ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
כל ממזר פופסטאר 

כל ממזר פופסטאר

 
 

לכאורה, העתיד של המוזיקה ברשת נראה השבוע עגום מתמיד: כולם מנסים לחסל את מהפכת ה-mp3 ולהכריח אתכם לשלם על כל צליל דיגיטלי. אבל לביורק, ביסטי בויז ופאבליק אנמי יש תוכניות אחרות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
גם הוא רוצה להחליף קבצים. ביל גייטס, חובב mp3 צעיר ונחמד מסיאטל
 גם הוא רוצה להחליף קבצים. ביל גייטס, חובב mp3 צעיר ונחמד מסיאטל   

עוד שבוע דרמטי עבר על כוחותינו במערכה על עתיד המוזיקה ברשת. עוד שבוע עם הרבה חדשות לא טובות עבור כל מי שאוהב את המוזיקה שלו בחינם. מעקב אחרי הכותרות של הימים האחרונים מצייר תמונה שחורה ומדכאת: טבעת החנק של תאגידי הבידור וההיי-טק הולכת ומתהדקת. הרגע בו ישתלט מונופול הבידור גם על הכאוס המוזיקלי של האינטרנט נראה קרוב מתמיד. זה יקרה ממש בקרוב. הנה זה בא עלינו. תיכף. רגע. עוד לא. כמעט.

נשתדל לעשות את זה קצר. סיפורים קשים לפנינו, באמת לא נעימים, אבל יש גם סיום אופטימי, אז תישארו. ותחזיקו חזק.

1.
זהו זה. גם מיקרוסופט בקומבינה. סגרו דיל עם פרס-פליי של סוני ויוניברסל. הרבה מיליונים החליפו ידיים. עכשיו הם יצאו יחדיו למלחמה במיוזיק-נט של AOL-וורנר, ברטלסמן, EMI וריל-נטוורקס. מי מביניהן תצליח לשכנע אתכם לשלם כסף על הורדה מהרשת של קבצי מוזיקה "חוקיים", כאלה שלא ניתן לצרוב, להעתיק או להעביר למשתמש אחר? או במילים אחרות, למי מהן יהיו יותר מחמישים מנויים בעוד שנתיים? המתח בשיאו.
 

2.

מאבירי ה-mp3(ותיכף תבינו למה). פאבליק אנמי
 מאבירי ה-mp3(ותיכף תבינו למה). פאבליק אנמי   
לא שזה מזיז למישהו, אבל הכותרות אומרות שנאפסטר שובקת כבר שבועיים. הכותרות אומרות שבהתחלה הורידו את השרתים כדי להתאים אותם לוורסיה חדשה ועתירת פילטרים של התוכנה, ושהשופטת פטל פסקה שהשרתים דרכם עוברת תנועת הקבצים צריכים להישאר סגורים בכל מקרה. הכותרות אומרות שתיכף יהיה עירעור. הכותרות אומרות שאם נאפסטר תעשה קאמבק אי-פעם, זה יהיה עם פורמט חדש שיחליף לכם את קבצי ה-mp3 למשהו שאי אפשר לשכפל, להחליף או לחטט איתו באף. ואנחנו אומרים: תזכירו לנו, מה זה נאפסטר? לא, כי זה פשוט מצלצל לנו מוכר מאיפה שהוא.

3.
והנה עלילה מסתורית באדיבות הניו-סיינטיסט (אנשים באמת חכמים כותבים שם, לא כמו פה, אז כדאי פשוט ללחוץ כאן ולקרוא אותה. ולעצלנים שבכל זאת נשארו עמנו: חברת מאקרווויז`ן,
שאחראית לכמה טכנולוגיות למניעת העתקת סרטי וידיאו, שולפת טריק שאמור למנוע מכם להפוך דיסקים לקבצי mp3. בקליפורניה הופצו השבוע 100 אלף דיסקים של אמן מוביל, קומפלט עם מערכת המיגון האנטי-פיראטית החדישה הזאת. והטוויסט: מאקרווויז`ן מסרבת לגלות באיזה מוזיקאי/ת מדובר. זה יכול להיות כל דיסק. ויכול להיות שזה זמן טוב להיכנס לפאראנויה).
 

4.

עוד אבירת mp3. ביורק
 עוד אבירת mp3. ביורק   
הווינדוס XP, מערכת ההפעלה המקיאוולית של מיקרוסופט, חוללה מהומה שלמה כשהסתבר שהמדיה-פלייר שלה מאפשר קידוד וצריבה של קבצי mp3 באיכויות נמוכות בלבד. זעם קדוש נשפך בכל פינות הרשת, למרות שבגירסאות קודמות של הווינדוס-מדיה-פלייר אפילו את זה לא היה. במיקרוסופט נעלבו. הם קיוו שזה יתפרש כצעד לקראת המשתמשים, וקיבלו זובור. בסדר, בסדר, אמרו ברדמונד. רוצים לעשות ריפינג ל-mp3 באיכות גבוהה? אין בעיה. תשלמו 30 דולר ומיקרוסופט תציע לכם פלאג-אין שיאפשר לכם לעשות בדיוק את זה. 5.html?tag=tp_pr target="NanaArticleNewWin">דיל טוב. מה לא עושים בשביל שהלקוחות יהיו מרוצים.

5.
אף אחד לא רוצה את ה-mp3. למיקרוסופט וריל-נטוורקס זה עולה בתמלוגים שהן מחוייבות לשלם לתומסון, חברת המולטימדיה האוחזת בזכויות על פורמט דחיסת האודיו המנצח את שתיהן גם יחד. לקרטל המוזיקה זה עולה בקרבות משפטיים וחורים בחומה המונופוליסטית. בכל מקרה, זה עולה להם על העצבים. אז הם משקיעים בפיתוח פורמטים משלהם, מפיצים שמועות על סוף המהפכה האנרכיסטית ברשת, מסבירים שחיסול פורמט ה-mp3 הוא לטובת עתיד המוזיקה. כי אף אחד הרי לא רוצה את ה-mp3. חוץ מכל הצרכנים שלהם.
 
 

ועכשיו להפי אנד

אמרתי שיהיה סוף טוב? אמרתי. ויהיה? כן. בטוח. עתיד המוזיקה באינטרנט אינו תלוי בשום צורה או אופן באנשי העסקים המעונבים שתיווכו בין מוזיקאים למאזיניהם בעשורים הקודמים. הוא תלוי באנשים שעושים מוזיקה ובאנשים שמאזינים לה בלבד. יש הרבה אהבה בין המוזיקאים לקהל שלהם, והאהבה תמיד מנצחת. האהבה הזאת מובילה עכשיו את סאגת המוזיקה און-ליין לכיוונים לגמרי בלתי צפויים.

מסתיים לו העידן בו היינו עדים פאסיביים בלבד להצלחת אלילי הפופ/רוק/ראפ/טכנו/פסדובלה שלנו. מעכשיו, גם אנחנו שותפים. פאבליק אנמי, הרכב ההיפ-הופ הנושכני בדימוס, מציע למעריצים להוריד מהרשת קטע ראפ א-קאפלה בביצועם, לרקוח ממנו טראק חדש שיופיע באלבום הבא של הלהקה כקטע בונוס, ולזכות באלף דולר. הביסטי בויז עושים בדיוק אותו דבר, אבל סתם בשביל הסבבה. וזה עוד כלום לעומת חגיגת הרמיקסים של מעריצי ביורק. זאת המציאות שהתאגידים לא מסוגלים לעכל: באינטרנט, כולנו כוכבים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by