ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
לארה קרופט, הדור הבא 

לארה קרופט, הדור הבא

 
 
רותם לצטר, גיימר

חברת פיתוח חדשה, גישה רעננה, ולארה שהצטמקה - הייתכן כי יקרה הבלתי אפשרי, ונקבל משחק טומב ריידר מוצלח?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
בעשור הקודם נחשבה 'Tomb Raider' לסדרת משחקים מעולים ופורצי דרך, מחלוצות ז'אנר משחקי ההרפתקה והפעולה התלת מימדיים. היא גם הביאה לעולם משחקי המחשב את אחת הדמיות הנשיות המפורסמות ביותר שלו - לארה קרופט, שהפכה עם השנים לסלבריטאית של ממש.
 
כמה חבל שעם השנים חלה התדרדרות ברמת המשחקים, אשר הגיעה לשיא השפל ב-2003 במשחק האחרון בסדרה, Angel of Darkness. המפיצה Eidos הבטיחה משחק שיקדם את הסדרה לדור הבא של קונסולת המשחק, ויציג לארה אפלה יותר ומשחקיות חדשנית. בדיעבד קיבלנו כותר עם גרפיקה נוראית, פאזלים איומים, עלילה מופרכת, זוויות מצלמה בלתי אפשריות, ואפילו לארה עצמה נראתה כמעין בובת מין מאותגרת פוליגונית, שמישהו ניפח יתר על המידה.

כצפוי, המשחק נקטל על ידי כל מבקרי המשחקים בעולם וגם אצלנו. המותג שמכר בעבר עשרות מיליוני עותקים והוביל לסדרת סרטים מצליחה, הפך למושא הלעג של התעשייה כולה. לארה קרופט, שהחלה את הקריירה בתור הגרסה הנשית של אינדיאנה ג'ונס, הפכה להיות הגרסה הברונטית לפמלה אנדרסון.
 

הסקת מסקנות וחזרה למקורות

 
ב-Eidos הבינו שכדי לא לאבד סופית את סדרת הדגל שלה חייבים לעשות משהו ומהר, ואכן ננקטו מספר צעדים משמעותיים בכדי לנסות ולהחזיר את המותג לימי הזוהר שלו. הצעד הראשון היה לקיחת זכויות הפיתוח מחברת Core Design, שהייתה אחראית לכל משחקי הסדרה עד כה, והעברתם לחברת Crystal Dynamics שפיתחה משחקים מוצלחים רבים וביניהם סדרת Legacy of Kain, Whiplash ומשחק היריות Project snowblind.
 
 
שנית, החליטו בכירי Eidos להחזיר לעניינים את טובי גורד, יוצר הסדרה, אשר עומד כעת בראש צוות הפיתוח של המשחק החדש – Tomb Raider: Legend. כבר עכשיו, בשלב מוקדם יחסית, ניתן לומר שהשינויים הגדולים הללו הם תחילתו של מפנה חיובי למדי בסדרה הוותיקה.

הקו הבולט במשחק החדש - חזרה למקורות הסדרה שהפכו אותה להצלחה מסחררת. במקום שיטוט חסר תועלת בערים ענקיות, יחזרו הקטקומבות האפלות והקברים העתיקים. גם לארה עצמה תחזור למימדיה הישנים והצנועים. למרות שהחזה הוקטן, היכולות הפיזיות של לארה דווקא השתפרו. לארה החדשה תדע להתגלגל, לקפוץ, לבעוט, לזחול ולשחות באופן טבעי ואינטואיטיבי יותר. יעמדו לרשותה מספר עזרים טכנולוגיים כמו מחשב כף יד, משקפת לראיית לילה, וקרס מגנטי שיכול להיתפס בחרכים או מתכות, עליו תוכל לארה להתנדנד ולעבור מכשולים.
 

מצלמה אוטומטית - פיקוד ידני

 
על העלילה עדיין שומרים המפתחים בסוד כמוס, אך הוצהר שגם כאן הנטייה היא לחזור לנורמליות, וליצור עלילה ריאליסטית יותר ומופרכת פחות, בחירה שתשפיע גם על האויבים במשחק שיהיו "מציאותיים" יותר. תגידו שלום ולא להתראות למפלצות, למומיות ולזומבים. לא נתגעגע.

אחד החסרונות הבולטים בסדרה עד כה היה זווית המצלמה הבעייתית, שהיוותה האויב הגדול ביותר לשחקנים, יותר מכל בוס בו הם נתקלו בהרפתקאותיהם. בעיה זו אמורה להיפתר בעזרת מצלמה אוטומטית חדשה, שאמורה לפעול באופן עצמאי ללא צורך בכיוון. עם זאת, תכלול המצלמה גם אפשרויות לפיקוד ידני, במקרה שיווצר צורך לחקור איזושהי פינה נידחת ובלתי נראית.
 
