ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
59% מהישראלים מחוברים לאינטרנט  

59% מהישראלים מחוברים לאינטרנט

 
 
אורי ברקוביץ`

מסקר שערך מכון נטוויז'ן לחקר האינטרנט עולה כי ל-73% מהישראלים יש מחשב וכי רוב הגולשים הכבדים הם צעירים עד גיל 29

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ערב ראש השנה תשס"ו, מפרסם מכון נטוויז'ן לחקר האינטרנט של אוניברסיטת תל-אביב את הסקר התקופתי שלו אודות הגולש הישראלי.

המימצא הבולט ביותר העולה מן הסקר: שיעור המחוברים לאינטרנט המהיר מקרב כלל האוכלוסיה מוסיף לגדול והוא עומד כעת על 59%. מתוכם גדל בהתמדה אחוז המחוברים לאינטנרט המהיר, וזאת על חשבון החיבור באמצעות חיוג רגיל. עוד עולה כי ליותר ויותר ישראלים יש מחשב בבית ופחות ופחות ישראלים לא מחברים את אותו מחשב לאינטרנט.
 

הגולש הישראלי: צעיר, חילוני, מלומד ומרוויח היטב

על פי הסקר, אחוז המחוברים לאינטרנט המהיר גבוה בעיקר בקרב צעירים עד גיל 29 (64%) , חילונים (69%), בעלי רמת השכלה גבוהה (67%), בעלי רמת הכנסה גבוהה (80%) ובקרב ותיקים יותר מאשר בקרב עולים מחבר העמים (56% לעומת 46%, בהתאמה). ציבור נטולי המחשבים, לעומת זאת, מורכב בעיקר ממבוגרים מעל גיל 50 (44%), חרדים או דתיים (35%) וכן מבעלי רמת השכלה נמוכה (47%) ובעלי רמת הכנסה נמוכה (42%).
 
 

עלייה באחוז הגולשים הכבדים

באשר לתדירות השימוש, נמצא כי 28% מן הגולשים, הם גולשים "כבדים", הגולשים כל יום, או כמעט כל יום, ארבע פעמים או יותר (לעומת 20% בסקר שנערך במאי 2005 ו-31% באוגוסט 2004). 23% מן הגולשים מוגדרים "בינוניים", והם משתמשים באינטרנט כל יום או כמעט כל יום, בין פעם אחת לשלוש (לעומת 43% בסקר הקודם ו-28% בזה שלפניו). 37% הם גולשים "קלים", שמשתמשים באינטרנט בתדירות של פחות מפעם ביום (לעומת 32% במאי 2005 ו-34% באוגוסט 2004).
 
ביחס לאוכלוסיה הכללית, אגב, מהווים הגולשים הכבדים 15% (לעומת 9% במאי השנה ו-14% באוגוסט 2004). חלקם של הגולשים הבינוניים מקרב כלל האוכלוסיה עומד על 12% ואילו 20% ממנה הם גולשים קלים.
 
ואולם, המימצאים היותר מעניינים הם אלה הנוגעים לזהותם של אותם גולשים: אחוז הגולשים הכבדים, כך עולה מן הסקר, גבוה במיוחד בקרב צעירים עד גיל 29 (40%) ובקרב ישראלים שמוצאם מארצות אפריקה-אסיה (61%). לעומת זאת, אחוז הגולשים הקלים גבוה בקרב הציבור החרדי והדתי (58%) ובקרב בעלי ההשכלה הנמוכה (45%).
 

בראש מצעד השימושים: חיפוש מידע ואימייל

ארכיון: A.S.A.P
 ארכיון: A.S.A.P   
בסקר הנערך החודש נבדקו גם מהם השימושים העיקריים שעושים אלו שגולשים באינטרנט. בפני הנשאלים שדיווחו כי הם גולשים באינטרנט הוצגה השאלה: מהי הפעילות שאת/ה עושה הכי הרבה באינטרנט? בראש מצעד השימושים עומדים, כצפוי, הדואר האלקטרוני, חיפוש המידע והגלישה באתרי החדשות. 59% ציינו את הגלישה לשם חיפוש מידע כאחת משתי הפעילויות הראשיות שלהם, 49% אמרו זאת על משלוח או קבלת אימיילים, ואילו עבור 18% היתה זו גלישה לאתרי חדשות. מיד אחר כך ברשימה הוזכרו אתרי הקניות או הבנקים (13%), צ'אטים, פורומים או מסרים מידיים (12%) ותכונות ומשחקים (12%). יש לציין בהקשר זה כי יתכן שהסיבה לכך שאחוז כה נמוך של משתמשים הגדיר כמרכזי את השימוש בתוכנות מסרים מידיים, היא שהסקר לא בדק גולשים מתחת לגיל 18, הידועים כמשתמשים אדוקים בתוכנות אלו.
 
הצלבה של המימצאים שנגעו לאופי השימוש באינטרנט, עם אלה שנגעו להיקף השימוש, הצביעה על הבדלים בהרגלי הגלישה של הגולשים הכבדים והקלים: עבור 60% מהגולשים הכבדים, הדואר האלקטרוני הוא אחד השימושים העיקריים, בהשוואה ל-36% בלבד בקרב המשתמשים הקלים. לעומת זאת, אחוז גבוה יותר (22%) של משתמשים קלים ציין את הגלישה לאתרי חדשות כמרכזית, בהשוואה ל-16% בלבד מן המשתמשים הכבדים שציינו אתרים אלה כיעד גלישה מרכזי.
 

החדירה ממשיכה

אם לשפוט מן הסקר, מצבו בכי טוב, בלשון המעטה. לדברי אלי הכהן, מנהל מכון נטוויז'ן. "עולה ממנו קו ברור של חדירה והטמעה מסיביים של האינטרנט בישראל". לטענתו, משמעות העובדה שכמעט 60 אחוזים מן האזרחים מחוברים היום לרשת היא ש"יש חדירה מהותית של מהפכת המידע לבתים בישראל. אם אך לפני עשור, השימוש באימייל עוד היה נחשב סוג של אטרקציה, היום, כפי שעולה מן הסקר, זו כבר נורמה בסיסית למדי".
 
למרות זאת, אומר הכהן, יש בישראל עדיין מצב של "פער דיגיטלי", אותו הוא מגדיר כ"מצב בו יש כאלה שיש להם מחשב וכאלה שאין להם מחשב, וזאת מכל מיני סיבות: כלכליות, חברתיות או דתיות". "היעד החינוכי התרבותי והחברתי של מדינת ישראל", לדבריו, הוא "שבכל בית יהיה מחשב". על אף שיעד זה נראה עתה כאוטופיה, על רקע הבעיות הדחופות יותר עימן נאלצת ישראל להתמודד, ובהן המצוקה הכלכלית של ישראלים רבים, יש בכל זאת לשאוף "לתת לצעירים את הכלי הזה, שבעולם כבר הפך לנורמטיבי".
 
הסקר של מכון נטוויז'ן נערך החודש, ספטמבר 2005, על ידי מכון סמית לסקרי דעת קהל. השתתפו בו, באמצעות הטלפון, כ-400 נשים וגברים שהם מדגם מייצג של כלל האוכלוסיה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה בסקר זה: כ-5%. הסקר עסק אך ורק בישראלים הגולשים מן הבית ולא נבדקו, למשל, הרגלי הגלישה של ישראלים הגולשים רק ממקום העבודה, מבתים של חברים או ממקומות ציבוריים (כמו ספריות או אינטרנט-קפה).

פורטל נענע נמצא בבעלות חברת נטוויז'ן
תמונות: A.S.A.P
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by