ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הצורב הוא האויב 

הצורב הוא האויב

 
 
מערכת חיים ברשת

חברות התקליטים מגלות שהאויבים הכי גדולים שלהן הם לא משתפי הקבצים אלא דווקא הדיסקים הצרובים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
שבועות ספורים לאחר פסיקת בית המשפט העליון של ארה"ב בפרשת גרוקסטר מגלה פתאום תעשיית התקליטים שבעצם האויב בעיקרי שלה הוא עדיין הדיסק הצרוב הישן והטוב. זאת לאחר שמחקר שערך ארגון תעשיית התקליטים בארה"ב ( RIAA ), באמצעות חברת מחקרי השוק NPD, הראה שב-2004 29% מהמוזיקה שבידי קהל המאזינים הגיעה בצורת דיסקים פיראטיים, לעומת 16% בלבד שמקורם ברשתות השיתוף. דיווח של AP.
 
על פי המימצאים, רק 51% מהמוזיקה שבידי הצרכנים מקורה במכירות חוקיות. כמו כן נמצא כי שירותי הורדות המוזיקה החוקיות, דוגמת iTunes, היו אחראים ב-2004 ל-4% בלבד מהמוזיקה שהגיעה למאזינים.

"צריבת מוזיקה היא בעיה שפוגעת קשות במכירות", טוען מנכ"ל RIAA, מיץ' ביינוול. לדבריו, טכנולוגיות למניעת העתקות "הן התשובה לבעיה שממנה השוק עומד עוד להמשיך ולסבול". על פי נתונים שהוצגו לאחרונה, ירדו השנה מכירות המוזיקה בארה"ב ב-7% לעומת 2004. למרות זאת, אם משקללים גם את נתוני המכירות של סינגלים ואת ההכנסות מהורדות חוקיות, נטען, עד יולי 2005 תחול דווקא עלייה של 21% במכירות.

תמיכה לדבריו של ביינוול הגיעה מצידה של אליינה היל-אלדרמן, מן הבעלים של Record Archive שבבעלותה שתי חנויות במדינת ניו-יורק. לדבריה, בשנים האחרונות חלה ירידה חדה במכירות הדיסקים בעוד מכירות הדיסקים לצריבה זכו לפריחה. "אנו מרגישים ירידה במכירות בחנויות, במיוחד בתחום ה-R&B וההיפ-הופ", אמרה אלדרמן שהסבירה כי "הכל קרה בגלל הצריבות". "הפסדנו חלק גדול מן המכירות לטובת שווקי הפשפשים ושווקים פיראטיים אחרים", אמרה אלדרמן.
 

פוגעים בצרכנים

כדי להתגבר על הבעיה החלו כמה חברות תקליטים לשווק גם בארה"ב דיסקים המוגנים מפני העתקה, אותם ניתן לשכפל מספר פעמים מצומצם בלבד. שיווקם של אלבומים אלה החל לאחר שנערכו בהם ניסויים מוצלחים באירופה ובדרום אמריקה. כך למשל, הגיעו בשנה שעברה מכירות הדיסק של Velvet Revolver שכלל הגנה מפני העתקה, לראש טבלת המכירות, בשבוע הראשון ליציאתו. הצלחה זו הראתה שקהל צרכני המוזיקה מוכן דווקא לקבל אלבומים המשווקים עם טכנולוגיה מגבילה שכזו. לעומת זאת, לאחר שיצא האלבום האחרון של הפו פייטרס, התעוררו טענות על כך שהטכנולוגיה שהגנה עליו מפני העתקה פגעה באפשרות לנגן אותו על נגנים ניידים מסויימים.

ואולם נראה כי בתעשיית המוזיקה מתלהבים מהטכנולוגיות החדשות ומעדיפים להתעלם מהביקורות. סימון רייט, מנכ"ל קבוצת וירג'ין שבבעלותה רשת חנויות המוזיקה בעלת אותו שם, טוען כי הוא תומך בכך שחברות המוזיקה יוציאו יותר דיסקים שמשולבים בהם טכנולוגיות למניעת העתקה, על אף חוסר שביעות הרצון שעלול צעד זה לעורר בקרב הצרכנים. "אם הטכנולוגיה תאפשר יצירת 2-3 העתקים... אני לא חושב שלצרכנים יהיה על מה להתלונן", אמר רייט.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by