ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
למה אין VOD ביום כיפור? 

למה אין VOD ביום כיפור?

 
 
אורן הוברמן

HOT שלחה אתכם אתמול לחפש את הסרטים והתוכניות בספריות הווידאו וברשת. למה? כי לא אכפת להם מספיק

 
 
 
 
 
 
 
 
 
וידאו-און-דימנד. בערך
 וידאו-און-דימנד. בערך   
אני צם ביום כיפור. צם מבחירה, ולא מתוך ציות להוראה דתית כזו או אחרת. אני צם, בין היתר, כי זו הדרך בה בחרתי להאמין. איש לא הכריח אותי, לא אילץ, לא כפה.

מלבד האקט, הסמלי, של הצום - אני עושה את כל השאר. אני מדליק מחשב, גולש ברשת, קורא. שלא לדבר על להדליק אור. כמו רבע מהמדינה (על פי סקר גיאוקרטוגרפיה האחרון) גם אני מכין מראש סטוק של DVD מספריית הסרטים, ועוד כמה מהאינטרנט.

יש משהו יפה בהתחשבות הזאת, הכוללת. החילוני אינו דורש את מנת ערוץ 2 היומית שלו והדתי אינו יוצא למלחמה על פעילות ספריות הווידאו. או האינטרנט, חלילה. נדמה כאילו מצאנו, בין ריב לריב, הסכם שבשתיקה. אנחנו נלך לרשתות הווידאו (ונוריד כמו מטורפים מהרשת) – ואתם תוכלו להמשיך ולהחשיך את הטלוויזיה. עוד תוצאה מצחיקה של השילוב בין מדינה יהודית לדמוקרטיה: משלמים במזומן על ההתחשבות באחר.
 
ואז גיליתי, ממש אתמול, ששירות התוכניות-בהזמנה-אישית, ה-VOD של הוט, סגור ביום כיפור. בדיקה מהירה בגוגל הסבירה את המחדל: הוט ביקשה לאשר את הפעלת השירות גם ביום כיפור ויורם מוקדי, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, מסר לה בחזרה שלילי עצבני. הוט לא התעקשה יותר מדי. "בנושא הזה ניישר קו עם הרגולציה באופן מוחלט .." הסביר מנהל התוכן של החברה לכתב דהמרקר בועז גריילסמר, "זו סוגיה מורכבת ובעייתית. מתפקידינו לגלות רגישות לכל האוכלוסיה ולכל המגזרים".
 

מתי שתרצה, כמעט

הוט אוהבת להשוויץ ב-VOD שלה. "טלוויזיה בהזמנה אישית!" הם מספרים לנו. בלי פרסומות, בלי הטרדות. מתי שאנחנו רוצים. האיש עם השלט שולט.

זה לא שאנחנו מקבלים את זה בחינם. עצם השימוש ב-VOD יעלה 10 שקלים בחודש. כל סרט שהוזמן יעלה, בנוסף, כמעט 17 ₪ בממוצע.

והאשליה מוכרת לא רע. טלוויזיה, לא זולה ומצומצמת אך מהירה וזמינה. 365 ימים בשנה, 24 שעות ביממה. אה, וסעיף קטן ג': לא ביום כיפור.
 
 

המגזר שנדפק

יש גם מרוויחים
 יש גם מרוויחים   
למה לא ביום כיפור? כדאי שתשאלו את הוט, שאתם משלמים לה על השירות כל השנה ומקבלים יום אחד פחות. במקרה, את היום שאתם הכי זקוקים לו. במקום לעשות רעש על העוול שנעשה לה וללקוחותיה, השלימה הוט (באהבה לא אופיינית) עם הגזירה הרגולטורית. "רגישות לכל האוכלוסיה ולכל המגזרים"? ממש.

ומה עם המגזר שלנו? לפחות רבע מהלקוחות שלכם, שיום אחד באמת צריך את המוצר שהוא משלם עבורו?

אולי חבל שאנחנו, אלו שמקבלים בהבנה את ההחשכה הכוללת, מגיבים בהנהון מאוכזב גם על העניין הזה. האם התירוץ "הטכנולוגיה בונבון אך סגורה לרגל רגישות" היה מתקבל באינטרנט? אם כך, למה הוא מתקבל בכזאת שלוות נפש בטלוויזיה בתשלום?
 
אולי זה קצת בגללנו. אנחנו לא נתקשר להתלונן לשירות הלקוחות של הוט ולא נשלח מכתבי תלונה זועמים למועצת הכבלים והלווין. אנחנו נמצא פתרונות, התרגלנו.

חלקנו נמשיך לחפש חניה, לנבור בשאריות של ספריית הווידאו ולקבל קנס מרגיז על איחור של יום וחצי. אחרים, עם יותר זמן, סבלנות ומיומנות – ימצאו את מבוקשם באופן פיראטי באינטרנט.

והוט? היא יכולה להמשיך ולספר על ה-VOD שלה על סוף הימים. שירות איכותי לא נמדד רק בתוכן ובטכנולוגיה. ביום כיפור הזה, שאף אחד שם לא טרח להלחם עלי, הוט איבדה את הקול שלי.

הבשורה הטובה היא שאף אחד לא יתלונן.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by