ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
אושרה הגשת תביעה ייצוגית נגד בזק 

אושרה הגשת תביעה ייצוגית נגד בזק

 
 
מערכת חיים ברשת

בית המשפט אישר הגשת תביעה ייצוגית נגד בזק שחייבה לקוחות של שירות האינטרנט WOW עוד לפני שחוברו לשירות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, רות רונן, אישרה אתמול (שני) הגשה של תביעה ייצוגית נגד חברת בזק, אשר הסתירה מלקוחותיה כי היא מחייבת אותם בגין שירות האינטרנט המהיר WOW עוד לפני שקיבלו כלל את מכשיר המודם המאפשר את הגלישה ברשת. כך מדווח הבוקר אתר The Marker.
 
אהוד ורבקה שפירא, לקוחות של בזק שביקשו להצטרף ביוני 2002 לשירות האינטרנט המהיר WOW, גלשו לפני כן באמצעות ספקית האינטרנט נטוויז'ן במסגרת מסלול גלישה מוזל של חברת בזק (מסלול "שש פלוס"). הלקוחות פנו באמצעות חברת נטוויז'ן אל בזק על מנת להצטרף לשירות WOW.

בתגובה קיבלו השניים מכתב מבזק שבו נכתב: "עם סיום התקנת הציוד על ידי טכנאי בזק אנא פנה לחברת האינטרנט שלך או לחברה שממנה הזמנת את כרטיס הרשת, להשלמת תהליך ההתחברות לשירות... אם היה לך הסכם גלישה מוזל לגלישה באינטרנט הוא יבוטל, שכן בעת גלישה באמצעות שירות WOW אין חיוב בדקות שיחה של בזק. אם בכל זאת הינך מעוניין בהסכם זה, אנא פנה למוקד בזק להזמינו שוב".

הזוג שפירא כתב בפנייתו לבית המשפט כי חברת בזק חייבה אותם, ללא ידיעתם, בתשלום עבור שירות WOW עוד לפני שחברת נטוויז'ן העבירה אליהם את מודם ה-ADSL. כמו כן הסתבר לזוג שפירא כי סמוך להנפקת המכתב הפסיקה בזק את מסלול הגלישה המוזל שלהם (כיוון שהם כבר היו מנויים כביכול ב-WOW), כך שבנוסף לכך ששילמו עבור שירות WOW, אותו עדיין לא קיבלו, חויבו השניים עבור שעות הגלישה שלהם בתעריף הרגיל, היקר יותר ממסלול הגלישה הקודם שלהם.
 
הזוג שפירא הגיש תביעה נגד בזק וביקש כי זו תאושר כתביעה ייצוגית, על סמך הוראות חוק הגנת הצרכן המאפשר הגשת תובענה ייצוגית בגין כל דבר "העלול להטעות צרכן בכל עניין מהותי בעסקה". לטענתם פעלה בזק בצורה שיכלה להטעות אותם כצרכנים כיוון שלא מסרה להם כי תתחיל לגבות מהם תשלום עבור שירות WOW באופן מיידי, על אף שעדיין לא התאפשר להם ליהנות מהשירות כיוון שלא סופק להם מודם על ידי חברת נטוויז'ן.

השופטת רות רונן קיבלה את טענות התובעים וקבעה כי אי מסירת המידע של בזק (כלומר - העובדה שלא הודיעה ללקוחותיה כי תתחיל לחייב אותם בשירות WOW עוד בטרם סופק להם השירות) מהווה הטעייה. בנוסף, הסבירה השופטת, לו העובדות היו מוסברות ללקוחות היו האחרונים יכולים לפנות לבזק ולוודא כי לא יחוייבו על השירות שטרם סופק. לשם הדגמה, הסבירה השופטת, לקוחות שבחרו להזמין מודם ולהתקינו באמצעות בזק - חויבו בשירות רק לאחר שהמודם הותקן אצלם בבית.

לאור האמור לעיל קיבלה השופטת את הבקשה לאישור התביעה כתביעה ייצוגית, והודיעה כי כי מי שהזמין חיבור לאינטרנט מהיר WOW באמצעות ספק אינטרנט, החל מה-29 במאי 2002 עד להגשת התביעה בסוף 2003, וחויב לשלם על השירות עוד בטרם קיבל אותו בפועל - יכול להחשב כתבוע במסגרת התביעה הייצוגית. הנזק של כל תובע יחושב על פי הסכום בו חויב על ידי בזק בטרם קיבל את השירות בפועל.

גילוי נאות: חברת נטוויז'ן היא מפעילת אתר נענע
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by