ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
סליחה, מי אתם? 

סליחה, מי אתם?

 
 
אודליה ברקין

איזה מין גולשים אתם? כמה זמן אתם מתעכבים על אתר? עד כמה מעניינים האתרים בהם אתם גולשים? האם מעניינות אתכם רק תמונות עירום או גם מידע אקדמי? ומה כל זה אומר עליכם כבני אדם? מחקר חדש מחלק את הגולשים ברשת לשבעה טיפוסים. לאיזה אתם שייכים?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אין גולש ממוצע, רק המון הרגלי גלישה (רויטרס)
 אין גולש ממוצע, רק המון הרגלי גלישה (רויטרס)   
אחד הדברים שכל אתר אינטרנט היה רוצה לדעת, הוא מי בדיוק הגולשים שלו: מה הם אוהבים, איך הם קוראים את הדפים על מה הם מתעכבים - ובקיצור, איך אפשר לעשות להם נעים (ובאותה הזדמנות, אם אפשר, גם לעשות קצת כסף). הרי ברור לכולם שאין כזה דבר "גולש ממוצע", אלא הרבה מאוד אנשים עם הרבה מאוד דפוסי גלישה, כשכל סוג של גולש אוהב דברים אחרים. מסעודה? אין דבר כזה באינטרנט. אז איך יודעים מי הגולשים? או, יפה ששאלתם.

מחקר חדש שהתפרסם באחרונה, מחלק את אזרחי הרשת לשבעה סוגים שונים על פי התנהגויות הגלישה שלהם. את המחקר ערכו חברת נילסן, המפרסמת את מדד נילסן לרייטינג בשיתוף חברת חקר שווקים בשם בוז אלן והמילטון. כמובן שהמחקר לא נעשה מטעמי עזרה לאנושות, או רצון לחקור את התופעה המרתקת של גולשים ברשת, אלא לצרכי פילוח ומכירת מוצרים ברשת. אבל היי, למה להיות קטנוניים, זה עדיין מאוד מעניין.

המחקר חילק את הגולשים לשבעה קטגוריות, ובתוכן כאלה המוכנים לקנות כל דבר און-ליין וכאלה שלחלוטין אטומים לכל ניסיון שכנוע, ופשוט לא ילחצו על אף באנר, גם אם הנ"ל יציע תמונות ערום של פמלה אנדרסון חינם כולל הדגמה.

לאיזה טיפוס גולש אתם שייכים? הנה הם לפניכם, שבעת טיפוסי הגולשים:
 

-הקוויקים

רק העובדות, בבקשה. שבתאי גולש ברשת ומפרשן
 רק העובדות, בבקשה. שבתאי גולש ברשת ומפרשן   
הם גולשים במשך דקה בלבד, במהלכה הם מבקרים בשניים או שלושה אתרים מוכרים. הם מבלים 15 שניות בממוצע בכל עמוד על מנת לדלות מתוכו פיסות מידע מסוימות ביותר, או על מנת פשוט לשלוח אי-מייל. הקוויקים לא שמים לב לשום באנר פרסומי מפתה או הצעת רכישה. הקוויקיסט הוא כזה שמתחבר רק כדי לראות את הבדיחה היומית, לברר אם יש דואר מחבר, ולראות את תוצאות הליגה של שבת.

גם אם תציב מולו באנר פלאש ססגוני שמציע מערכת סטריאו חינם, תמורת הקלקה, הוא לא ישים לב, וימהר לסיים את הגלישה.


-אנשי העובדות
אנשי העובדות הם משתמשים שמחפשים ברשת פיסות מידע ספציפיות מאתרים מוכרים. זמן הגלישה הממוצע שלהם הוא תשע דקות, אמנם שיפור לעומת הדקה העלובה של הקוויקים, אבל עדיין, מדובר בגולשים קצרים וענייניים.

אנשי העובדות הם אנשים רציניים. אותם לא מעניין ההורוסקופ היומי, איזה קריקטורה המציאו היום על שרון, וכל שאר השטויות שמסביב. אותם מעניינות רק העובדות. והם לא מסתכלים לא ימינה ולא שמאלה מהן. הם לא יבדקו אתרי בידור ופנאי, הן פשוט יקפצו שנייה לאתר של הסי.אן.אן לבדוק מה כותרות היום בעולם, יעיפו מבט על לוח מזג האוויר, ידפדפו בדפדפן במהירות וביעילות כדי להגיע לעמודי המניות, ויקנחו בהדפסת תרשים מפה קטן הכולל מפה מפורטת של איך להגיע למקום מסוים בו נקבעה להם פגישה. תכליתיות ורצינות הן מילות המפתח.
 

