ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
יאהו רוצה לרשת את MTV 

יאהו רוצה לרשת את MTV

 
 
רויטרס

תשיק מחר שני שירותי וידאו קליפים חדשים: אחד לאומנים מובילים ומוכרים והשני למתחילים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ענקית האינטרנט יאהו תשיק מחר, ה-1 בנובמבר שני שירותים וידאו קליפים חדשים המשקפים את הדומיננטיות הגדלה והולכת של האינטרנט בתחום הוידאו הקליפים המוזיקליים.

שירות אחד יציג בכל יום שידור בכורה של קליפ אחד, שהיה זמין למשך יממה. מרבית הקליפים ישודרו בבכורה עולמית ואחרים ישודרו במקביל גם בבכורה טלוויזיונית. הדגש בשירות זה יהיה על אומנים מן הזרם המרכזי. השירות השני, ששמו StopWatch נועד להפנות את אור הזרקורים לעבר אומנים בתחילת דרכם. בכל שבוע תפורסם המלצה על אחד מבין שלושה אומנים. הבחירה תתבצע על פי היסטוריית ההאזנות של הגולשים כמו גם על פי בחירה מפורשת שלהם.
 
לדברי בכיר ביאהו האחראי על הקשרים עם חברות התקליטים, "האינטרנט מוביל היום את תעשיית הוידאו-קליפים" ומנהלי חברות התקליטים לרוב מסכימים עימו. "אם תביט על כמה מן הפרוייקטים הגדולים שעשינו לאחרונה", אומר סגן נשיא בכיר בחברת התקליטים EMI, "כולם למעשה הושקו אונליין". ולא זו בלבד - מנהלים בחברות התקליטים משווים הופעה של קליפ ב-AOL או ביאהו להופעה על השער של מגזין המוזיקה רולינג סטון, במונחים של חשיפה.

כך למשל הקליפ "Shake It Off" זכה לכשתי מיליון בקשות ביממה הראשונה להופעתו ביאהו מיוזיק לבדה. התוצאה של המגמה הזו היא עליה בכמות הקליפים שנוצרים ועליה בשיעורי הצפייה בהם. כך למשל כמות הקליפים שנוצרו החל מ-2004 ועד היום, כבר עוברת את זו שנוצרה בשלושת השנים שלפני כן גם יחד.

הסיבה שחברות המוזיקה עשויות לקבלות בברכה את ההתפחויות הללו היא שזול להפיק קליפים שמיועדים לאינטרנט לעומת קליפים המיועדים לטלוויזיה. כך מתאפשר לאומנים חדשים עם כמות מזומנים קטנה באמתחתם ליהנות מן היתרונות של הופעה בוידאו-קליפים בדיוק כמו האומנים מן השורה הראשונה.

"אם יש לך רעיון פצצתי (לקליפ) ואתה מסוגל להוציא אותו לפועל בעלות נמוכה הוא עשוי להצליח בדיוק כמו אחד שמאחוריו תקציב של מיליון דולר". הסיבה לכך היא היא שאינטרנט הוא המקום בו נמצאים הצופים. בשנה שעברה, למשל, נצפו ביאהו כשלושה מיליארד קליפים ואילו ב-AOL מדווחים כי מידי יום מתקבלות בשירות המוזיקה שלהם 3-5 מיליון בקשות לוידאו-קליפים. ומדוע הגולשים מעדיפים את האינטרנט, למרות האיכות הוויזואלית הנמוכה יותר? זאת מאחר שברשת הם מסוגלים לבחור מספרייה כמעט בלתי מוגבלת של תוכן על פי דרישה. בעוד הטלוויזיה נותרה המדיה הפופולרית לגלות וידאו-קליפים חדשים, ברגע שהצופים יודעים כבר מה הם רוצים, הם פונים לאינטרנט כדי להשיגו.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by