ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
המחשב נשרף? יש מה לעשות 

המחשב נשרף? יש מה לעשות

 
 
אורן הוברמן

אם מוצר חשמלי נשרף לכם בגלל "נחשול מתח", חברת החשמל חייבת לפצות אתכם. המדריך המלא

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
תארו לעצמכם את תמונת האימים הבאה: התעוררתם לכם בניחותא לאחר לילה גשום ורווי רעמים. עם הקפה של הבוקר ניסיתם להדליק את המחשב. זה מצידו, סרב לציית. טלפון מבוהל לחבר "שמבין" הבהיר מיד את רוע הגזרה: נשרף לכם המחשב. הלך. קאפוט. לא היה עשן שיזהיר, ושום פקק לא קפץ. הכי גרוע – נדמה שאין את מי להאשים. כוחות הטבע דפקו אתכם, לכאורה, ואין דבר שאפשר לעשות בנידון.

לאייל תורג'מן מנהריה הסיוט התגשם. "קמתי בבוקר וגיליתי שנשרף לי המחשב", הוא מספר לנו, "הזמנתי טכנאי שיבדוק מה קרה, והוא אמר לי שככל הנראה היו באותו הלילה נפילות מתח, וזה גרם לשריפת הרכיבים במחשב". "התקשרתי אליהם", הוא מפרט, "והם הודו שהיו באזור שלי 'נחשולי מתח' באותו הלילה. כשהתחלתי לשאול שאלות, הם אמרו לי 'היית אמור לגבות את המחשב שלך' ובזה הסתיים הסיפור מבחינתם".
 

חברת החשמל אחראית

ובכן, אזרחים יקרים, הנה כמה דברים ששווה לדעת במקרה הצורך.

בשנים האחרונות נרשמו בישראל אלפי מקרים של מכשירי חשמל ואלקטרוניקה שניזוקו בעקבות שינויים במתח החשמל. המכשירים הרגישים יותר לנזק הם בדרך כלל גם היקרים יותר: מחשבים, סורקים וטלוויזיות. "נחשול מתח", הגורם בד"כ לנזקים אלו, הוא תופעה מוכרת שרק בשנים האחרונות הפכה למפגע. הסיבה: מכשירי החשמל החדישים רגישים בהרבה לשינויי מתח מאלו של פעם. הציוד להגנה בפניהם, מאידך, נותר מיושן ובלתי אפקטיבי. חשוב להבין: האשם במחשב השרוף שלכם אינו ברק סורר או נחשול חשמל נבזי, אלא חברת החשמל בחוסר האכפתיות שלה.
 
 

דע את האויב

 
"חברת החשמל מנסה להתחמק באופן שיטתי מחובתה לפיצוי הצרכנים, כשעל פי רוב היא מתרצת את סירובה בטענה בלתי נכונה כי מכשירים תקינים ותקניים אינם ניזוקים כתוצאה מהפסקות חשמל", מדווחים לנו מהמועצה לצרכנות. "החברה נוקטת במכוון במדיניות דחייה אוטומטית של לקוחות מתלוננים, מתוך הנחה שרבים מהם יתייאשו בדרך ויוותרו על הפיצוי המגיע להם".
 

מה אומר החוק?

החוק, שימו לב, נמצא הפעם לצדכם, וישנם לא פחות מעשרות פסקי דין הקובעים זאת. בתי המשפט ברבים מהמקרים פוסקים לטובת הצרכנים הניזוקים, ומחייבים את החברה בפיצוי הולם. "אם תגבו את התביעות שלכם בחוות דעת של טכנאי המעיד שאכן מדובר בנחשול מתח – יש סיכוי סביר שחברת החשמל כבר תמצא דרך לפצות אתכם בתהליך של גישור", מספרים לנו מהמועצה לצרכנות. בקיצור, יש לכם קייס, ויש מי שיפצה אתכם על המחשב ההרוס. עכשיו רק נותרה השאלה – איך מגיעים אליו עם הכי פחות כאב-ראש?
 

המדריך לתובע

1. ראשית כל, פנו לטכנאי עם המכשיר (או החלק) שניזוק, ובקשו ממנו שיפרט במסמך מסודר את הנזק שנגרם, הסיבה הסבירה לעניין (למשל - נחשול מתח) ואת עלות התיקון או ההחלפה. חשוב: קחו קבלה המעידה על עלות החלקים, הבדיקה והעבודה.

2. עתה, פנו טלפונית למרכז השירות של חברת החשמל (חייגו 103 מטלפון רגיל או נייד). נווטו עד שתגיעו למענה אנושי, ובקשו לדעת עוד פרטים על הפסקת החשמל שקטעה את פתיל חייו של המכשיר החשמלי היקר שלכם. האם היא מתועדת במחשבי חברת החשמל? כמה זמן נמשכה? האם היו פניות נוספות לגבי "נחשולי מתח" באיזורכם? רשמו הכל וציינו גם את שם המוקדנית איתה דיברתם, השעה והתאריך.

3. שלחו פקס ( 04-8184605) או מכתב (לכבוד: מחלקת תלונות הציבור, חברת החשמל, ת.ד. 10 חיפה, מיקוד 31000) או אימייל (ombudsman@iec.co.il) המתאר את כל הסיפור, ודרשו פיצוי בגובה עלות תיקון המכשיר או החלפתו. חשוב: צרפו את הקבלות על הסכומים ששילמתם לטכנאי.

4. לא קיבלתם תשובה? דחו אתכם במכתב מנומס? תוכלו לתבוע את חברת החשמל על הנזקים בבית המשפט לתביעות קטנות. הנה מדריך בנושא.

בהצלחה!

(מבוסס על כתבה שפורסמה במדור "דוברמן")
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by