ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
איך עובד אקדח אור 

איך עובד אקדח אור

 
 
בלדד השוחי

תופתעו: אקדח המשחק של הפלייסטיישן שלכם לא יורה כלום. אז מה הוא כן עושה, בעצם? בלדד השוחי שמח להסביר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אקדח אור. מה הוא יורה?
 אקדח אור. מה הוא יורה?   
חובבי משחקי וידאו בטח מכירים את אקדח האור שמתחבר לקונסולת המשחק ומאפשר לשחקן לשלוט במשחק על-ידי יריות לכיוון המסך. די ברור איך המשחק יודע שההדק נלחץ, האקדח מחובר אל הקונסולה בכבל חשמלי, אבל איך לכל-הרוחות המשחק יודע לאן האקדח מכוון? האם יש בתוכו סדרה של ג'יירוסקופים? האם אליהו הנביא בא בלילה והרכיב לנו חיישן מיוחד על המסך? או שאולי האקדח יורה קרניים בלתי-נראות וקולט את ההחזר שלהן מהמסך?
 
כרגיל, האמת פשוטה בהרבה.
 

אקדח שלא יורה

ברווזים. פעם היו יורים בהם
 ברווזים. פעם היו יורים בהם   
אקדחי אור הם המצאה ישנה למדי. המשחק הראשון שעשה בהם שימוש היה משחק ציד ברווזים משנת 1936 שנבנה על-ידי חברת סיברג, יצרנית ידועה של נגני-תקליטים מופעלי מטבעות. המשחק של סיברג הכיל ברווז מכאני עליו הותקן חיישן רגיש לאור ורובה מיוחד שירה קרן אור בלתי-נראית. אבל מאז דברים השתנו.
 
 
אויב מרשע. אתם רק חושבים שיריתם בו
 אויב מרשע. אתם רק חושבים שיריתם בו   
כיום, השם "אקדח אור" קצת מטעה. אמנם הוא נראה כמו אקדח, אבל הוא לא יורה שום-דבר, להיפך, הוא קולט משהו שיורים עליו. מי יורה עליו? אם תחשבו על זה רגע, מסך הטלוויזיה הוא מכשיר שיורה אור בכל-מני צבעים. בדרך-כלל אנחנו משתמשים בו כדי לירות תמונות לעין שלנו, אבל אקדח האור הוא בסך-הכל עין אלקטרונית - מצלמה. צחוק הגורל, אבל היום זה הברווז שפוגע באקדח.

בקצה האקדח ממוקמת עדשה קטנה ומאחוריה רכיב אלקטרוני רגיש לאור (פרטים נוספים על הדרך בה רכיבים אלקטרוניים חשים באור ניתן למצוא בכתבה "כיצד פועלת מצלמה דיגיטאלית"). אקדחים שונים ומשחקים שונים משתמשים בדרכים שונות כדי לקבוע לאן האקדח מכוון - הדרך הפשוטה ביותר היא לדאוג לכך שהרכיב האלקטרוני בקצה האקדח יהיה רגיש רק לצבע מאד מסוים ושרק המטרה על המסך תהיה צבועה בצבע הזה. אם האקדח מכוון למטרה הרכיב האלקטרוני מופעל, אם לא, לא.
 

שפופרת קרן קתודית

קיימות דרכים מורכבות יותר, שלא מגבילות אותנו לשימוש בצבעים מסוימים ואף ומאפשרות לנו להציב יותר ממטרה אחת על המסך. שיטות אלו, המאפשרות לקבוע בדיוק איפה פגענו, מבוססות על שינוי בתמונה בתגובה ללחיצה על ההדק. רובן, אגב, מסתמכות על תכונה מאד בסיסית של מסכי טלוויזיה.

הנה דרך אחת לדוגמא: ברגע שאתה לוחץ על ההדק המסך כולו מוחשך לגמרי ואז נצבע כולו בלבן. ההבהוב הזה אורך שבריר שניה ואז המסך חוזר להציג את התמונות הרגילות של המשחק. כל הסיפור הזה קורה כל-כך מהר שהעין שלנו אפילו לא מבחינה בשינוי, אבל העין האלקטרונית בקצה האקדח מבחינה גם מבחינה.

במסכי טלוויזיה ומחשב רגילים (להבדיל ממסכי פלאזמה או גביש-נוזלי) התמונה על המסך אינה מצוירת בבת-אחת, אלא נקודה אחר נקודה לפי סדר קבוע. זה אומר שכל נקודה במסך משנה את הצבע שלה בזמן אחר. כל מה שנשאר למשחק לעשות זה למדוד כמה זמן עבר מהרגע בו לחצת על ההדק ועד הרגע בו הרכיב האלקטרוני הבחין בהבהוב, ואז לחשב איזו נקודה מדויקת במסך שינתה את הצבע שלה באותו רגע - אל הנקודה הזו האקדח מכוון.

כמה פשוט ככה מרשים.

בלדד השוחי
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by