ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הגולש הישראלי אוהב את גוגל 

הגולש הישראלי אוהב את גוגל

 
 
יובל דרור

תוצאות סקר TIM: גוגל הוא האתר נחשף ביותר בישראל. אחריו: וואלה, ynet, קבוצת MSN, נענע ו-NRG

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אתר האינטרנט של חברת "גוגל", הוא האתר בעל שיעורי החשיפה הגדולים ביותר בישראל, כך עולה מסקר TIM של חברת TNS/טלסקר אינטראקטיב שנערך ביוני 2005. עלייתו של "גוגל" למקום הראשון באה על חשבון אתר "וואלה" מקבוצת "הארץ".
 
 
הסקר נערך בקרב 1,700 משתמשי אינטרנט בגילאי 13 ומעלה באוכלוסייה היהודית בישראל. שיטת הבדיקה בסקרי TIM לגבי החשיפה לאתרים היא שיטת ה–Recall בה כל נשאל מתבקש לציין, האם ומתי הייתה הפעם האחרונה בה ביקר בכל אחד מן האתרים שצוינו בפניו.

מנתוני הסקר עולה כי 66.4% מאוכלוסיית גולשי ישראל ביקרו לפחות פעם אחת באתר "גוגל" הישראלי או "גוגל" האמריקאי. באתר "וואלה" לעומת זאת, ביקרו רק 57.3% מהגולשים. מבדיקה של נתוני הסקרים הקודמים עולה, כי נתוני החשיפה של אתר "וואלה" בקרב הגולשים הישראלים יציבים. כך לדוגמה, בסתיו 2003 נחשפו לאתר 55.6% מהגולשים. "גוגל" לעומת זאת, רשמה זינוק חד בחשיפת האתר שלה שכן בסתיו 2003 נחשפו לאתריה רק 44% מהגולשים בישראל. גם Ynet שבמקום השלישי רשמה זינוק נאה מ-33% בסתיו 2003 ל-44% כיום.
 
מי שוודאי המום מתוצאות הסקר הם אנשי "מעריב". בסתיו 2003 אמרו 17.1% מהגולשים בישראל כי ביקרו באתר מעריב בשבוע האחרון. לפני כחודש, בעת ביצוע הסקר הנוכחי, רק 21.8% מהגולשים אמרו לסוקרי TNS/טלסקר כי ביקרו באתר העיתון. קשה להאמין שב"מעריב" לא מאוכזבים מהתוצאות בהתחשב בסכומי עתק שהושקעו באתר NRG החדש. למעשה, החשיפה אליו נמוכה בכמחצית בהשוואה לחשיפה לאתר ynet מבית "ידיעות אחרונות" והאחרונה ממשיכה להגדיל את הפער. עם זאת, יש לציין, אתר מעריב במתכונתו החדשה קיים רק כשנה.
 
 

אז מה קורה עם MSN?!

במקום הרביעי נמצאת MSN ומיד נחזור אליה. כל האתרים שנמצאים בין המקום החמישי לעשירי (לא כולל NRG) רשמו ירידה בשיעורי החשיפה בהשוואה למצבם בסתיו 2003. המדובר באתר "נענע" (מקום 5), "תפוז" (מקום 7), "Yahoo" (מקום 8), "סטארט" (מקום 9) ו-"One" (מקום 10). אתרי "הארץ", "דפי זהב" ו-"גלובס" רשמו יציבות ביחס למצבם בשנתיים האחרונות.
 
ומה באשר לאתר MSN? ובכן חברת TNS/טלסקר מתעקשת מזה 5 שנים לכלול תחת הקטגוריה MSN ארבעה אתרים: msn.co.il, msn.com, hotmail.co.il ו-Hotmail.com. הסיבה לכך, הסבירו לנו אנשי החברה, נעוצה בעובדה שהם מבצעים "סקר מותגים" ולא "טבלת רייטינג". מכיוון ש-Hotmail הוא מותג של MSN ו-MSN הישראלי הוא תת-מותג בתוך MSN העולמי, נכללים כולם באותה השורה. זהו הסבר נאה אך בלתי מספק.
 
לרבים מהגולשים בישראל יש חשבון ב-Hotmail הישראלי או הבינלאומי אך הם מעולם לא נכנסו לאתר התוכן MSN.co.il. משום כך, סקר אחר סקר, מצבו האמיתי של MSN הישראלי אינו ידוע. זאת ועוד, אין דרך לפלח את מצבו האמיתי שכן הסוקרים אינם מאפשרים למשיבים לבחור רק אחד מבין ארבעה האתרים אלא מציגים אותם כמקשה אחת, כשאלה אחת. זהו סילוף מובנה ומתמשך בתוך הסקר ואחרי חמש שנים, הגיע הזמן לתקנו.
 

הצעירים שולטים ב"נענע" ו-"וואלה"

שיעורי חשיפה שבועיים לאתרים נבחרים  - אביב  2005 מול אביב 2004
 שיעורי חשיפה שבועיים לאתרים נבחרים - אביב 2005 מול אביב 2004   
ולבסוף, כדאי לעיין בנספח לסקר המספק פילוח של גילאים באתרים השונים. כך לדוגמה מסתבר ש"וואלה", כמו "נענע", עדיין מושכים בעיקר בני נוער. 73.4% מהגולשים בגילאים 13-18 דיווחו שביקרו ב"וואלה" לעומת כ-66% מהגולשים מעל גיל 18 שביקרו באתר בשבוע בו בוצע הסקר. 55.6% מהגולשים הצעירים ענו שביקרו באתר "נענע" לעומת כ-26% מהגולשים המבוגרים שביקרו באתר.

באתרי החדשות מאידך, מבקרים בעיקר מבוגרים. המצב בולט בעיקר באתר "הארץ"; 13.5% מכלל אוכלוסיית הגולשים מעל גיל 18 ביקרה באתר אבל רק 1.8% מהצעירים ציינו שביקרו בו. מצב דומה מתרחש באתר נוסף של "הארץ", אתר "דה-מרקר", בו רק 1.1% מהגולשים הצעירים ביקרו בשבוע ביצוע הסקר. בעוד שניתן להבין זאת בהתחשב בעובדה שמדובר באתר כלכלי, על אנשי "הארץ" לבדוק כיצד הם יכולים למשוך גולשים צעירים לאתר שלהם.

אתר "גוגל" ואתר "תפוז" הם שני האתרים היחידים בהם קיים איזון בכל הקשור לגיל הגולשים המבקרים בהם, עובדה המצביעה על יכולתם להציע תכנים שונים לקהלים שונים.

אז מה השורה התחתונה של הסקר האחרון? שהקסם של גוגל פועל גם בישראל, שאתר Ynet הופך לאתר החדשות של המדינה ושאתרים רבים לא מצליחים לשמור על הגולשים שביקרו אצלם לפני שנתיים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by