ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
המומחה: מדריך הצריבה הגדול 

המומחה: מדריך הצריבה הגדול

 
 
המומחה

די לדיסקים המבוזבזים ולגיבויים ההרוסים. המומחה מסביר כיצד צורבים נכון

 
 
 
 
 
 
 
 
 
עידן האימיול הביא איתו גם את תור הזהב של הצורבים. אולם ככל שאנחנו צורבים יותר, כך אנו נתקלים ביותר דיסקים שהופכים לתחתיות לספלים - צריבות שנכשלו או אפילו צריבות שהסתיימו "בהצלחה" ורק לאחר חודש גילינו שהדיסקים לא ממש מתפקדים.

אז איך אפשר לוודא שכל צריבה תצא מושלמת? יש דרך, ובשביל זה בדיוק אנחנו כאן.
 

אחו את הדיסק הקשיח

רוב הבעיות בצריבה נוצרות כתוצאה מתופעה הנקראת Buffer Underrun. מדובר במצב בו הצורב דורש נתונים בקצב מהיר יותר מזה שהמחשב מסוגל מספק לו. בכדי לפתור את הבעיה ציידו היצרניות את הצורב בזיכרון מיוחד שאמור לספק מידע במקרה והמחשב מתעכב. אולם במהירות צריבה של *42 מדובר ברוב הצורבים בטווח ביטחון של שניה בלבד.
 
דרך נוספת של היצרניות היא לצייד את הצורב בתכונה הנקראת Buffer Underrun Protection, שמאפשרת לו לשנות את מהירות הצריבה בהתאם למהירות אספקת נתונים מהמחשב. כך הופחתו מספר הדיסקים שהצריבה עליהם נכשלה, אולם איכות הצריבה עצמה ירדה והרבה צורבים (אנשים) מצאו את עצמם עם דיסקים שמכילים נתונים שגויים.
 
 
הפיתרון הטוב ביותר לבעיה הוא פשוט לגרום למחשב לספק את הנתונים באופן מהיר ואמין. הדרך הפשוטה ביותר לעשות זאת היא לסדר אותם באופן רציף ונוח לקריאה על גבי הדיסק הקשיח, כך שהמחשב לא יצטרך לחפש אותם יותר מדי. לפעולה זאת קוראים איחוי (Defrag).
 
 
1. הפעילו את סייר חלונות.
2. הקישו בעזרת הכפתור הימני על אחד מהדיסקים הקשיחים שלכם ובחרו מאפיינים (Properties).
 
 
3. עברו לכרטיסיה כלים (Tools) ובחרו אחה עכשיו (Defragment now).
 
 
4. לסיום הקישו על אחה (Defragment) והמתינו לסיום התהליך.
 
5. חיזרו על התהליך עם כל דיסק קשיח במחשב שלכם.
 

סגרו תוכניות לא נדרשות

לפני התחלת הצריבה סגרו כל תוכנית שאתם לא זקוקים לה באותו רגע, בכדי להוריד עומס מהמעבד. בצריבות ארוכות מומלץ אף לכבות את שומר המסך, או פשוט להזיז את העכבר מדי פעם בזמן הצריבה.
 

עדכנו את הדרייברים של הצורב

"אבל אין לצורב דרייברים" אתם בטח זועקים. נכון, הצורב שלכם לא זקוק לדרייברים בשביל לתקשר עם מערכת ההפעלה, אבל בתוך הכונן עצמו שוכנת מעין מערכת הפעלה זעירה, הקרויה Firmware. במיטב המסורת של מערכות ההפעלה הגדולות, גם את זאת יש לעדכן.

העדכונים יכולים לטפל בטווח רחב של בעיות – מבעיות תאימות עם סוג מסויים של דיסקים ועד העלאת מהירות הצריבה הכוללת. ניתן להוריד אותם מאתר היצרנית.
 
 
איך בודקים את דגם הצורב המדויק?
1. הקישו על התחל (Start), הפעלה (Run) והזינו devmgmt.msc.
 
 
2. לפניכם מנהל ההתקנים, שבו רשומים כל רכיבי המחשב שלכם.
3. אתרו את השורה DVD/CD-ROM Drives והקישו עליה.
4. לפניכם רשימת כונני הדיסקים במחשב. רצוי לעדכן את הדרייברים של כולם.
 

עבודה עם DMA

 
DMA היא שיטת העברת נתונים שלא מעיקה על המעבד. לכאורה נשמע שמדובר פה בפיתרון האולטימטיבי לבעיות הצריבה – אך בגלל בעיות תאימות לא כך הדבר. אם הצורב שלכם מפיק אחוז גבוה של תחתיות לכוסות, נסן להפוך את הגדרות ה-DMA שלו.

1. במנהל ההתקנים, אתרו את השורה IDE ATA/ATAPI Contorllers והקישו עליה.
 
 
2. הקישו הקשה כפולה על ערוץ IDE ראשי (Primary IDE Channel).
3. עברו לכרטיסיה הגדרות מתקדמות (Advanced Settings).
4. לפניכם שני מלבנים. במלבן שבו רשום בשדה שיטת העברה נוכחית (Current transfer mode) לא תקף (Not applicable), שנו את הבחירה בשיטת העברה (Transfer mode).
 
