ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
לרשתות השיווק נמאס ממלחמות ה-DVD 

לרשתות השיווק נמאס ממלחמות ה-DVD

 
 
רויטרס

משווקי האלקטרוניקה לא מרוצים מקרב הירושה על ה-DVD ודוחקים בסוני וטושיבה להגיע כבר להכרעה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
(אילוסטרציה: ASAP)
 (אילוסטרציה: ASAP)   
לא רק לצרכנים אין מושג מה מתבשל בקרב על הטכנולוגיה שתירש את מקום ה-DVD. משווקי האלקטרוניקה הבכירים בארה"ב הכריזו בתערוכת CES הנערכת בלא ווגאס כי מלחמת ה-DVD היא "בלתי ידידותית בצורה מחפירה” ואף הגדירו אותה כמטופשת.
 
רשתות אלקטרוניקה כגון Best Buy, Circuit City ו-CompUSA עשויות להתחיל למכור בקרוב מיליוני יחידות של מכשירים הן בפורמט ה-HD DVD והן בפורמט המתחרה, ה-Blu-ray, כאשר אחד מהפורמטים הללו עומד בוודאי להפסיד ולהיעלם מהמפה, דבר שיגרום ללקוחות רבים לאבד את כספם ולפתח זעם וטינה כנגד משווקי המכשירים. מה גם שלקוחות רבים פשוט יעדיפו להמתין ולראות איזה פורמט ינצח וישרוד, דבר שמשמעותו תקופה ארוכה של מכירות מדשדשות.

מאחורי טכנולוגיית ה-Blu-ray ניצבת חברת סוני ומאחורי HD DVD עומדת חברת טושיבה. שתי החברות גייסו מחנות שעליהן נמנים חברות ענק מקרב תעשיות האלקטרוניקה והבידור, אולם שני המחנות לא הצליחו לגבש חזית טכנולוגית אחידה, דבר המבטיח שקרב הירושה על ה-DVD יהיה יקר כמו קרב השליטה על עולם הוידאו בין פורמט ה-VHS לבין פורמט ה-Betamax שהתחולל בשנות השמונים.

"אנחנו מתוסכלים”, אמר מנכ"ל Best Buy בראד אנדרסון ביום שישי בפני פאנל שנערך ב-CES. “בסופו של יום אנחנו הולכים למכור ללקוחות לא מעטים אשר חלקם מן הסתם יקנה פורמט שעומד למות, ואנחנו מן הסתם נהיה חייבים למכור להם את זה. הלקוחות הללו לא ממש ישמחו לעבוד איתנו בעתיד".

שני הפורמטים החדשים מקווים להפיח זיק של חיים בשוק הוידאו הביתי שחווה האטה משמעותית בשנים האחרונות, בכך שהם מציעים נפחי אחסון גבוהים ואפשרויות אינטראקטיביות חדשות.
 

אסור לבלבל את הלקוחות

"הבעיה היא שמה שאתם רוצים זו חדירה מסיבית לבתים בצורה המהירה ביותר שאפשר", אמר מנכ"ל CompUSA לארי מונדריי. “מלחמות הוידאו של שנות השמונים נמשכו עשר שנים. אנחנו עומדים לחזור על כך בשנית וזה מצביע על טפשות מצידה של התעשייה”. "לא אכפת לי איזה פורמט יזכה, כל מה שאני רוצה זה ללכת בדרך אחת ויחידה”, הוסיף מונדריי.

סביר להניח שכבר חודשים הקרובים יצטרכו משווקי האלקטרוניקה לפנות מקום במדפים למוצרים צריכה חדשים הקשורים לשני הפורמטים. מכשירי ה-DVD בפורמטים החדשים יתחרו בנגני ה-DVD המסורתיים, כמו גם במקליטי וידאו דיגיטליים, דוגמת זה של חברת TIVO, ובכך ייצרו מצב שבו לקונים יש יותר מדי אפשרויות, מה שיגרום לבלבול בקרב הלקוחות.

"ללקוחות יש תיאבון עצום לתכנים באיכות גבוהה. חבל מאוד שזה הולך לקחת יותר זמן ממה שזה אמור לקחת", אמר יו"ר Circuit City אלאן מק'לוך באותו הדיון.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by