חסרון בולט נוסף של הסדרה, אשר יתוקן בכותר החדש, הוא המוות הפתאומי של לארה בכל פעם שהיא נופלת בקטעי הפלטפורמה השונים לתהום העמוקה שמתחת. כל מי שאי פעם שיחק בכותר בסדרה זוכר את התסכול הגדול אשר כרוך בלהתחיל כל שלב מההתחלה עשרות פעמים, רק כי לארה החליטה לבצע התאבדות טיפשית ממדף האבן עליו עמדה, או שיפדה את עצמה על חנית שיצאה באופן פתאומי מאחד הקירות (חנית שפשוט לא יכולנו לראות - כי המצלמה הייתה עסוקה בלהראות לנו את השמיים).

ללא ספק, הייתה זו שיטה בזוייה להארכת חיי המשחק באופן מלאכותי. כדי ליצור חווית משחק זורמת יותר וקטעי פלטפורמה שוטפים יותר, אימצו מפתחי המשחק החדש את גישתו של Prince of Persia: Sands of Time המוצלח: במקרה בו לארה נופלת היא יכולה להחזיק את עצמה בקצה הקיר, לטפס בחזרה למעלה ולהמשיך בדרכה. גם היקלעות אקראית למלכודת אין פירושה מוות פתאומי, לארה החדשה תוכל להתגלגל ולהתחמק מהמלכודת בקלות יחסית, כל עוד השחקן שם לב למתרחש.
 

מערכת קרבות חדשה

 
בתערוכת המשחקים האחרונה של לייפציג הוצגה בפעם הראשונה מערכת הקרב של המשחק בגרסת ה-Playstation 2. המערכת מזכירה מאוד את הכותר Mark of Kri שיצא לקונסולה ב-2003. כל אויב מיוצג על ידי כפתור בבקר הקונסולה בסימול המרחף מעל ראשו, וכדי לפגוע בו פשוט לוחצים על אותו כפתור. לחיצה רצופה מספר פעמים תיצור התקפה משולבת וחזקה יותר. היתרון הגדול בשיטה זו הוא לחימה במספר אויבים בו-זמנית מכל הכיוונים, ללא כל צורך להתביית או לעבור ממטרה למטרה באמצע הקרב.
 
צמד האקדחים, אשר מהווה (ביחד עם צמד אחר) את סימן ההיכר של לארה, חוזרים למשחק גם הפעם ויהיו כלי הנשק העיקריים במשחק. בנוסף יעמדו לעזרת קרופט רימונים, מטולי יד, רבי סער אוטומטיים, ומגוון רחב של כלי נשק נוספים שייחשפו בקרוב.

לצד הקרבות שמאז ומעולם היוו חלק משמעותי בסדרה, אהבו חובבי ההרפתקאות גם את החידות והפאזלים שהיו פזורים לאורך כל שלבי המשחק. גם בחלק זה חלה לצערי הדרדרות במהלך השנים, כאשר אותן חידות מוכרות כהזזת אבנים או לחיצה על כפתורים כדי לפתוח דלתות, חזרו על עצמם שוב ושוב.
 

חידות מקוריות ב-Tomb Raider? לא יכול להיות...

גם בתחום הפאזלים מכינים המפתחים מהפך, כאשר לכל חידה במשחק יהיו מספר דרכי פתרון שונים. לדוגמא, באחד מהשלבים שנחשפו, צריכה לארה להגיע אל משאבת מים, אך הדרך שלפניה חסומה במספר מכשולים. ניתן לעבור אותם על ידי שימוש בקרס המגנטי שייתפס בתקרה וישלח אותה לצד השני של החדר, או להשתמש ברימון יד שיעזור לה לפלס את דרכה בין ההריסות.

בצורה זו ניתן לעודד את השחקן למצוא בכל פעם דרכים חדשות לעבור את המכשולים, וכך להימנע מהתחושה המוכרת של פאזלים אשר חוזרים על עצמם שוב ושוב – הסיבה העיקרית לכישלונה העגום של סדרת Tomb Raider במהלך השנים האחרונות.
 
האם אכן יצליח Tomb Raider: Legend להחזיר לסדרה את השם הטוב וההצלחה המסחרית מהם נהנתה בעבר? נגלה זאת בקרוב - המשחק מתכונן לצאת לקונסולת ה-PSP הניידת במהלך החודש הבא, ובפברואר 2006 למחשב האישי ולקונסולות ה-Playstation 2 , ה-Xbox הנוכחית, וגם ה-Xbox360 העתידית.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by