ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
שחק אותה זאוס 

שחק אותה זאוס

 
 
אילן גלר, גיימר

ראיון בלעדי עם אחד ממפתחי Titan Quest, משחק האקשן- תפקידים מעולם המיתולוגיה שיעשה לדיאבלו בית-ספר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אתם חולמים. לא, תשכחו משינה מתוקה, מדובר בחלום בלהות – סיוט איום. הכל מסביב חשוך, מעורפל ומאיים. ציפורניים ושיניים מתחככות בבשרכם וקול צרחות עולה מהאדמה. נדמה לכם שהמיטה רועדת, נסחפת במערבולת חשוכה הלוקחת אתכם למחשבות נוראיות ומפחידות.

אתם מתעוררים, העיניים מתחילות לעכל את הצבעים מסביב – אדום, כחול, צהוב, ירוק. האוויר הצח זורם לריאות והציפורים מזמרות לכם שירי בוקר טוב בחלון. אור השמש הופך הכל לבהיר. אתם עוצמים את העיניים ונותנים לדמיון לקחת אתכם למדשאות מלאות בפרחים צבעוניים, למצוקים המשקיפים לעבר העננים הרכים וליערות השורצות בחיות וציפורים. בוקר טוב, הגעתם ל-Titan Quest.
 
 
אל תטעו, Titan Quest לא רק מוציא אותנו מהמבוכים החשוכים ומהעולמות ההרוסים של משחקי האקשן- תפקידים, אלא הוא גם מעיר את העולם בדרך נוספת. בשנים האחרונות, בכל פעם שהיה מוכרז כותר אקשן-תפקידים חדש, העיניים היו חושכות כשהיינו רואים איזה חיקוי בוטה, ולרוב גם גרוע של דיאבלו נמצא בדרכו אלינו (למעט מקרים בודדים כגון Dungeon Siege, שהמשכו יגיע אלינו בקרוב). עתה, שב האור לעיניים כשאנו רואים את הפוטנציאל הרב של המשחק החדש מבית Iron Lore.

לכבוד המאורע, תפסנו לשיחה את מייק ורטה, ממפיקי המשחק. ורטה הוא חובב מיתולוגיה מושבע וחבר בכיר בצוות הפיתוח של Titan Quest, ולמזלנו הוא הסכים לקחת פסק זמן מיצירת יצורים דמיוניים מערימות של פוליגונים כדי לשוחח עמנו קצת על הכותר המסקרן.

שלום מייק, ספר לי קצת על עצמך ועל האנשים שעובדים על Titan Quest

אני שותף בהפקה של Titan Quest ובמסגרת תפקידי עובד עם כל מחלקות הפיתוח על כל חלקי המשחק. הצוות שעובד על Titan Quest מורכב מקבוצה מאוד מוכשרת של מפתחים, חלקם ותיקים מאוד בתעשיית המשחקים. האנשים בצוות הפיתוח מגיעים ממגוון רחב של רקעים, מה שמהווה עבורנו נכס. הדבר מאפשר לנצל את ניסיונם של אנשים המתמחים בז'אנרים שונים, החל ממשחקי תפקידים המוניים וכלה במשחקי אסטרטגיה בזמן אמת, ולשלב הכל אל תוך אחד ממשחקי האקשן-תפקידים הכי מלהיבים שהולכים להגיע למחשב האישי.
 
 
בניגוד לרוב משחקי התפקידים המתרחשים בעולמות פנטזיה נוסחתית, Titan Quest יהיה מבוסס על מיתולוגיה. אילו יצורים מיתולוגיים אנחנו יכולים לצפות לפגוש? מי מהם הוא האהוב עליך?

העולם של Titan Quest עמוס ביצורים מיתולוגיים, בנוסף לכמה מפלצות מקוריות שיצרנו בעצמנו. במהלך המשחק אתם הולכים לפגוש המון סאטירים (אלי יער) וקנטאורים (חצי אדם חצי סוס), נוסף להמון יצורים אחרים מן המיתולוגיה היוונית. המפלצת האהובה עלי בינתיים הוא הלימוס – שד המבוסס על רוח הרעב היוונית. הוא ממש מפחיד.

מה עם האינטליגנציה המלאכותית של היצורים במשחק? האם הם יתעוררו רק כשהם יראו את השחקן מתקרב או שהם ינהלו חיים משלהם בתוך העולם המשחק?

ליצורים יש חיים משלהם. הם יטיילו ברחבי העולם וישרצו מסביב למחנות שלהם, תוך כדי שהם עוסקים בענייניהם הפרטיים. כמובן שגם יהיה להם עניין רב בלאתר את השחקן ולשים קץ לחייו. האינטליגנציה המלאכותית שלנו מאפשרת למפלצות להפוך את הקרבות לדינמיים ולא משעממים. פשוט אי אפשר לדעת מתי סאטיר עלול לקרוא לתגבורת או ימקם את עצמו מחדש על מנת לתפוס זווית טובה יותר כדי להמטיר עליכם חיצים.

ספר לנו קצת על עולם המשחק. לאן המשחק יקח אותנו?

העולם מתרחש בעולם העתיק. זהו עולם מאוד מרשים ואורגני – ומאוד אמיתי. בהרפתקאותיהם, השחקנים יעברו ביוון ומצרים, ויטיילו למקומות מסתוריים ומרגשים כמו הפירמידות בגיזה, הפרתנון באתונה והגנים התלויים של בבל. שחקנים יוכלו לראות את המקומות האלה כפי שהם היו עשויים להיות, לא איך שהם נראים היום בתמונות ובספרי ההיסטוריה.
 
