ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הרנסאנס של Driver 

הרנסאנס של Driver

 
 
דורון יעקובי, גיימר

לאחר שני כותרים גרועים ומאכזבים תנסה סדרת הפעולה דרייבר לחזור אל עצמה עם "קווים מקבילים" החדש והמושקע במיוחד

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"חיקוי בינוני ל-GTA עם שני צמיגים מפונצ'רים". "הפיזיקה לקוחה מקארמגדון 2, הלחימה מ-Ultima Underworld והנהיגה מ-Outrun... Driv3r הוא משחק מהדור הקודם". "פשוט אין תירוץ לזה, Driv3r הוא אסון עמוס באגים"."המשחק מהנה כמו לבלות את הערב בלמחוץ את אצבעותיך לעיסה על ידי פטיש גדול". "לא גמור ורקוב עד היסוד". "הוכחה שלא כל מה שנעשה בתשעה חודשים הוא מקור לשמחה". והאהוב עליי:"'תאונת דרכים ענקית, איומה, ומעוררת בחילה, עם דובוני פרווה ספוגים בדם..."

אלו רק חלק מביטויי האהבה אותם הרעיפו המבקרים על Driv3r (או "דרייבר 3" כפי שאקרא לו בהמשך הכתבה, כי אני מסרב לרשום את השם הפתטי ההוא יותר מפעם אחת), משחק הנהיגה הידוע לשמצה שיצא בשנה שעברה. הציטוט האחרון שכתבתי שייך למגזין PC Format, שהעניק למשחק את הציון המרשים – 18 מתוך 100.
 
 
אם עוד לא הבנתם את זה עד עכשיו, דרייבר 3 היה לפדיחה הגדולה ביותר שראה עולם המשחקים מאז 'דאיקטנה' של ג'ון רומרו. השיווק היה אינטנסיבי ומלווה ברעש פרסומי גדול. סרטונים הוליוודים מושקעים ליוו את יציאת המשחק. סלבריטאים כדוגמת מייקל מדסן (באד מקיל ביל 2) ומיקי רורק העניקו את קולם לדמויות. דיברו על גרפיקה קולנועית, מרדפים שלא מהעולם הזה ופיצוי על הפאשלה שהיווה 'דרייבר 2'. אפילו הכניסו את ה-'3' לתוך ה-Driver, כי הם... כאלה מגניבים כאילו?
 
ובכן, המציאות טפחה בחוזקה על פני המפתחים מחברת Reflections והמפיצים מ-Atari. דרייבר 3 התקבל בבוז גדול, ואתם מוזמנים לחזור ולעיין בפסקה הראשונה כדי להיזכר במה הפך את המשחק לכל כך רע. למרות הכישלון הגדול, ב-Atari ו-Reflections החליטו שלא לוותר על השם "דרייבר" כל כך מהר. בכל זאת, היה להם משחק טוב אחד – הראשון בסדרה. הפעם, הם החליטו, זה ילך טוב יותר. קבלו את Driver: Parallel Lines.
 
 

הילד רע של השכונה

 
הדבר הראשון שהוחלט לגבי Parallel Lines היה לוותר על קו העלילה של המשחקים הקודמים, ותודה לאל על כך. במשחקי דרייבר הקודמים כיכב טאנר, השוטר הסמוי שנכנס לשורות הפושעים, ופועל עבורם. השוטרים האחרים לא יודעים שהוא שוטר סמוי, והוא צריך לשמור על הכיסוי שלו ולכן אין לו בעיה לירות בשוטרים ולמחוץ את מכוניותיהם. ככל הנראה המפתחים רצו ששוטרים ירדפו אחרינו במשחק, אבל גם נרגיש שאנחנו "האיש הטוב", וכך מצאו את הפתרון המצוץ מן האצבע הזה.

ובכן, לאחר הצלחת משחקי GTA, הם כנראה הבינו שאנחנו מעדיפים בכל מקרה להיות "האיש הרע". התוצאה: טאנר בחוץ, והגיבור החדש של דרייבר הוא The Kid. הילד הוא עבריין בן 18 שמתחיל את דרכו בעולם הפשע של ניו-יורק. השנה היא שנת 1978, וכיאה למשחקי דרייבר המכוניות הן כבדות מנוע ועמוסות כוח סוס. עד מהרה מתגלה כי הילד הוא נהג לא רע בכלל במפלצות זוללות הדלק האלה, והוא הופך למבוקש על ידי ארגוני הפשע של העיר.
 
Driver: Parallel Lines עושה עוד צעד לכיוון GTA. בתור הילד, תוכלו להסתובב ברחבי העיר, למלא משימות, ולהשתתף במיני משחקים. הפעם, טוענים המפתחים, המשימות לא יהיו ליניאריות כמו במשחק הקודם: לא רק שיהיה לכם חופש פעולה בביצוע המשימה עצמה, אלא גם תוכלו לבחור אילו משימות לבצע ואילו לא. רק חלק מהמשימות הכרחיות לקידום עלילת המשחק.

אם תיכשלו במשימה, תוכלו פשוט להמשיך הלאה ולעבור למשימה אחרת, או לנסות את המשימה מחדש. לחילופין, תוכלו לנסות את אחד מהמיני-משחקים הפזורים ברחבי העיר. דוגמא למשחקון שכזה הוא Destruction Derby, בו מטרתכם - כמו במשחק המחשב והפלייסטיישן הזכור לטובה - היא להרוס את כל המכוניות האחרות. וכל זאת - בלי זמני טעינה בכלל. הכניסה והיציאה לכל משימה או משחקון אינה מלווה במסך טעינה מציק. לטענת המפתחים, זמן הטעינה היחידי הוא בעלייה הראשונית של המשחק. מעבר לכך שום דבר לא יקטע את האקשן.
 

