ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
היום. בשמונה. בחדר שלי 

היום. בשמונה. בחדר שלי

 
 
יובל דרור

בחורות אף פעם לא מחזירות לכם טלפונים? אולי כדאי שתראו להן את החדר הוירטואלי שלכם. ככה לפחות מישהו יעשה מזה כסף

 
 
 
 
 
 
 
 
 
רק לעתים רחוקות אני כותב כאן על חברות סטארט-אפ או על חברות חדשות. המטרה של הטור הזה היא לפרוק תסכולים ולא לקדם מיזמים. ואולם, נפלה לידי הודעה לעיתונות שסקרנה אותי עד מאוד. החלטתי לחקור את הנושא ולהגיע למסקנות נחרצות. כמובן שנכשלתי.

המדובר בחברת Arcode שפיתחה שירות חדשני ששמו IPQ. היא פועלת בשוק הפרוע אך המרתק של שידוכים באינטרנט. מממ, "שידוכים באינטרנט" אמרתי? לא ממש. הנה כך זה עובד. נניח שאתם (הפניה היא לגברים אך נכונה גם לנשים) יושבים באיזה פאב, רוקדים באיזה מועדון, שוכבים באיזה חוף ופתאום תופסת את עינכם פצצה מהממת (לא מהסוג המתקתק, מהסוג הנשי). זאת ועוד, סקירה ויזואלית של הגוף המהמם שלה מאפשרת לכם לומר בוודאות מוחלטת שהיא גם חכמה, גם אינטליגנטית, גם פותרת סודוקו (ברמה הקשה) ובכלל היא עמלה על פיצוח סוד היקום באמצעות משוואה דיפרנציאלית.
 
מתוך אתר החברה
 מתוך אתר החברה   
אבל יש בעיה. הבעיה היא שאתם מה-זה ביישנים, חבל על הזמן. לא נתפוס אתכם מתחילים עם בחורה גם אם נכוון לכם אקדח מים לראש. אתם הייתם שמחים להעביר לה את מספר הטלפון שלכם, אבל אתם יודעים ש"ממחקרים עולה" שבחורות כמעט אף פעם לא מחזירות טלפון, בין השאר כיוון שאמא ואבא לימדו אותן שלא מדברים עם אנשים זרים. מלכוד! מצד אחד יכול להיות שמצאתם חן בעיניה (באופן כללי) ומצד שני, המראה החיצוני שלכם לא משהו וממילא היא לא מכירה אתכם ולכן היא לא תחזיר לכם טלפון.

אה הא! שירות IPQ בא להצלה. נתחיל בכך ששלושת האותיות הללו, IPQ, לא נבחרו סתם כך מתוך האלף-בית הלועזי. מדובר בקיצור של I Pick You (אני בוחר אותך), ללמדכם ששנים לאחר ICQ, עוד לא נס לחו של הטריק הלשוני הזה. כדי ש-IPQ יציל אתכם אתם צריכים להיכנס לאתר השירות ולפתוח ללא תשלום חדר משלכם. בחדר תוכלו למקם חפצים שונים (וירטואליים, כן?), לעצב אותו על פי טעמכם ואף להותיר בו כמה טקסטים מרגשים מתוך שירה הודית ומיתולוגיה יוונית, שיצביעו על רמת התחכום והעומק שלכם. בקיצור, החדר הוא כרטיס ביקור לאישיות שלכם.
 
החדר הוירטואלי שלכם
 החדר הוירטואלי שלכם   
אז מה המודל העסקי? פתיחת החדר היא בחינם אבל כאשר תרצו להרשים את הפצצה מהסודוקו, תדרשו לרכוש מהחברה כרטיסי ביקור שאותם תחליקו בנונשלנטיות לידה של הדיפרנציאלית. על הכרטיס כתוב: "נתתי לך את הכרטיס שלי כי מצאת חן בעיני. הכרטיס מאפשר כניסה ל"חדר וירטואלי" הפרטי שלי באינטרנט שם ניתן להכיר אותי טוב יותר ולתקשר בפרטיות". לצד הכיתוב מופיע קוד שיאפשר לשידוך, ורק לה, להיכנס לחדר ולהתרשם מחייך המקוונים.

על פניו יש כאן משהו מוזר. אנשים רבים מחפשים את אהבת חייהם באינטרנט. כאשר הם מוצאים אותה, מתחיל תהליך ארוך ומייגע שכל מטרתו היא להגיע לפגישה ב"עולם האמיתי". IPQ מציעה תהליך הפוך. אתם ב"עולם האמיתי" ופגשתם מישהי שמוצאת חן בעיניכם. במקום להמשיך עם זה הלאה, אתם נותנים לה כרטיס שדוחף אותה לעולם הוירטואלי במטרה שתכיר אתכם טוב יותר לפני שתחזרו ל"עולם האמיתי". זיגזג. זאת ועוד, קיימת שיטת לו-טק הרבה יותר פשוטה וזולה: קוראים לה "כתובת דואר אלקטרוני".
 
 
 
לדברי רועי אלדאג, היזם שעומד מאחורי המיזם, השירות שלהם מבטיח דיסקרטיות ומאפשר לאנשים להכיר האחד את השני לפני שהם ממשיכים בקשר. לדבריו, מקבוצות המיקוד עולה כי בנות ייכנסו לחדר של נותן הכרטיס ולו בגלל שסקרן אותן לדעת מה זה הדבר המוזר הזה. "אנחנו מקווים שזה יתפוס ויהפוך למקובל. זה יהיה 'קול' שיהיה לך חדר באינטרנט". לטענתו, השירות מנטרל את הצורך ב"בליינד-דייט" כיוון שכבר נפגשתם בחדר באינטרנט. "אנשים מאוכזבים משיטות ההיכרות הקיימות. יש כאן צורך ולנו יש את הפיתרון", סיכם.

אני מודה, כבר מזמן שאני לא חלק משוק הבשר המקומי. אך כאשר אני מנסה לדמיין את הסיטואציה, חובטים בראשי שני תסריטים. באחד, ישאלו את עצמן הבנות "מי זה הגיק המוזר הזה שנותן לי כרטיס ביקור עוד יותר מוזר במקום להציג את עצמו?". בשני, אומרות לעצמן הבנות: "השקיע הבחור. אולי נרים לו איזה טלפון".
 
אני באמת לא יודע באיזה אחוז מהמקרים התסריט השני מנצח. למעשה, החברה כולה קמה על בסיס ההנחה שהתסריט השני מנצח, ושיהיו מספיק בחורים שישלמו מספיק כסף כדי לרכוש מספיק כרטיסים כדי שהחברה תחזיר לעצמה את ההשקעה של 1.5 מיליון שקל (ובמלים, מיליון וחצי שקל). אלדאג העריך שעד סוף השנה יהיו לחברה 20,000 מנויים משלמים. קבענו שבסוף דצמבר נדבר שוב. הימור שלי? לחברה לא יהיו 2,000 מנויים משלמים. מה אתם חושבים?
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by