ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
רובוטים במירוצי גמלים 
 
 (צילום: רויטרס)   
 
מערכת חיים ברשת

הביקורת על ניצול הילדים, הכריחה את מארגני מרוצי הגמלים בקטאר ובאיחוד האמירויות הערביות למצוא רוכבים חלופיים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
בחיבור מוזר בין ספורט מסורתי לבין רובוטיקה מתקדמת, החלו כעת במפרץ הפרסי להשתמש ברובוטים כרוכבים (Jockey) במירוצי גמלים. עד כה, עבודת הרכיבה במירוצים היתה מוטלת על ילדים, אולם כעת עומדים להחליף אותם רובוטים דמויי אדם השוקלים 15 קילו והנשלטים על ידי שלט רחוק.

בשבוע שעבר נערך בקטאר מרוץ ראשון מסוגו בין שבעה גמלים נהוגים בידי רובוטים. מרוץ דומה נערך אתמול באיחוד האמירויות הערביות. "מרוץ זה הינו מעין ניסוי רשמי לפני תחילת התחרויות המרכזיות באוקטובר הקרוב", אמר ל-Gulf News שוואקי אל-מחמוד, מהוועדה המיוחדת שהוקמה בקטאר כדי לפתח את תחום הרובוטים במרוצים. "הקהל, צוות המרוצים ובעלי הגמלים יצטרכו להסתגל לסוג החדש של התחרות".
 

הסיבה - ניצול ילדים משווע

המעבר משימוש בילדים לשימוש ברובוטים הוא תוצאה של ביקורת בינלאומית קשה על ניצול הילדים במדינות אלו. רשמית, הגיל המינימלי של ילדים שיכולים לעבוד כרוכבים היה 16. בפועל היה מדובר בגיל קטן בהרבה.

ארגוני זכויות האדם מדווחים כי אלפי ילדים, החל מגיל 4 נחטפים או נמכרים על ידי הוריהם לעסקני המרוצים, אשר מחזיקים אותם בתנאי כלא ובתת-תזונה על מנת שמור על משקלם הנמוך. ילדים אלו מגיעים בעיקר ממדינות אסיה.

כעת, בעקבות לחץ של ארה"ב ושל ארגון יוניס"ף של האו"ם על מדינות המפרץ, הסכימו כמה מדינות להתחיל ולפעול באופן מעשי נגד ניצול הילדים. מעבר להחלטה לעבור לשימוש ברובוטים, שינו באיחוד האמירויות את החוק והעלו את הגיל המינימלי ל-18.

חברת Alexandre Colot השוויצרית שסיפקה את הרובוטים לתחרות בקטאר אמרה שכבר כמה מדינות במפרץ הביעו התעניינות ברכישת הרובוטים. מאיחוד האמירויות נמסר כי הם מתכננים לקנות כ-10,000 רובוטים מאסיה, בעלות של 2,000$ כל אחד.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by