ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
יאהו גייסה כתב צבאי ראשון 

יאהו גייסה כתב צבאי ראשון

 
 
מערכת חיים ברשת

קווין סייטס ישלח כעתונאי-בלוגר למוקדי הסכסוכים המדממים ביותר בעולם, כולל ישראל, ויעדכן משם בוידאו, כתבות וצ'טים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
פורטל יאהו הכריז כי הוא שכר לעבודה עיתונאי, שיהיה הראשון שייצר עבורו חדשות מקוריות. עד כה ערוץ החדשות של הפורטל היה מקום המרכז חדשות ממקורות חיצונים, אולם הוא לא הכיל שום תוכן הבלעדי ליאהו. העיתונאי שנבחר, קווין סייטס, יסקר במשך שנה אחת את מוקדי סכסוך ברחבי העולם. הדיווחים ירוכזו באתר הנקרא Kevin Sites in the Hot Zone שיחל להתעדכן ב-26 לספטמבר.
 
 
לסייטס, בן ה-42, יש ניסיון ככתב וכמפיק ברשתות תקשורת מיינסטרימיות כמו CNN ו- NBC. כעת תפקידו יהיה איפשהו בין עיתונאי רגיל לבין בלוגר. יאהו מגדירה אותו כ-Solo Journalist (או SoJo), היינו עיתונאי בודד, שיוצא לשטח ללא שום צוות מסייע. הוא יישא איתו את כל הציוד שימש אותו, כמו מצלמה דיגיטלית, מצלמת וידאו, מחשב נייד ומודם לוויני.

הגולשים יקבלו דיווחים בכל הפורמטים שהאינטרנט מאפשר: קול, טקסט, תמונה ווידאו. כמו כן, הגולשים יוכלו לתקשר איתו באמצעות צ'אטים ושיחות ועידה בווידאו .
 
 
יאהו וסייטס בחרו לסקר את מוקדי הסכסוך המזויין החמים והמדממים ביותר בעולם. ברשימת היעדים הפוטנציאלים רשומים 32 מוקדי סכסוך, בינהם, כמובן, נמצא גם הסכסוך הישראלי פלסטיני.

לדברי יאהו, סייטס יציג עיתונות שונה מהעיתונות המיינסטרימית בכמה דרכים. הדרך הראשונה היא כאמור המדיום בו הוא ישתמש, שיאפשר לקרב את העיתונאי אל הקוראים שלו. הדרך השניה היא בבחירת הנושאים שיסוקרו, שיתמקדו בעיקר בסיפורים אישים שלא מקבלים פוקוס מהתקשורת הרגילה.
 
 
הדרך השלישית היא באתיקה שתנחה את סייטס. בנוסף לכללי האתיקה העיתונאית הרגילה, כמו לרדוף אחרי האמת ולהיות בלתי תלוי, סייטס יפעל לפי ארבעה כללים נוספים: שקיפות - הכשלונות העיתונאים ידווחו באותה מידה כמו ההצלחות והחלטות העריכה יהיו חשופות בפני הגולשים; הסתכנות - "אנחנו נשתדל לחיות, לנשום ולחוות את החיים של האנשים שאנחנו מכסים, וזה כולל את הסכנות היומיומית שהם חשופים להם, כולל קרבות, מחלות ומצוקות" ; אמפטיה - "יתכן שלא תמיד נסכים עם המקורות שלנו, אולם נעשה את כל המאמצים להבין את עמדותיהם" והעקרון הרביעי הוא מתן פתרונות - האתר יכיל לינקים לארגונים וקבוצות שפועלות לישוב סכסוכים ולסיוע לקורבנות, משהו שלא נעשה בדרך כלל בעיתונות רגילה.
 
לדעת אנליסטים, מהלך זה של יאהו נועד ליצור תכנים חדשים, במטרה למשוך גולשים שמאסו באמצעי התקשורת המסורתיים, הינו גולשים צעירים. לפיכך ערוץ זה פחות יתחרה באמצעי תקשורת רגילים כמו עיתונאים מודפסים וה-CNN, אלא יותר בבלוגים ובחדשות גוגל.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by