מרדפים ברגל וברכב

 
הרגעים הגרועים ביותר בשני המשחקים הקודמים בסדרת דרייבר היו אלו שביליתם מחוץ לרכב. בעוד המשחק הראשון בסדרה התמקד במרדפים נטו, בדרייבר 2 ו-3 הוחלט להעניק לנו את האפשרות לצאת מהמכונית, לגנוב רכבים אחרים ולירות בדברים. למרבה הצער, זה היה עשוי רע מאוד: השליטה בדמותו של טאנר הייתה פשוט איומה, והאקשן מחוץ לרכב הפך לסבל של ממש.

ב-Driver: Parallel Lines החליטו המפתחים שלא לוותר על הפעילות הרגלית, ובמשחק החדש ניתן יהיה לצאת מהרכב, להשליך רימונים ולירות בשוטרים. עם זאת, המפתחים מבטיחים כי הפעם השליטה תהיה נוחה יותר, ובכלל שהאקשן יתמקד בעיקר בנהיגה ובמרדפים.
 
המרדפים ב"נהג: קווים מקבילים" (נשמע טוב בעברית, לא?) אמורים להיות הרבה יותר מהנים הפעם. בעוד המרדפים בדרייבר המקורי היו, לדעתי, המהנים ביותר במשחק מחשב כלשהו, בדרייבר 3 הם אכזבו כמו שאר המשחק. בכותר החדש, לעומת זאת, עבדו המפתחים על שיפור תחושת המהירות והשליטה ברכב, במטרה להשיב עטרה ליושנה. מובטחים לנו גם אינטליגנציה מלאכותית משופרת, ולא פחות מ-80 סוגים שונים של כלי רכב בהם נוכל לקרוע את העיר.

כלי רכב אלה כוללים מכוניות רגילות, אך גם משאיות, אופנועים ועגורנים. ב"'קווים מקבילים" תוכלו לגנוב כל דבר עם גלגלים, ואחר כך לקחת אותו למוסך ולשפר אותו לטעמכם. את הכסף שתרוויחו במשימות ובמשחקונים תוכלו לנצל על מנת להפוך את הרכב שלכם לחיה רעה: החלפה של חלקים שונים תסייע לכם להגיע למהירויות גבוהות במיוחד, וכך תעברו את המשימות הבאות ביתר קלות. כמובן שיעמדו לרשותכם גם מבחר של צבעים ותוספות למראה החיצוני של הרכב, אם זה מה שעושה לכם את זה.
 

מרוצים משותפים

 
Driver: Parallel Lines אמור לצאת בשנת 2006 עבור המחשב האישי, הפלייסטיישן 2 והאקס-בוקס, ובכל הגרסאות יהיה כלול גם משחק מרובה משתתפים לעד שמונה שחקנים. במצב מרובה המשתתפים יעמדו לרשותכם מספר סוגי משחק: מרוצים רגילים במסלולים קבועים מראש, וגם כמה דברים מעט יותר מתוחכמים. ב"שוטרים ושודדים", למשל, שחקן אחד משחק את השודד, ושאר השחקנים צריכים לרדוף אחריו ולעצור אותו באמצעות הניידות שלהם. מתוכנן גם משחק מבוסס קבוצות, הדומה ל"תפוס את הדגל" של משחקי הפעולה בגוף ראשון: במפה פזורות ארבע מכוניות, על כל אחת מהקבוצות לגנוב אותן ולהביא לבסיס שלה. לעניות דעתי, מקוריות מהסוג הזה היא בדיוק מה שסדרת דרייבר צריכה עכשיו כדי לחזור לעצמה.
 
 
מבחינה גרפית - ובכן, התמונות שראינו עד עכשיו לא מבשרות טובות. הפירוט במודלים התלת-ממדיים של הרכבים ובטקסטורות העיר נראה נמוך ולא משכנע. עם זאת, יש לזכור כי התמונות אינן בהכרח באיכות גבוהה, מה גם שהן לקוחות מגרסה לא גמורה של המשחק עבור הפלייסטיישן 2. אפשר לקוות כי המשחק המלא יראה טוב הרבה יותר. הצליל, לעומת זאת, צפוי להיות מושקע במיוחד, עם שימוש בצליל היקפי-Dolby 5.1 בגרסאות השונות של המשחק.

הייתי רוצה לומר בביטחון ש-Driver: Parallel Lines הולך לתקן את העוול שגרמו שני המשחקים הקודמים בסדרה, ושהוא יהיה טוב לפחות כמו דרייבר המקורי. עובדות כאלה אני עדיין חושש לקבוע טרם אראה את המשחק במו עיניי, כי גם דרייבר 3 הבטיח הרבה דברים לפני ששיחקנו בו באמת, והתגלה כפלופ אחד גדול. עם זאת, בינתיים הרושם מהמשחק החדש חיובי למדי. נראה כי המפתחים לקחו אל ליבם את הביקורת על המשחק הקודם ועשו מאמץ אמיתי לתקן את מה שהיה פגום בו. במרץ 2006 נגלה עד כמה המאמץ הזה השתלם.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by