 
 
מבחר הסיפורים מהמיתולוגיה היוונית ודאי נותנים לכם הרבה רעיונות להרפתקאות משנה. כמה הרפתקאות כאלה יכללו במשחק? לאיזה סוג של הרפתקאות נוכל לצאת?

חלק נרחב מהעולם העתיק עומד לשירותכם, לא יהיה מחסור בדברים לעשות. כרגע אנחנו שומרים את הפרטים על שיטת ההרפתקאות שלנו בסוד, אבל אני יכול לספר לך שיהיה במשחק מגוון של הרפתקאות מקוריות שיאתגרו את השחקן ויגרמו לו להמשיך הלאה בעלילה האפית שאנו כותבים.

אני מוכרח לציין שהמשחק נראה נהדר. ספר קצת על המנוע הגרפי שעומד מאחוריו.

תודה! אחד הדברים שבאמת עוזרים להפריד בין Titan Quest למשחקי תפקידים אחרים זה שהוא מתרחש בעולם בהיר וצבעוני. נדמה שבאופן מסורתי, אם רצית ליצור משחק תפקידים בו העולם שרוי בסכנה ומוצף במפלצות, הוא היה חייב להיות אפל ומאיים. כפי שתראה ב-Titan Quest, לא כל המקומות המסוכנים חייבים להיות דיכאוניים. זה לא אומר שאין חלקים בגרסה שלנו לעולם העתיק שידרשו מכם להדליק פנסים.

את המנוע הגרפי של המשחק בנינו בעצמנו מהיסוד, מה שאפשר לנו את הגמישות של התאמת המנוע בדיוק לעיצוב המשחק. אחד המאפיינים היותר בולטים שיצרנו הם הצללים המציאותיים. יש לנו יכולת ליצור צללים רכים ממספר מקורות תאורה שונים. כמו כן, יצרנו כלים רבי עוצמה לערבוב טקסטורות, מה שמאפשר לנו ליצור כמות אינסופית של טקסטורות לקרקע שתורמות המון למציאותיות של עולם המשחק. שיטת הריצוף בה אנחנו יוצרים את האזורים השונים בעולם מאוד גמישה ומאפשרת לנו לשלב גיאוגרפיית קרקע רגילה עם גיאומטריה מורכבת של יצירות אנושיות, סלעים, מצוקים, גשרים וכיוצא באלה.

איך יעבוד פיתוח הדמות? כמה דברים נצטרך לבחור כבר בתחילת המשחק?

אנו מאמינים שפיתוח הדמות צריך להתרחש במשך המשחק עצמו, ולא במהלך חלוקה מעיקה של כישרונות ותכונות בסדרת תפריטים, עוד לפני שהשחקן עושה את הצעד הראשון שלו בתוך עולם המשחק. ב-Titan Quest אנחנו רוצים להכניס את השחקן לתוך המשחק במהירות המירבית, עם כמות הבחירות המינימליות, ולאפשר לו לפתח את הדמות שלו בזמן המשחק עצמו. זה מאפשר לשחקנים לשקוע במשחק ואז לפתח את הדמות שלהם כשהם מתחילים להבין כיצד המשחק פועל.
 
 
במהלך הדגמה של המשחק צפינו בדמות מגדילה את עצמה על מנת להלחם במפלצת גדולה ממנה. באילו עוד יכולות מגניבות שכאלה נוכל להשתמש?

עיקר פיתוח הדמות יהיה מבוסס על בחירת הכשרונות שהשחקן בוחר וסוגי הדמות שהוא רוצה להיות. השחקן יוכל לבחור להתמחות בשניים מתוך שמונה סוגי דמות. כל אחד מהסוגים הללו מתמקד בסגנון משחק שונה, כגון לוחמה, התגנבות וקסמי יסוד. לכל אחד מהסוגים שניתן לבחור יש המוני קסמים וכישרונות שהשחקן יכול לפתח. השיטה הזאת מאפשרת לכל אחד לעצב את הדמות שלו לסגנון הייחודי שלו והופכת את המשחק למעניין גם אם מתחילים אותו מחדש.

אז נוכל לשחק את המשחק כמה פעמים מבלי להשתעמם?

אנחנו מרגישים שהאפשרות לשחק במשחק מספר פעמים היא אספקט חשוב בכל משחק אקשן-תפקידים. בנינו מערכת יצירת דמות מאוד גמישה, כפי שאמרתי קודם, שמאפשרת לשחקנים להתנסות במשחק הרבה פעמים, עם שילוב דמויות שונה כל פעם. סך הכל קיימים 28 שילובים שונים שניתן ליצור. המשחק יכלול גם מספר רמות קושי, אותם יוכל השחקן לעבור ברצף עם אותה דמות, כשכל פעם הוא נתקל במפלצות קשות יותר ומניח את ידיו על ציוד עוצמתי יותר.

כמו כן, Titan Quest יתמוך במשחק מרובה משתתפים, אך בינתיים אני לא יכול לספר לך מה בדיוק הוא יכלול.

איך מתקדם הפיתוח של המשחק? נזכה לראות אותו בקרוב?

לאחרונה דברים מתקדמים יפה. הייתה לנו תצוגה טובה בתערוכת ה-E3 השנה ואנשים מאוד התרשמו. המשחק יגיע לחנויות במהלך 2006, אבל אני לא רוצה לציין חודש מדויק.

לסיום, במי היית בוחר לראשות הממשלה - בקרונוס, הטיטן האיום, או בזאוס, אבי האלים?

אני חושב שמעריכים את זאוס יותר מדי – אני תומך של קרונוס
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by