ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
פרויקט המכשפה מרמלה 

פרויקט המכשפה מרמלה

 
 
צוות נענע

קבלו אותם במחיאות כפיים סוערות: אנימציית גיפים, כותרות מהבהבות, תמונות מרהיבות על רקע השקיעה וקישור לאתר למען דרעי. כן, זהו האתר של שריקי ובנבנישתי, צלמי חתונות משהו עשר מרמלה. הטוויסט היחיד: הם בכלל לא קיימים, הם רק דמויות בסידרה "שוטטות" בערוץ 2

 
 
 
 
 
 
 
 
 
קול ששון וקול שמחה. האתר של שריקי ובנבנישתי
 קול ששון וקול שמחה. האתר של שריקי ובנבנישתי   

ברשת, אומרת הקלישאה, אף פעם לא ברור איפה נגמרת המציאות ואיפה מתחילה המציאות הווירטואלית. או משהו. ובכן, בחו"ל הספיקו כבר לא מעט מפיקי סרטים וסדרות טלוויזיה (פרויקט המכשפה מבלייר, באפי, אקס מן ועוד רבים וטובים), חברות מסחריות וחברות פרסום לנצל את התובנה הזאת לטובת קידומם של די הרבה סרטים ומוצרים בשנתיים האחרונות.

וכאילו כדי להדגים עוד קלישאה - שישראל תמיד צועדת שניים וחצי צעדים אחרי העולם הנאור - הנה עוד פיסת היסטוריה קטנטנה ברשת הישראלית: אתר היחצ"נות הכאילו-אמיתי-אבל-בעצם-לא הראשון בישראל עלה ממש בימים אלה לרשת, כחלק מהפרומו של הסידרה החדשה "שוטטות" (ערוץ 2). ולמרות האיחור האופנתי, חייבים להוריד את הכובע, מדובר בעבודה משובחת.

מי שנכנס לאתר בלי לראות פרק אחד בסידרה, יתקשה מאוד להבחין שלא מדובר באתר אמיתי של חברת הפקות וידאו דה-לה שמאטע. מאות אתרים באותו סגנון מרפדים את הרשת, הן בישראל והן בחו"ל, ולרוב הם משמשים כאופציית גלישה אלטרנטיבית לגולשים משועממים, ומעסיקים מדורים כמו "לחץ כאן" המיתולוגי בנענע. יוצרי הסידרה החליטו לרכב על הגל התמיד-אופנתי הזה, כדי ליצור מעט יותר אותנטיות לסידרה, ולהוסיף למימד התיעודי-כביכול שלה.
 
במיטב מסורת אתרי הג`יפה. שריקי ובנבנישתי מדגימים יכולות באתר
 במיטב מסורת אתרי הג`יפה. שריקי ובנבנישתי מדגימים יכולות באתר   
הסידרה "שוטטות" עצמה (יום רביעי, 21:30, "רשת" בערוץ 2) עוסקת באסף (אסף הראל, שגם כתב את התסריט), בחור תל-אביב מעט פלצני ומעצבן אבל עם שאיפות. הוא מצליח לשכנע את מנהל ערוץ הכבלים הקהילתי של ראשון והסביבה (בני כרמלי) לעשות סידרת ראיונות עם סלבריטאים בסביבתם הטבעית. רק מה, אותו מנהל לא ממש מקצה לו ולו שקל אחד לטובת העניין, אבל הוא כן מוכן לסדר כצוות צילום את שריקי (ארז בן-הרוש) ובנבנישתי (אורי גוטליב), הלא הם צוות "וידאו טופ", צלמי חתונות משהו עשר, שמוכנים לצלם את הסידרה בחינם.

מכאן ואילך העלילה נכנסת להסתבכויות מביכות שנעות סביב הקונפליקט בין הקשקשנות התל-אביבית של אסף להתקשקשות הסחבקית של שריקי ובנבנישתי, כשהם מנסים ולא ממש מצליחים לראיין את אורנה בנאי, שרית חדד, ירון לונדון ועוד.

כאמור, כחלק ממסע הפרומו של האתר, עלו לאוויר שני אתרים לסידרה. אחד הוא אתר רשמי של "רשת", שמכיל את כל מה שהייתם מצפים מאתר רשמי כזה להכיל, פלוס כמה בונבונים כמו תסריטים להורדה; והשני, הוא הוא הדובדבן האמיתי, אתר "וידאו טופ", העשוי במיטב מסורת אתרי הג`יפה, ומציג את חברת צילום החתונות של שריקי ובנבנישתי במלוא תפארתה.
 
היתה תחושה שזה יהיה כיפי להמשיך ולהשתעשע, במקום לעשות אתר רציני. שוטטות
 היתה תחושה שזה יהיה כיפי להמשיך ולהשתעשע, במקום לעשות אתר רציני. שוטטות   
כבר בכניסה לאתר יקדמו את פניכם פלייבק מידי מג`וייף של בריטני ספירס, אנימציות גיפים מצויינות (שריקי ובנבנישתי משיקים כוסיות יין), פונטים פלואורסנטים מאירי עיניים, והבטחות כמו "המחירים בקרשים", "רבבות לקוחות לא טועים" ואפילו "מקצוענות ואסתטיקה הולכים יד ביד". גם הדפים הפנימיים מצחיקים לא פחות, ואותנטיים לא פחות (מומלץ: טיפים לחתונה). בקיצור, אתר לתפארת הקאלט.

"האמת", אומר אסף הראל, "שפשוט עשינו מחקר על אתרי חתונות בארץ, ראינו מה יש באתרים דומים, ועיצבנו את האתר באותה אווירה ואותו לוק וניסוחים. אם תסתכל על אתרים אחרים של צלמי חתונות בארץ, בסך הכל הם די דומים".

- מאיפה בא הרעיון לבנות אתר לשריקי ובנבנישתי?

"לכל מי שהיה מעורב בסידרה, מהשחקנים ועד הבמאי, אוהב פלנץ, היתה תחושה שצריך ללכת למקום הזה, וזה יהיה כיפי להמשיך ולהשתעשע, במקום לעשות אתר רציני. משם זה התגלגל לרשת, הזכיינית שמשדרת את הסידרה, ואמנם זה לקח קצת זמן, אבל בסוף הם הסכימו ללכת עם זה. את האתר עצמו בנה עורך הסידרה, יצחק גרבוז".
 
 
- לקחתם השראה מדברים דומים שנעשו בעולם, כמו הקמפיין המזוייף של לי קופר?

"הפעם הראשונה שנתקלתי בדבר כזה היתה בקליפ שרץ באם.טי.וי ונקרא "דיסקאבר היפ הופ". מדובר בקליפ של עשר דקות שעשוי כמו פרסומת בערוץ הקניות, ומנסה כאילו למכור לך ערכה לעשיית היפהופ, עם הדגמות ושכנועים הזויים ושחקנים סוג ד`. מעבר לקליפ יש גם אתר שמנסה למכור את אותה ערכה בדיוק, במקום לתת מידע על הלהקה כמו שהיית מצפה. הם המשיכו באותו ראש, וזאת היתה ההשראה".

"אני מת בכלל על כל טשטוש הגבול בין מציאות לדמיון, כמו הסיפור של אתר חתולי הבונזאי, שניסה כביכול למכור חתולים שגדלו בצנצנות, ועורר גלי מחאה אדירים למרות שהיה מזוייף לחלוטין. זה מאוד הצחיק אותי".

- הגיעו הזמנות לשריקי ובנבנישתי דרך האתר?

"לא, טרם התקבלו הזמנות".

- תודה.

"גם לך".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by