ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הם מצנזרים גם בלוגרים  

הם מצנזרים גם בלוגרים

 
 
צבי טלית

בלוגרים מ-MySpace נדהמו לגלות שצינזרו להם פוסטים ולינקים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
זה לא כל כך נעים לראות לינק שבור (ומצונזר)
 זה לא כל כך נעים לראות לינק שבור (ומצונזר)   
זה היה כנראה עניין של זמן: המון זועם של בלוגרים, משתמשי מערכת הבלוגים MySpace שנרכשה לאחרונה על ידי חברת המדיה News Corporation של רופרט מרדוק, מאשים את בעלי הבית החדשים בצינזור פוסטים וחסימת גישה לאתרים מתחרים. דיווח של האינדיפנדנט.
 
 
למעלה מ-38 מיליון מנויי שירות MySpace, שנרכש ביולי שעבר בסכום של 629 מיליון דולרים, גילו כי כאשר הם כותבים האחד לשני אודות אתר החלפת הוידאו YouTube, המילים נמחקות באופן אוטומטי, וכי ניסיונות להוריד קטעי וידאו מאתר זה מובילים לדפים ריקים.

התערבות בוטה זו בהתנהלותם החופשית של משתמשי השירות על ידי בעל המאה, במקרה זה תאגיד מדיה שרגיל בשליטה בתכנים, העלתה את חמתם בלוגרים, במיוחד לאחר שגילו כי דפי הבית וההגדרות האישיות שלהם שונו על ידי News Corp. דבר זה הוביל לנחשול של פוסטים זועמים בבלוגים רבים.

"זה כל כך אופייני לרשת פוקס ולניוז קורפ לנסות ולסתום לנו בחשאי את הפה עם סלוטייפ", כתב בלוגר בשם אלקס ל"בלוג הרלד".

רק לאחר שהמחאה צברה תאוצה ויותר מ-600 לקוחות של השירות התלוננו וארגנו מסע תעמולה הקורא לבלוגרים להחרים את האתר ולעבור לשירותים מתחרים, השכילו אנשי תאגידו של מרדוק לבטל את הצנזורה ולהחזיר למקומם את כל הלינקים האבודים.
 

אי-הבנה (של חוקי הרשת)

לאחר מכן מיהרו מנהלי MySpace לסגור ולמחוק את פורום הבלוגים שבו התלוננו מנויים על ההתערבות והצנזורה. הודעה שהשאירה ההנהלה בפורום ציינה כי מקור הבעיה הוא "אי-הבנה קלה".

גם הסבר זה לא ממש הרגיעו הבלוגרים. “כשהשירות נקנה על ידי מרדוק, בלוגרים רבים פחדו שיתחילו לעקוב, לנטר או לצנזר את הבלוגים שלהם”, רשמה אליס יו בבלוג הרלד. “בזמנו אמר היו"ר שלהם שדבר כזה לא יקרה. ובכן, זה קרה. אתר MySpace נבנה על גבי קהילה פתוחה ועכשיו הם מנסים לצנזר אותנו, ולשים את האינטרסים העסקיים שלהם מעל המנויים שלהם”.

בלוגרים רבים אחרים פרסמו פוסטים בהם הם מצרים על כך שהשירות נידון לכליה אם הבעלים החדשים ימשיכו לצנזר ולרמוס את חברי הקהילה.

דובר שירות MySpace סירב להסביר לכתב האינדיפנדנט כיצד ומדוע התבצעה חסימת שירות YouTube, או כיצד נפתרה החסימה. כמו כן סירב הדובר לענות האם בעתיד מתכוונת החברה לחסום לינקים לאתרים מתחרים או לצנזר הודעות מיידיות שמעבירים לקוחות MySpace בינם לבין עצמם.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by