים לרכוש פרסומות בבלוג הנחשב ל"מוביל דעת קהל" בתחום השירותים שלהם.

מתי נחזה בכל השירותים הללו? adCener נמצא כרגע בשלב בטא ומאפשר הצגת פרסומות טקסואליות בלבד. הרכיב הראשון של הכלי שיהיה פתוח לציבור הרחב יוצג כבר ביוני השנה בארצות הברית. כלל מגוון השירותים אמורים להתווסף אליו בתוך שנה מהיום.
 
 

התמונה הולכת ונחשפת

בכדי לדחוף את כל השירותים המדוברים, מיקרוסופט חייבת להשיג אחיזת רגל בסלון של כולנו. רק אם מרכז המדיה שלנו יריץ את חלונות, תוכל החברה להציג לנו פרסומות בסרטים ובסדרות. לכן נראה שאין זה מקרה שההכרזה של מיקרוסופט בדבר adLab באה בסמוך להכרזה הרישמית של אינטל על פלטפורמת הבידור הביתי שלה – VIIV. אינטל כידוע הולכת יד ביד עם מיקרוסופט כבר זמן רב. שיתוף הפעולה בין החברות הדוק כל כך, שיש לו אפילו שם משלו: פלטפורמת Wintel.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by