-בעלי השליחות

לוקח את הזמן. גולש מתמהמה טיפוסי (נניח)
 לוקח את הזמן. גולש מתמהמה טיפוסי (נניח)   
הטיפוס השלישי של הגולשים הוא טיפוס הגולש חדור השליחות. מול עיניו של גולש מסוג זה עומדת משימה, ולכן הוא מרהיב עוז בנפשו וצולל למרחבי הרשת המסוכנים כדי למלא את האתגר שבפניו על הצד הטוב ביותר. הביקור שלו ברשת בדרך כלל נמשך עשר דקות, במהלכן הוא מטייל לו בחלל הווירטואלי, מגיע אל אתרים לא מוכרים בהם מעולם לא נשמע קליק של עכבר, והכל על מנת למצוא את מה שהוא צריך (מהו הירק הלאומי של אוגנדה, מה שם הספר של מייקל ג`קסון וכו`).

גם גולשים מסוג זה לא יתפתו לאף באנר או לאף רכישה, אלא אם כן היא תהיה קשורה ישירות למטרה שלשמה הם צללו לרשת מלכתחילה.


-החוזרים
הטיפוס הבא הוא הגולשים החוזרים: גולשים בעלי משך גלישה ממוצע של 14 דקות, אשר מתעכבים שתי דקות בממוצע על כל דף. בקבוצה זו אפשר למצוא טיפוסים רגועים, אנשים שלוקחים את הזמן שלהם ומשוטטים להם בנחת בין כל מיני אתרים שהם כבר מכירים ואוהבים, כאלה שביקרו בהם לפחות ארבע פעמים בעבר.

כך למשל אוהבי אתר סקס פופולרי שמחים לחזור להתעדכן בתמונות החדשות ולשוטט להם בנחת דקות ארוכות בין הדפים. גולשים מסוג כזה בהחלט מקליקים על באנרים מפתים במקומות אסטרטגיים, והוכח שהם אפילו קונים מוצרים הקשורים לאתר הרלוונטי.


-המתמהמהים
הם גולשים במשך 33 דקות בממוצע, מבקרים בעצלתיים בכל מיני סוגים של אתרים מוכרים ומרכזיים, בנושאים כמו חדשות, בידור ומשחקים. הפורטל יאהו! או אתר הקולנוע IMDB , הם וודאי חלק מהטיול. חברה המעונינת לפרוץ בקמפיין און- ליין צריכה להתמקד דווקא בגולשים האלו, שבדומה לגולשים שחוזרים שנית, מבלים בערך שתי דקות בכל עמוד של האתר, עוברים עליו בתשומת לב ולכן גם יפנימו את המסר הפרסומי.
 
 

-החכמים

אז מי אתם באמת? מבחן האישיות של TheSpark
 אז מי אתם באמת? מבחן האישיות של TheSpark   
עכשיו הגענו לקטגוריית הגולשים האינטליגנטיים. אלו שהאינטרנט בשבילם הוא לא רק כלי להעשיר את אוצר הבדיחות שלהם ואת הידע המיני שלהם, אלא מכשיר עזר רציני לרכישת ידע מקיף ומעמיק בנושאים רבים.

זמן הגלישה הממוצע שלהם הוא 37 דקות. בשונה מגולשים המונעים על ידי משימה אחת, גולשים המחפשים להעמיק בנושא ירצו לדעת עליו מכמה שיותר זוויות ולכן יבקרו בהרבה מאוד אתרים. גם הם יתחילו מאתרים שהם מכירים אבל יהיו פתוחים לאפשרויות נוספות ולהקלקות על באנרים פרסומיים שימשכו את עיניהם.


-הכבדים
הקטגוריה השביעית והאחרונה היא קטגוריית הגולשים האמיתיים, כאלה שמתחברים בממוצע לפחות למשך שבעים דקות. הגולשים עוברים באתרים המוכרים רק למשך כמה רגעים, אך מיד ממשיכים וסורקים עד 45 אתרים שונים בגלישה אחת. הם מבלים מינימום דקה בכל דף, מרפרפים עליו, בשטחיות. זוהי חבורה שאוהבת במיוחד אתרי תוכן, ולכן אפשר לפרסם להם על ידי נטילת חסות על אותו תוכן.
 
האם לדעתכם יש קשר בין התנהגויות הגלישה שלכם לבין חיי היומיום שלכם? האם אדם שמשתמש ברשת רק לצורכי בדיקת אי-מייל, הוא אדם שטחי וחסר סבלנות? ולחלופין האם אדם שמשתמש ברשת ככלי מחקר הוא מעמיק במיוחד? אתם בטח מצליחים למקם את עצמכם בין שבעת טיפוסי הגולשים, אבל אם אתם באמת רוצים לדעת מי אתם, אולי כדאי לכם לנסות את הבדיקה הגאונית הבאה. מומלץ.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by