ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
עלייתו ונפילתו של הפלאש 

עלייתו ונפילתו של הפלאש

 
 

לפני שלוש שנים בערך, הפלאש היה נראה כמו הדבר הכי מדהים ונפלא שקרה לאינטרנט. כמה אלפי אתרי פלאש איטיים, מקושקשים ולא נוחים אחר כך (שלא לדבר על פרסומות מעצבנות שמשתלטות על המסך), אין מנוס מלהודות: אם לא ניזהר, הפלאש עוד יהרוס את האינטרנט

 
 
 
 
 
 
 
 
 
האינטרנט זז. הוא דינמי. זאת מדיה עשירה. איזה מגניב. אשליות מראשית ימי הפלאש
 האינטרנט זז. הוא דינמי. זאת מדיה עשירה. איזה מגניב. אשליות מראשית ימי הפלאש   
מהפכות תמיד מתחילות עם כוונות טובות. האנשים שמאחוריהן בטוחים שהם הולכים לשנות את העולם באופן חיובי ביותר. זאת, כמובן, טעות טראגית גדולה. חלק ניכר מהמהפכות בהיסטוריה של המין האנושי הסתיימו בתוצאה הפוכה למטרה המקורית שלהן, ואם הבוסים הגדולים של מאקרומדיה לא יזהרו, זה בדיוק מה שעשוי לקרות לפלאש.

אני זוכר את הפעם הראשונה שלי עם פלאש. הייתי בבית של חברים, כשללא אזהרה מוקדמת ניווט אחד מהם את המאק שלו אל אתר של חבורת גרפיקאים גרמנים. מה שהיה עד לפני רגע רשת סטאטית ודוממת ומכוערת למדי, הפך פתאום לדבר ססגוני שמסתובב ומתעופף על המסך בליווי פסקול טראנס בוטש. התדהמה היתה מוחלטת. כמו ילדים מהופנטים ישבנו והסתכלנו על אתרי הפלאש הראשונים, משוכנעים שיותר מושלם מזה היקום לא מסוגל להיות. ולא היינו לבד.

פלאש, הן התוכנה הגרפית והן הפלאג-אין לדפדפן, כבשו את קהילת בוני האתרים מצד אחד ואת הגולשים מצד שני. תוך שנים בודדות היא הגיעה לכל מקום ברשת ול-96 אחוזים מהדפדפנים. כולם השתמשו בה, מילדות יפניות מתלהבות ועד חילות אוויר של מעצמות גרעיניות. קונצנזוס כזה לא היה לנו מאז המצאת האש (שאז הפנמנו, ספונטנית וסימולטנית, שהגיע הזמן לשרוף דברים): האינטרנט זז. הוא דינמי. זאת מדיה עשירה. איזה מגניב.
 
רוב ההקלקות נובעות מניסיונות נואשים של גולשים לגרש את הזוועה מהמסך. פרסומותפלאש
 רוב ההקלקות נובעות מניסיונות נואשים של גולשים לגרש את הזוועה מהמסך. פרסומותפלאש   
במאקרומדיה גורסים שהבעיה אינה טמונה בפלאש, אלא במעצבי האתרים שעובדים איתו. זאת טקטיקה חדשה ומלהיבה בעולם העסקים: אם יש בעיה עם המוצר, תאשים את הלקוח. רק שיש יותר מדי הוכחות מרשיעות המטילות ספקות כבדים על הגירסה הזאת. מילא זה שאתרי הפלאש הטובים ביותר שייכים דווקא, מה לעשות, לחברות שמעצבות אתרי פלאש. מילא זה שגם מיישומי פלאש חביבים להפליא (כמו הצ`ט התלת מימדי המקסים הזה), הציבור פשוט מדיר את דפדפניו.

אבל דגים ניג`סים שעושים לכם בלו-בלו-בלו ופרסומות פלאשיות שמשתלטות לכם על המסך זה כבר משהו שקשה להתעלם ממנו. לא רק כאן בנענע. בכל הרשת עומדים מפרסמים כמו נייק ופורד בתור, ומבקשים להעיק על הציבור ברשת עם סאונד ותמונות נעות. פרסומות פלאש זוכות לפי 20 הקלקות מפרסומות בבאנרים, והפרסומאים מצניעים בהצלחה את העובדה שרוב ההקלקות נובעות מניסיונות נואשים של גולשים לגרש את הזוועה מהמסך. וזה מה שיקבור את הפלאש סופית.
 
 
ענף הפרסום באינטרנט, שסובל מנסיגה קשה בשנה האחרונה, הוא המקום היחיד בו הקונצנזוס לגבי פלאש נותר על כנו. פרסומות דינמיות ואינטראקטיביות ברשת הן העתיד מבחינתם: פירוטכניקה פולשנית בכל עמוד. הטכנולוגיה שנועדה במקור להפוך את האינטרנט למקום יותר שמח, עוד תהפוך אותו לסיוט מעיק. הפרסומאים יעשו מזה כסף, ואתם תסבלו בשקט (או לחילופין: נתקו את הפלאג-אין הפאסה מהאקספלורר, וציינו לעצמכם בסיפוק ששוב דפקתם את המערכת).
 
 
 
טוב, ילדים וילדות, עכשיו תשכחו מכל מה שאמרתי. פלאש זה דבר גדול ומופלא. ושום דבר לא ישנה את זה. אפילו לא פרסומאים קשי-לב ורפי-מוח. כל עוד יהיו לנו סרטים מצויירים פרועים ומופרעים באינטרנט בזכות התוכנה הזאת, נסלח למאקרומדיה על הכל.
 
לרגל המצב מגיש לכם מועדון הסרט הטוב אתר קסום במיוחד, המכיל כמה מסרטוני הפלאש היותר קיצוניים שמקשטים את הרשת בנוכחותם. מומלצת במיוחד הסידרה המוטרפת "מיס מאפי אנד דה מאף מוב" העוקבת אחרי ילדה מתוקה בשם מאפי, שהיא למעשה ראפרית קשוחה המרבה להטות את המילה "פאק" בזמנה הפנוי. הטלוויזיה החינוכית לא יכלה לעשות את זה יותר טוב (באמת לא).
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by