5. אשרו.
6. חזרו על הפעולה עם ערוץ IDE משני (Secondary IDE Channel).
7. בדקו את הצריבה על גבי מספר דיסקים.
8. אם לא חל שיפור החזירו את ההגדרות הקודמות.
 

בחרו את סוג המדיה הנכון

כמובן שבכדי לקבל אחוזי הצלחה גבוהים בצריבה, יש להשתמש במדיה איכותית. הבעיה היא באיתור אותה מדיה.

תשכחו מצבעים – אין שום חשיבות לצבע הדיסק. מה לגבי השם המוטבע עליו? אם אתם מחפשים מותגים, אז גם כאן שם מפורסם אינו ערובה לאיכות. חברות גדולות רבות קונות דיסקים מיצרניות לא ידועות ומדפיסות עליהם את שמן.
 

אז איך כן מוצאים את המדיה הנכונה?

 
פשוט מנסים. רוכשים חבילות קטנות, של 5 דיסקים, ממספר חברות ובודקים איזה סוג הוא המתאים ביותר לצורב שלכם. משתמשים מתקדמים יוכלו להעזר ב-CDR Media Code Identifie בכדי לקבל אינפורמציה נוספת על סוג המדיה המחכה לכם בצורב.
 

מהירות נמוכה לא שווה

למרות הדעה הרווחת, צריבה במהירות נמוכה אינה ערובה להצלחה. למרבה ההפתעה אין קשר ישיר בין מהירות הצריבה לאיכותה. המהירות האופטימלית היא שיקלול של סוג הצורב, המדיה, מהירות המחשב ועוד גורמים מסוגים שונים.

כשאיתרתם את סוג המדיה האהוב עליכם, התחילו בצריבה במהירות הגבוהה ביותר האפשרית (מבלי להתייחס לכתוב על הדיסקים) והנמיכו אותה עד למצב שבו אחוז הצריבות המוצלחות מספק.
 

צרבו נכון

עקבו אחר הכללים הבאים לצריבה נכונה:
- טעות נפוצה ביותר היא הריסת הדיסק לאחר הצריבה, על ידי כתיבה עליו בעט. רישמו תמיד את תכולת הדיסק לפני הצריבה, כך שאם גרמתם נזק לדיסק בזמן הסימון, הוא יתגלה בזמן התהליך. צורבים איכותיים אפילו ינסו להתעלם מהחלקים הפגומים.

- אם אתם חייבים לסמן את הדיסק, עשו זאת בעזרת טוש פרמננט עדין ובכל מקרה התרחקו מעטים ועפרונות.

- רוצים לשים עליו מדבקה? רצוי שלא, הן נוטות להתקלף ולהתקע בכונן. אם אתם מתעקשים בכל זאת - עדיף לכתוב על המדבקה לפני ההדבקה על הדיסק (בכדי לא לשרוט את הדיסק עם העט), אך להדביק אותה רק לאחר הצריבה (בכדי שלא תתקלף מהחום).

- תנו לדיסק להתקרר לאחר הצריבה ורק אז בדקו אותו. בזמן שהדיסק מתקרר מתרחשים בו שינויים. אם אתם רוצים להיות בטוחים לחלוטין בהצלחת הצריבה, יהיה עליכם להמתין עד שיתקרר לחלוטין. לא מצאתי מחקרים מדעיים בנושא, אולם העניין מומלץ בקרב צורבים סיטונאיים.
 

קידום תוכנת הצריבה

 
ניתן לגרום למעבד לתת יותר תשומת לב לתוכנת הצריבה ולהתעלם מההפרעות מסביב.

1. הקישו על קונטרול + שיפט + ESC.
2. בחרו בכרטיסיית תהליכים (Processes)
3. לפניכם מנהל המשימות ובו רשומות כל התוכנות שרצות כרגע במחשב שלכם.
 
 
3. אתרו את שם תוכנת הצריבה שלכם (אצל רובנו מדובר ב-Nero) והקישו עליה בעזרת הכפתור הימני בעכבר.
4. ביחרו בקבע עדיפות (Set Prioruty) ובגבוה (High).
 

טפלו במחשב שלכם

צריבה טובה מתקיימת רק במחשב בריא. אם המחשב שלכם נגוע בבעיות מוזרות, מצפצף או מפעיל את עצמו מחדש בלי הודעה מוקדמת, אזי הבעיה העיקרית פה היא לא איכות הצריבה. מכיוון שתהליך הצריבה מעמיס כל כך על המערכת כל תקלה קטנה עלולה לפגום בו.

לכן – עוד לפני הצריבה יש להביא את המערכת למצב יציב ותקין. אם אתם מזהים בעייתיות ברכיב מסויים או כרטיס קול שעושה בעיות, החליפו אותו. גם בשביל הצריבה, אבל לא רק.
 

הכו את המומחה

תודה מיוחדת לצוות ידע בתמיכת נטוויז'ן.

המחשב עושה לכם צרות? מחפשים קיצורי דרך? שלחו מייל למומחה של חיים ברשת:
info@netsupport.co.il

בין השואלים נגריל תשובות.

יש לכם טיפים שהופכים את החיים לקלים יותר? ספרו לנו, ותחסכו לי עבודה.

לארכיון המומחה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by