ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הושק פיירפוקס 1.5 

הושק פיירפוקס 1.5

 
 
רן יניב הרטשטיין

שוחררה גרסה חדשה של הדפדפן האלטרנטיבי. הבשורה: שיפור טכנולוגי וקונספט שיווקי חדש

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
הגרסה החדשה של פיירפוקס יצאה היום לאור, בתום שנה מוצלחת במיוחד לדפדפן הצעיר. פיירפוקס מילא את ציפיות מפתחיו, והצליח להגיע לנתח של 10% משוק הדפדפנים. העדכון האחרון מהווה סימן דרך עבור חברת מוזילה, והיא מתכוונת לשחרר עדכונים תכופים יותר ולשווק אותם באופן אגרסיבי יותר.

כמה מהשיפורים הבולטים בפיירפוקס 1.5 הם מערכת עדכון משופרת, טעינה מהירה יותר של עמודים, חלון אפשרויות מחודש לקביעת הגדרות הפעולה של הדפדפן, וכלים למחיקת מידע פרטי כמו היסטורית הגלישה והעוגיות. מתחת למכסה המנוע, פיירפוקס 1.5 גם תומך טוב יותר בתקני אינטרנט - ביניהם SVG‏, JavaScript 1.6‏, ו-CSS, וכן כולל חוסם פופ-אפים משופר ומערכת אבטחה חזקה יותר.

להורדת הדפדפן באתר מוזילה או באתר התוכנות של נענע
 

שיווק בקוד פתוח

 
השינויים הגדולים ביותר דווקא לא קשורים לדפדפן עצמו, אלא למערכת שמניעה אותו. עד לאחרונה, את פיירפוקס פיתחה קרן מוזילה - ארגון ללא מטרות רווח. אבל החל מאוגוסט השנה, עברה השליטה על הפיתוח והקידום של הדפדפן לחברה מסחרית. קרן מוזילה הקימה את חברת מוזילה כדי לזרז את הפיתוח ולחזק את מנגנון הקידום של הדפדפן פיירפוקס ותוכנת הדואר ת'אנדרבירד.

עתה, חברת מוזילה מתחילה לתפוס מקום מהותי יותר בכל הקשור לפיירפוקס. עד היום, לדוגמה, הכתובת הראשית להורדת הדפדפן ותוכנת הדואר היתה באתר של קרן מוזילה. עם השקת הגרסה החדשה, פיירפוקס ות'אנדרבירד עברו דירה לאתר של חברת מוזילה, עם עיצוב מחודש. אבל השינויים הללו אמורים להיות יותר מסתם קוסמטיקה.

חברת מוזילה מבטיחה שפיירפוקס ות'אנדרבירד יזכו מעתה לעדכוני אבטחה מהירים בהרבה. היא גם קבעה לוח זמנים צפוף לעדכונים הבאים של פיירפוקס. ביולי 2006 נקבל את גרסה 2.0, וגרסה 3.0 תגיע ב-‏2007. למרות שנקבעו מועדים, היעדים עדיין לא ברורים - ואין לדעת כרגע בדיוק למה אפשר לצפות משתי הגרסאות האלה.

חידוש מעניין נוסף קשור למערך השיווק של פיירפוקס. כבר מהרגע הראשון, מאמצי הקידום של אנשי מוזילה התאפיינו במחתרתיות שובבה. המודל המוכר, ששרד עוד מימי נטסקייפ, התבסס על תמונות קטנות שמשולבות באתרים אישיים. ההצלחה של פיירפוקס נובעת בעיקר מיחסי הציבור המעולים שעושים לו המשתמשים עצמם.

לרגל שחרור הגרסה החדשה, מבקשים בחברת מוזילה לגייס את המשתמשים גם כמפיקי פרסומות. באתר spreadfirefox.com, שמרכז את פעולות השיווק והקידום של הדפדפן, יתחילו בקרוב לרכז סרטים קצרים שיצלמו המשתמשים עצמם, בהם הם יספרו למה הם כל כך אוהבים את פיירפוקס. כל הסרטים האלה ישולבו עם המפות של גוגל, ועל גבי מפת העולם תסומן נקודה עבור כל מקום שממנו הגיע סרט.
 

פיירפוקס בישראל

יש לצפות שארה"ב תהיה מכוסה לגמרי בנקודות של משתמשים מרוצים, אבל קצת פחות ברור מה יקרה בישראל. אמנם, יש בישראל קהילת מפתחים מסורה, שתסיים וודאי לתרגם את הגרסה החדשה לעברית תוך ימים ספורים. אבל הממשק והתמיכה בעברית הם לא המחסום היחיד שמונע מפיירפוקס לחדור לתודעת הגולש הישראלי.

למרות שפיירפוקס תומך בתקני אינטרנט בינלאומיים, מפתחי אתרים רבים מתעלמים לחלוטין מהתקנים הללו. השליטה של אינטרנט אקספלורר בשוק הדפדפנים הביאה אותם להתייחס לדפדפן של מיקרוסופט כתקן דה-פקטו. פיירפוקס עצמו תומך בעברית בצורה מושלמת, אבל למרבה הצער, כל האתרים הגדולים בישראל טרם התאימו את עצמם לתקני האינטרנט הרשמיים.

להורדת הדפדפן באתר מוזילה או באתר התוכנות של נענע
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by