ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
מיקרוסוף 

מיקרוסוף

 
 
יובל דרור

מנכ"ל מיקרוסופט חזה לאחרונה את סופה של גוגל. יובל דרור מציע לו להביט במראה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
שוקי גלילי ניסה להסביר מדוע הטענה של באלמר, לפיה כלל לא בטוח שגוגל תישאר בסביבה הרבה זמן, עשויה להתגשם. אני אעשה את ההיפך. למרות שכעת קשה להעלות את הרעיון על הדעת, כלל לא בטוח שמיקרוסופט תישאר בסביבה הרבה זמן. היא אמנם לא עומדת להיעלם בשנה הקרובה, אפילו לא בחמש השנים הקרובות, אבל אין שום ביטחון שהאחות הגדולה מרדמונד תישאר איתנו, בעוצמתה הנוכחית, לנצח.

מיקרוסופט היא כבר לא חברה צעירה. יש לכך יתרונות ויש לכך חסרונות. היתרונות הן שהחברה עברה כמה מהמורות רציניות בחייה, בהן משפט הגבלים עסקיים שאיים לפרק אותה. החוויות האלו מחשלות תרבות ארגונית. מאידך, מיקרוסופט היא חברה קצת עייפה. העובדה שיחלפו יותר מ-5 שנים עד שהגרסה הבאה של "חלונות" תושק, היא אינדיקציה אחת לכך. מיקרוסופט של שנות ה-90' לא היתה מאפשרת לדבר כזה להתרחש. למיקרוסופט של שנות ה-2000 אין ברירה.
 
 
בנוסף, מיקרוסופט היא חברה תחת מתקפה. אמנם כל חברה נאלצת להתמודד עם תחרות, אבל מיקרוסופט צריכה להילחם ביותר מדי חזיתות, יותר מדי זמן בו זמנית. כדי לשמור על גודלה, נאלצה החברה להיכנס לשווקים חדשים ולהשקיע הון עתק במחקר ופיתוח. המקרה של Xbox הוא רק דוגמה אחת לכך. עובדה זו מחייבת אותה להשקיע לא רק הרבה מאוד כסף (שיש לה בלי סוף), אלא גם תשומת לב ניהולית שהיא המשאב היקר בכל ארגון בסדר גודל של מיקרוסופט. היא מתמודדת בכל השווקים האפשריים (ביתי, עסקים קטנים, בינוניים, גדולים) ובכל הטכנולוגיות הקיימות, עם כל המוצרים האפשריים. היא גם מאבדת מאחזים שעד לא מזמן היה קשה להעלות על הדעת שהן יאבדו לה. אני מתכוון כמובן לשיתוף הפעולה האסטרטגי שלה עם אינטל, שלפתע החלה לשתף פעולה עם המתחרה החדש-ישן, אפל.

וכמובן, יש את גוגל. גלילי מתאר היטב את הסיבות בגינן אנחנו אוהבים לאהוב את גוגל. הוא גם צודק שגוגל משתנה. בניגוד לגלילי אני סבור שערכה הבורסאי של החברה מנופח, ובסופו של דבר המנייה שלה תתפוצץ. זה לא משנה את העובדה שגוגל היא מסוג החברות שמיקרוסופט טרם נתקלה בהן.
 
מערכת הפעלה של גוגל. אילוסטרציה
 מערכת הפעלה של גוגל. אילוסטרציה   
גלילי טוען שגוגל מתפרשת על יותר מדי תחומים. אני טוען שזו אסטרטגיה מצוינת מול חברה כמו מיקרוסופט. נטסקייפ היתה חברה נאיבית שנסמכה על מוצר אחד. כמו נאספטר בשעתה, מהרגע שתקפו את המרכז שלה, הכל התמוטט מסביב. מיקרוסופט תקפה את הדפדפן של נטסקייפ והחברה קרסה. האם מיקרוסופט מסוגלת לעשות את אותו הדבר לגוגל? התשובה היא שלילית, דווקא מכיוון שגוגל מקפידה כל הזמן להתחדש, להמציא את עצמה מחדש כל הזמן. מכאן שמה שגלילי רואה כחיסרון, אני רואה כיתרון הגדול ביותר שלה.

הנה תסריט חצי דמיוני. בעוד שנתיים-שלוש, גוגל מכריזה על השקת מערכת הפעלה. כן, זה נראה ממש דמיוני, אבל הצטרפו אליי לרגע ונצלול יחד לתוך התסריט הזה. כמו כל דבר שגוגל עושה, מערכת ההפעלה החדשה היא ממש לא רעה, אבל רק "די טובה". היא פשוטה, פונקציונאלית, קלה להבנה ומספקת את כל האלמנטים שמשתמש מן השורה זקוק להם. מה אז יקרה למיקרוסופט?
 
 
 
והנה ההמשך. בעוד עשור, צומחת לה גוגל חדשה. חברה צעירה שקמה על בסיס פיתוח חדשני שסוחף עמו את הרשת. חולפות עוד 3-4 שנים והחברה החדשה הופכת לסוג של גוגל שנייה. תוסיפו לזה את המתחרות הטבעיות שיש למיקרוסופט: סאן, אורקל, יבמ, אפל ואחרות, שכל הזמן מזנבות בה, ולפתע השוק הופך למשהו אחר לגמרי.

רוצה לומר, החסינות המוחלטת שיש למיקרוסופט היא בעיקר סוג של תדמית. נכון, לחברה יש יותר כסף מאשר זבל בחירייה, אבל כסף זה לא הכל. יש גם שוק והשוק לא תמיד חובב את הפתרונות של החברה. מיקרוסופט היא חברה גדולה, אולי גדולה מדי. בהשוואה אליה גוגל נראית כמו אתלט צעיר שמסוגל לקפוץ לגובה, לרוחק, להדוף כדור ברזל ועוד להכין ארוחה איטלקית מצוינת.

מיקרוסופט מאידך, עשויה יום אחד לקרוס תחת כובד משקלה. תשאלו את דייגו מראדונה, הוא כבר היה בסרט הזה.

כמעט אף אחד לא האמין ש-IBM תתמוטט, אבל זה כמעט קרה. גם חברות אחרות, שנראה היה שיקשה לדמיין את העולם בלעדיהן, נעלמו. מיקרוסופט היא לא עובדת חיים החקוקה באבן, היא חברה עסקית, סוג של פס ייצור שמייצר כסף על בסיס רבעוני. אבל גם בפס ייצור מתרחשות לעתים תקלות ואם התקלות יתרחבו ויהפכו תדירות, התחזית של סטיב באלמר עוד עשויה להתפוצץ לו בפנים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by